نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

وضعیت نابسامان معیشتی مردم ناشی ازبی تدبیری، ناتوانی و ضعف مفرط دولت است

نمایندگان مجلس در تراز و اندازه استان قزوین فعالیت نکردند

درانتخابات پیش رو همه اصولگرایان باید ید واحده شوند

پدیده خان زدگی درقزوین رو به زوال است

مردم با توجه به  تجربه تلخ گذشته انتخاب درست و صحیح داشته باشند

هفته نامه نسیم قزوین / محمد حسین شفیعی ها فرزند مرحوم حاج نقی شفیعی ها است که قزوینی ها او را بنام« کفیل الایتام وحامی محرومین و چهره قرآنی می شناختند»، محمد حسین برادرشهید محمد شفیعی ها ست، او فعالیت خود را درآموزش وپرورش با معلمی آغازکرد وبعد ازمدتی بعنوان معاون پرورشی آموزش وپرورش ناحیه یک قزوین منصوب شد، اوعلاوه بردبیری ائتلاف بزرگ پیروان ولایت قزوین، دبیرحزب موتلفه استان قزوین وعضو شورای مرکزی حزب موتلفه کشورنیزهست، ایشان یک سالی بعنوان مسئول  دفترشورای نگهبان استان قزوین نیزفعالیت داشت که در انتخابات مجلس هفتم بدلیل پافشاری بر مواضع حق طلبانه برکنارشد، او دردولت های احمدی نژاد و روحانی قریب 10سال مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین را به عهده داشت وازهمان جا نیزبه کسوت باز نشستگی نائل آمد، صراحت کلام وحاضرجوابی سریع ازخصوصیات بارزاوست، ایشان فردی ساده زیست و خوش نام دربین سیاسیون استان است، هفته نامه نسیم قزوین به جهت روشنگری سلسله گفتگوهایی با برخی دبیران احزاب سیاسی دارد تا آسیب شناسی گفتمان اصولگرایی را بررسی نماید، به همین جهت با اوبه گفتگو نشستیم وچالشی ترین سئوالات را از او پرسیدیم که تقدیم شما خوانندگان می گردد.

ضمن درخواست قبولی طاعات شما از درگاه خداوند وعرض تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) بفرمائید فوائداحزاب در جمهوری اسلامی چیست ؟ چرا احزاب در کشور ایران مصرف انتخاباتی پیدا کرده اند وآن کارکرد اصلی را ندارند؟

بنده هم به شما خوش آمد عرض می کنم وبرای شما نیز آرزوی قبولی طاعات را دارم .  وجه اول سئوال این است که براساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی حضور احزاب درساختارنظام پذیرفته شده است . وجود احزاب یعنی وجود سلایق وذائقه های مختلف درجامعه ای که ازآزادی برخورداراست . اگرنظامی بخواهد سلیقه های مختلف درآن وجود داشته باشد باید وجود آنها را هدفمند و به همه سلیقه ها احترام و اجازه فرصت و بروزو ظهوربدهد. این امر یک امرمطلوبی نیزهست ، زیرا افکارو دیدگاههای مختلف می آیند ودر قالب یک ساختارحزبی وتشکیلاتی فعالیت می کنند وبر همین اساس هم شناخته می شوند ومردم دوست داشتنه باشند به آنها اقبال ویا عدم اقبال نشان خواهند داد.

وجه دومی نیزوجود دارد که معطوف به بخش دوم سئوال شما می شود که چرا احزاب در جمهوری اسلامی کارکرد درستی ندارند ووضع مطلوبی به خود نگرفته اند، برداشت من این است که این موضوع بستگی به نگاه کارگزاران ومسئولین اجرایی کشور دارد . به نظرمی رسد بعد ازحوادث حزب جمهوری اسلامی که آن اتفاق  برایش رخ داد بعد از آن دربین مسئولین یک نگرانی بوجود آمد که مبادا چنین اتفافاتی تشدید شود، و برخی مسئولان نیزمطلوبشان این بود که رغبتی به فعالیت احزاب نشان ندهند . متاسفانه در طول 40 سال گذشته نتوانستیم آن کارکرد واقعی، اثرگذار ودرستی را داشته باشیم ومتاسفانه احزاب کارکرد انتخاباتی پیدا کرده و فقط درایام انتخابات ظاهرمیشوند وکارکرد ضعیفی دارند والبته آنچه که به کارکرد احزاب ضربه زده است احزاب دولت ساخته است که فقط به جهت محکم کردن پایه های قدرت دولت ها شکل می گیرد ،ازدوران مرحوم هاشمی ( خدا رحمتش کند ) با راه اندازی حزب کارگزاران سازندگی آغاز شد و بعد از آن در دولت اصلاحات حزب مشارکت بوجود آمد و در زمان دولت احمدی نژاد نیز وجود داشت.

اگرامروزنگاه بد بینانه به احزاب دربین مردم جامعه و نخبگان وجود دارد یک وجهش همین موضوع یعنی عملکرد احزاب دولت ساخته است که براساس قدرت دولت ها ساخته شدند وازموقیعیت های سیاسی خود بهره برداری کردند و کارو فعالیت حزبی خوبی هم انجام ندادند و درحق مردم واحزاب جفا کردند.

درجمهوری اسلامی لازم است که مسئولان یک نگاه جدی و خوب به احزاب توانا، شناسنامه دار ومستقل از دولت ها  که دفتر و تشکیلات درسطح کشوردارند، داشته باشد.

 

شما هم دبیرحزب موتلفه اسلامی وهم دبیرائتلاف پیروان ولایت هستید، تفاوت این تشکیلات چیست ؟

حزب موتلفه که حزب رسمی و باسابقه بیش از 55 ساله است دیدگاههای مشخص دارد، اما ائتلاف ترکیبی از مجموعه ای از احزاب همفکر است که انگیزه شروعش نیزبعد از انتخابات سال 76 کلید خورد، دوستان همفکر دراستان که بعضا داخل حزب موتلفه نیز نبودند، مانند جامعه اسلامی فرهنگیان و یا جامعه اسلامی مهندسین وبرخی افراد و شخصیت های حقیقی همفکرتوانستیم از سال 76 ائتلافی تحت عنوان پیروان ولایت داشته باشیم و این ائتلاف ترکیبی از احزاب ودبیران وشخصیت های حقیقی است والحمدلله توانسته است 22 سال دوام بیاورد . موتلفه هویت خودش را دارد و ائتلاف هم هویت خودش.

آیا اگریک تشکیلاتی که تازه بوجود آمده باشد می تواند درائتلاف پیروان ولایت حضور داشته باشد ویا اگر حزبی بخواهد می تواند ازتشکیلات شما بیرون برود ؟

بله، ائتلاف برای همین بوجود آمده است، هم یک جریان می تواند خارج شود وهم یک جریان همفکر می تواند به این مجموعه اضافه شود و فعالیت نماید .

آقای شفیعی ها، چرا وضع اقتصادی کشوربدین جا رسیده است ؟ آیا ناتوانی دولت ها نشات گرفته از ناتوانی احزاب نیست ؟

ارتباط دادن بحث وضعیت اقتصادی کشوربه احزاب، شاید تاثیرگذارباشد، نمی شود نفی کرد، اما وضعیتی که الان کشوردرگیرش است ارتباط چندانی به احزاب ندارد.

اوضاع بد اقتصادی و وضعیت نابسامان معیشتی مردم ناشی از بی تدبیری و ناتوانی و ضعف مفرط دولت است، افراد بی تدبیروضعیف و ناتوان عامل این وضع هستند وحتی تحریم ها هم این قدراثر ندارد .  تصمیمات غلط و ناتوانی درامور، این وضع را بوجود آورده است و حتما از سوی مسئولان باید تدبیری اندیشیده شود. اگراحزاب فعال وجود داشت شاید تاثیرداشت، اما گوش شنوایی دردولت وجود ندارد . وقتی راه و چاه را هم نشان می دهند دولت اصلا توجهی به آن ندارد وراه خودش را می رود و نتیجه اش می شود این وضع بد اقتصادی موجود. این دولت فقط می گوید باید بشود و باید انجام بدهیم « همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که مخاطب باید بشود و باید انجام بدهیم کیست، همین شما خودتان باید انجام بدهید» اما متاسفانه ازسوی دولت اقدام جدی صورت نمی گیرد .

چرا درانتخابات های گذشته ریاست جمهوری ومجلس و شوراها جریان اصولگرا شکست خورد، علتش را چه می دانید ؟

اختلاف ومنییت، طبیعی است اگرافراد یک مجموعه ای با نیت خدایی وبرای خدمت کردن به مردم  آمده باشند و خدایی فکر کنند، دیگررقابت اصلا معنا ندارد ورنگ می بازد، زیرا اصل،  کسب رضای خداوند و خدمت به مردم است و اگر فردی حاضرنشود برای مصالح جامعه، گروه وحزب خود ازمنافع خود بگذرد باعث اختلاف میشود ونتیجه اختلاف هم شکست است . لذا به نظرمی رسد که این آفت درمیان جریان اصولگرا یی هم وجود داشته و دارد و نتیجه آن را هم همه دیده ایم .

علاج درد تفرقه چیست ؟ چه کار باید کرد تا اتحاد شکل بگیرد ؟

من معتقدم جریان اصول گرا، که مدعی پایبندی به اصول و مبانی انقلاب دارند که درست هم هست، باید درانتخابات محاسبه شده ترو با تدبیردرست وارد شوند وازرقابت های سلیقه ای درمجموعه های یک جریان خودداری کنند. بزرگان این جریان هم باید با رفتارها و تاکیدات ناصحانه با افراد موثراین جریان صحبت کنند و احزاب هم باید این نگاه را داشته باشند اگرنگرانی وجود دارد برای سرنوشت کشور و جامعه است و راهش نیز این است که خود را منسجم ترکنیم و تمام علقه های شخصی را کناربگذاریم و واقعا اگرنجات کشورو مردم و انقلاب برای شخصی مهم باشد به نفع یکدیگر کناررفتن کار سختی نیست . بستگی به میزان تلاش و کارو تدبیردارد . هم رسالت برای بزرگان و زعماء وجود دارد که با همه سلایق مختلف صحبت کنند وبا یاد آوری تجربه های قبلی زمینه اتحاد و انسجام فراهم شود.

آیا فقط اختلاف نظر و سلیقه درجریان اصولگرایی موجب شکست شد یا گفتمان و عوامل دیگر هم تاثیرگذاربود ؟

خیر، اختلاف سلیقه همه عوامل نیست، جریان اصول گرا یکی ازکارهای مهمی که بر عهده دارد این است که باید از پوسته خود  خارج شود و نگاهش به جامعه و مردم یک نگاه متفاوت بشود . اصولگراها باید زبان و ادبیات مردم را به خوبی درک کنند تا با زبان و ادبیات وخواست مردم با آنها سخن بگویند و حرف بزنند. درحقانیت و صحت گفتمان اصولگرایی تردیدی نیست وشواهد وقرائن متعددی وجود دارد که پایبندی به مبانی و اصول در این جریان وجود دارد اما نتوانسته این نگاه را به درون مردم هدایت کند، یعنی نتوانستیم با زبان مردم با آنها حرف بزنیم و این ازجمله ضعف های مفرط جریان است ودرانتخابات پیش روباید بدنبال ادبیات و گفتمان جدیدی باشد که بتواند بهتر با مردم ارتباط برقرارکند وسخن بگوید.

حزب تحت مدیریت شما( موتلفه ) ازجمله احزابی بود که درانتخابات گذشته شورای شهر قزوین لیست جداگانه داد وباعث تفرقه درجریان شد ؟ علتش چیست ؟ آیا اصلا ارایه لیست 14 نفره برای شهری که 9 نفرعضو شورا می خواهد کارعقلانی و منطقی است ؟ نظر شما در این باره چیست ؟

ما ، درموتلفه به تنهایی لیست جداگانه ندادیم ، بلکه در قالب ائتلاف پیروان ولایت  که متشکل از چندین مجموعه است لیست دادیم ، علتش هم این بود که ائتلاف فعالیت های خود را از گذشته شروع کرده بود و خیلی تلاش شد تا با دیگر دوستان همفکر لیست واحد بدهیم و وحدت حاصل شود اما متاسفانه موفق نشدیم ، من بعنوان کسی که دراین قضیه حضورداشتم و برروند انتخاب درون گروهی دخیل بودم  ، شهادت می دهم که ائتلاف خیلی تلاش کرد که وحدت حاصل شود ولی ازجانب دوستان غیرائتلاف پذیرفته نشد و آن لیست 14 نفره  را دادند « به قول معروف این ازاوت زدنهای  برخی دوستانمان بود »  درانتخابات و عرصه رقابت سیاسی در شهرو منطقه طبیعی است که باید رمز و راز رقابت را شناخت و معرفی این تعداد افراد ضربه زدن به خود لیست بود و آنهایی هم که این چنین لیستی دادند هدفشان این بود که بگویند این لیست تا 14 نفر می تواند موفق شود و شاید بخاطر فرایندی که صورت گرفت این تصمیم را گرفتند اما متاسفانه جریان اصول گرا موفق نشد.

لیست ائتلافی که شخص شما هم در آن حضور داشتید با توجه به اینکه شما دبیردو تشکل بزرگ بودید و از چهره های سرشناس قزوین هستید رای نیاوردید وفقط دو نفراز لیست شما موفق شدند، علتش چه بود؟

یکی ازعلت ها همان تعدد لیست ها بود، اگرتعدد لیست صورت نمی گرفت افراد بیشتری ازما رای می آوردند، چون درلیست ما آرای دوستان هم ائتلافی بالاست و در ردیف علی البدل قراردارند . علت دوم این بود که فضای انتخابات شوراها یک فضای شلوغ و پر مسئله ای است و پول های آنچنانی خرج می شد تا نگاه های مردم را به سوی خود جلب کنند، ائتلاف ما نه پولی داشت که هزینه کند ونه افرادش تمایلی داشتند که به هر قیمتی رای مردم را کسب کنند. بنده به شخصه نه در توانم بود هزینه های آنچنانی کنم و نه باوربه این کار داشتم ، ما درآن فضای شلوغ انتخاباتی گم شدیم ، و ازطرفی نیز کوتاهی وتعلل مجریان برگزاری انتخابات را می دیدیم و آنها ضعف خودشان را به خوبی نشان دادند ودرمقابل تخلفات برخوردی صورت نمی گرفت واگر هم صورت می گرفت با تاخیر بود وبه همین عوامل ما در شلوغی انتخابات و تبلیغات پرهزینه  کم دیده شدیم ، من به این نتیجه رسیدم که امثال بنده برای این شرایط ساخته نشده ایم ،چون نه شرایط آن تبلیغات را و نه توان هزینه کردن پول را ندارم و خودم تصمیم گرفته ام که دراین زمینه ها دیگر ورود پیدا نکنم.

طی دو دهه شاهد لیست دادن اصول گرایان درانتخابات های مجلس وشوراها هستیم ، حاصل این لیست دادن ها چیست ؟ چرا دو هم ائتلافی شما برای انتخابات مجلس یک نفر 12 هزار رای میاورد و یک نفر 120هزار ؟ آیا بستگی به انتخاب افراد ندارد ؟

اختلاف درمیان اصول گرایان تاثیرگذاراست و تاثیرش هم جدی است، با یک حساب سرانگشتی ودو دوتا کردن مشخص می شود که مجموع  آرای اصولگرایان خیلی بیشتر از آرای رقیب است، اما بخاطر تفرقه و تعدد کاندیدا آرا شکسته می شود واگر این معضل کاهش یابد اصولگرایان ظرفیت دارند که نگاه مردم را به خود جلب کنند. البته درانتخابات شوراها فقط در دوره پنچم نتوانستیم موفق شویم اما دردوره سوم و چهارم بیشترین کرسی را کسب کرده ایم . از سال 92 به بعد این مسئله تشدید شده و درسطح کشورهم اینگونه بوده است .

درانتخابات مجلس ما در دو دهه نتوانستیم موفق شویم ؟ چرا ؟

بله، درانتخابات مجلس ما در دوره اخیرنتوانستیم موفق باشیم آن هم بخاطر اختلاف نظرهای است که دردرون جریانات اصول گرایی وجود دارد و عدم وحدت قطعی باعث شکست شد.

آیا نمی خواهید تلاش کنید تا این شکست ها تکرار نشود ؟

نگاه خودمان و همه مجموعه های همفکراین است ، با توجه به معضلاتی که درکشور وجود دارد عقل حکم می کند که دراین جهت حرکت کنیم ، اگرما نگران جامعه ازنظر معیشتی وفرهنگی هستیم، راهش به دست گرفتن سکان اجرایی کشوراست. ان شاء الله خداوند عنایت کند دراین دوره با گفتگو و رایزنی ها که دارد صورت می گیرد، امیدواریم منجر به نتیجه مطلوب وموفقیت شود .

برخی سیاسیون استان معتقدند که موتلفه وائتلاف پیروان ولایت پا توق افراد مسن و بازنشسته است وخیلی با جوانان و بانوان ارتباط ندارد، برای پویا یی این تشکلات چه تدبیری اندیشیده اید؟

البته این حرف زده میشود، خود من که درمجموعه ها حضور دارم ، احساسم این نیست که فقط این تیپ افراد باید حضور داشته باشند. من این حرف ها را نوعی تهمت وناجوانمردی  می دانم ، علتش هم روشن است، اگرمجموعه ای نتواند قشرجوان پرورش دهد و جذب کند بعد ازمدتی خودش دچار سرخوردگی وحذف خواهد شد. هر تشکلی نیازمند به کادرسازی و پرورش نیروی جوان است و بارها اعلام کرده ایم ما آماده استقبال ازهمه نیروها ی جوان وخوش فکرهستیم .

بیش ازاینکه این حرف ها درایجاد هراس دخیل باشد، بد گویی و سخن ناروا درحق هم گفتن را علت این نگاه ها می دانم . برخی ها به جوانان می گویند اگرشما آنجا بروید نمی گذارند حرف شما شنیده شود وچه وچه ، به نظر من این درست نیست، اما ما نیز این ضعف را داشته ایم که نتوانستیم درجذب نیروی جوان و با انگیزه کاملا موفق باشیم ، اصلا و ابدا اینطورنیست که نگاه ما این باشد که به نیروی جوان اعتقاد نداریم.

الان درموتلفه و ائتلاف جوانان  و بانوان زیادی حضور دارند که حرف خود را می زنند و نظر خود را دارند و نظراتشان هم در خیلی از جاها صائب است و مورد استفاده قرار می گیرد ، قبول داریم دراین زمینه ضعف داریم و باید طیف بیشتری از جوانان را جذب کنیم وفعالیت ها را گسترش دهیم .

همانگونه که درجریان هستید حضرت آقا در بیانیه گام دوم به جوان گرایی درهمه حوزه ها تاکید دارند آیا این بیانیه سبب عضو گیری جدید حزب موتلفه خواهد شد ؟

این یک سرنوشت محتوم است . وقتی حضرت آقا دربیانیه خود توجه به حضورجوانان تاکید می کنند ، وظیفه محتوم همه دست اندرکاران است که باید به این سوحرکت کنند و طبیعی است که درمجموعه موتلفه ما هم این کار را می کنیم وباید به این سمت حرکت کنیم چون آینده متعلق به جوانان است البته باید از تجربه بزرگان هم بهره گرفت اما حضور جوانان درسنگرهای اجرایی می تواند برای کشورمفید باشد.

ارتباط حزبی شما با احزاب همفکر مانند جبهه پایداری وجبهه مردمی نیروهای انقلاب  « جمنا»  در چه سطحی است ؟ آیا نشست های مشترکی برای انتخابات مجلس داشته اید ؟ آیا برنامه ای دارید ؟

ارتباط کلی وجود دارد، چون  آنها برادران همفکر ما هستند وبرای انتخابات پیش رو ارتباطاتی برقرارکرده ایم و بر این باوریم که باید ید واحده شویم تا درعرصه رقابت های سیاسی درانتخابات رای لازم را بدست بیاوریم ما درکنارهم دوخط را دنبال می کنیم ، یک خط این است که ائتلاف پیروان ولایت خودش برای انتخابات مجلس می خواهد چه کارکند و در حال بررسی گزینه ها ی با صلاحیت وتوانمند هست ودارد کار را دنبال می کند، و یک خط دیگر این است که در زمینه وحدت با همفکران کار می کنیم وارتباطات زیادی با برزگان برقرارکرده است وبدنبال راه حل برای وحدت هستیم .

الان یک شعاردربین معترضین عوام دراعتراضات وجود دارد که می گویند «اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» آیا منشاء پیدایش این شعاربی اعتمادی و دست رد برسینه احزاب زدن نیست؟  برای جلب اعتماد مردم چه کار باید کرد ؟

قطعا برخی عملکردها تاثیرگذار بوده، ولی نگاه های متفاوتی دراین مسئله وجود دارد ودست دشمن نیزیقینا درپیدایش این شعارها دخیل است که میخواهند نیروهای انقلاب را از صحنه خارج کنند. اصل ماجرا این است که عملکردها نیز باید با تدبیرباشد تا نگاه مردم به جریانات اصیل داخل نظام باقی بماند.

من معتقدم که تلاش ها دارد صورت می گیرد وبافت سیاسی جامعه نشان می دهد که احزاب تاثیرگذارهستند اما باید درنوع نگاه اصولگرایی که تاکید حضرت آقا بر «انقلابی بودن وانقلابی ماندن » است با شرایط جدید وبا نگاه جدید به جامعه حاصل شود، اگراین اتفاق بیفتد نگاه مردم نیز به احزاب عوض خواهد شد.

شما عضو شورای مرکزی حزب موتلفه هستید ودریکی از سفرها نیزبه چین رفتید، چه ارتباطی بین حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی وجود دارد که موتلفه سفرهای زیادی به کشورچین دارد ؟ چرا ؟

دلیل شما برای اینکه بیشتر سفرهایمان به چین است چیست ؟ « خنده » . ارتباط موتلفه با احزاب جهان اسلام ومنطقه خیلی آشکار است. ارتباط خوب و قابل قبول با همه احزاب کشورهای اسلامی و احزاب کشورهای غیراسلامی درقالب «آی گپ» درآسیا دارد ، موتلفه با بیش از200 حزب از50 کشورارتباط  و تعامل دارد وگفتگو می کند که یکی از آن احزاب هم حزب الله لبنان و یا حزب کمونیست چین است . طبیعی است که حزب موتلفه اسلامی بعنوان حزب ریشه دارایران و حزب کمونیست هم بعنوان حزب ریشه دارکه باعث موفقیت در انقلاب چین شد تعامل و گفتگو داشته باشند و این ارتباط معقولی است که بر اساس چارچوپ های تعریف شده نظام است.

درسفرما به چین دریکی ازملاقات های که با مسئولین حزب کمونیست چین داشتیم برایم جالب بود که آنها می گفتند، میخواهیم نظرحزب موتلفه اسلامی را درمسائل جهان ورخ دادهای غرب آسیا بدانیم .آنها با توجه به نگاه تخصصی که دارند، برایشان خیلی مهم بود که نظر حزب موتلفه درمسائل عراق و سوریه وبرخی کشورها چیست .

امرطبیعی است وارتباطات خوبی هم داریم و ازتجارب احزاب قوی درکشورها برای رفع مشکلات اقتصادی وشکوفایی کشورمی شود بهره  گرفت و ارتباط با حزب کمونیست چین متفاوت با بقیه احزاب درسایرکشورها نیست .

آیا نگاه بد بینانه مشترک دوکشورنسبت به زیاده خواهی آمریکا سبب این دیدارهاست.؟

درمجموع تاثیرگذاراست ودردل این ارتباطات بحث های اقتصادی  و تجاری هم هست، چون کشورچین دربحث صادرات و اقتصاد موفق بوده است زمینه مشارکت های فرهنگی و سیاسی زیادی می توان با چین داشت.  

هزینه های دفتر و تشکیلات حزب موتلفه ازکجا تامین می شود؟ هزینه سفرهای خارجی آن چقدراست ؟

ما درسفربه کشورچین چون به دعوت حزب کمونیست چین صورت گرفته بود، هیچ هزینه ای  نداشتیم اما درمجموع حزب موتلفه برای تامین هزینه های خود و دفاتر خود با بحران روبرو است ومتاسفانه با نگاهی که در جامعه وجود دارد که می گویند « موتلفه وصل به کر است و مشکل مالی ندارد » نه اینگونه نیست، حزب موتلفه از سال 90 -91 با شروع وضعیت جدید اقتصادی درکشوربرای تامین منابع مالی حزب دچارمشکل شد و با سختی اداره میشود و خود شما نیز شاهد هستید که خیلی از فعالیت های تبلیغی وبرنامه های که درسالهای گذشته داشتیم بخاطر کمبود منابع مالی کاهش پیدا کرده اما به امید روزهای بهتردرحال فعالیت هستیم .

به نظر من یکی از مشکلاتی که نظام دربحث احزاب باید بدان توجه کند،همین بحث مالی و تامین هزینه های فعالیت احزاب است، الزاما هم نباید دولت پول بدهد ،زیرا حزبی که از دولت پول بگیرد نمی تواند منتقد دولت باشد . ولی تاکید می کنم باید با تدبیری روشن و شفاف برای اداره حزب  تامین منابع بصورت شفاف تعین شود، زیرا احزاب نباید فعالیت های اقتصادی داشته باشند. ما نیز برخی هزینه های حزب را با حق عضویت وهدایایی که برخی اعضا می دهند تامین می کنیم .

برخی می گویند که موتلفه دارای زمین ها و املاک فراوانی است و مجتمع های اقتصادی نیز دارد، آیا درست است ؟

آنهایی که می گویند لطف کنند ، بیایند اسناد واملاک فراوان و آدرس مجتمع های اقتصادی را به ما هم بدهند.( خنده همراه با تعجب ) صد درصد تکذیب می کنم، شاید در برخی استانها و یا در تهران ساختمانهای ملکی برای ایجاد دفاتر داشته باشد اما اینکه برخی می گویند که حزب موتلفه مجتمع های اقتصادی داشته باشد من این مطلب را بشدت تکذیب می کنم . اگرکسی آدرسی دارد به ما هم بدهد تا ما پیگیری کنیم ، چون بشدت به پول آن نیازمندیم .

شنیده شده است موتلفه برای انتخابات مجلس یازدهم بدنبال آوردن یک چهره ملی بعنوان کاندیدا از تهران است، آیا این موضوع صحت دارد ؟

نه، موتلفه هنوزمطالعات و بررسی های خودش را انجام می دهد و اصلا به کسی نرسیده ومن این موضوع را تکذیب می کنم اما ممکن است به چنین گزینه ای هم برسیم ، اما درحال حاضراین اتفاق صورت نگرفته است .

ائتلاف پیروان ولایت و حزب موتلفه فقط فعالیت های  مرکز استانی دارد وچرا در شهرستانها دفترو تشکیلات ندارد؟ آیا به دنبال ایجاد این دفاتردر شهرستانها هم هستید؟

این موضوع ازجمله ضعف های مجموعه است، البته دربرخی شهرستانها بعنوان اعضای موتلفه با برخی افراد ارتباط داریم اما اینکه درهمه شهرستانها ارتباط تشکیلاتی وائتلافی داشته باشیم، نداریم. ازنقاط قوت ما خواهد بود اگردرشهرستانها نیزدفاترموتلفه و ائتلاف وجود داشته باشد وامیدوارم بتوانیم به این موضوع  دست پیدا کنیم.  

شما عضو شورای مرکزی موتلفه هستید، آیا با مهندس محمد نبی حبیبی دبیرکل فقید موتلفه ارتباطی داشتید وآیا خاطره ای دارید؟ 

بله، ایشان یک شخصیت وارسته ، دلسوزومدیری جدی درکار بود و وقتش را بطور کلی به حزب اختصاص داده بود وانسان منصف وبا اراده ای بود وایشان این ظرفیت را داشت که بتواند درفضای سیاسی کشورنقش مثبت و فعالی ایفا کند. ایشان علی رغم اشتغالات زیادی که درسطح ملی داشت  حتی به زندگی شخصی برخی افراد درحزب نیزتوجه ویژه داشت ، من یادم هست که بعد ازانتخابات شورای مرکزی وانتخاب مجدد ایشان به سمت دبیرکلی موتلفه، در یکی ازجلسات ازمن جویای احوال خانواده مرحوم محمود آقا انصاریان شد ، برای من تعجب انگیزبود دررابطه با چگونگی وضعیت خانواده آقای انصاریان نیزپرسید و این نشانه اعتماد و سلامت نفس افراد است که یک چهره ملی به وضعیت زندگی افراد حزبش دراستان ها هم توجه داشت.

اخیرا جناب آقای مهندس باهنر دبیر جامعه اسلامی مهندسین کشور از دکتر احمدی نژاد برای ضیافت افطاری دعوت کرده است،  شما بعنوان دبیر یک حزب، این دعوت را چگونه ارزیابی می کنید؟  آیا این موضوع نگاه به آینده وانتخابات ندارد ویا به جهت تلطیف قلوب است ؟

 البته این سئوال را باید آقای باهنر جواب بدهد، اما به نظرم کارمهندس باهنر برای همین موضوع صورت گرفته است، ایشان هم ازاحمدی نژاد دعوت کرده وهم ازناطق نوری، شنیده ام که آقای ناطق جلسه را به نشانه اعتراض ترک می کند.

احتمالا مهندس باهنربا این افطاری دادن بدنبال بهانه ای بوده تا چهره های اصولگرا کنار یک دیگر بنشینند، بالاخره این ضرورت وجود دارد که احمدی نژاد ترمزش را بکشد وکمتر تقابل ایجاد کند وبه نظرم این حرکت، حرکت خوبی است اما باید درعمل دید که آدمها چقدرمتعهد هستند.

عملکرد استاندارقزوین، مهندس زاهدی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

خودم به شخصه نگاهم این است که دولت وقتی تعطیل است، تاثیرش دراستانها نیز محسوس خواهد بود و درمجموع وضعیت خوبی نداریم ، تلاش ها اگرهم صورت می گیرد تلاش های آنچنان درخشانی نبوده و کمک به بهبود وضعیت جامعه نمی کند و همین هم باعث شده که مردم با مشکلات عدیده ای روبرو باشند و گرفتاریهای شدیدی دارند.

اما اگرازمنظر دیگر بررسی کنیم ما یک تجربه تلخی دراستان داشتیم، قبل ازآمدن آقای زاهدی یک عنصری آمد استاندار قزوین شد که استاندارجمهوری اسلامی نبود ، بلکه نماینده یک جریانی بود که آمد و فعل و انفعالاتی را برای یک جریان داشته باشد ، او آمد تا به زعم خود عقب ماندگی های برخی افراد را برای گرفتن پست و مقام برای یک جریان را جبران کند و ضربه اساسی را به استان وارد کرد ورفت واگر نسبت او با آقای زاهدی را مقایسه کنیم به آقای زاهدی نمره قبولی می دهم .

آقای زاهدی یک چهره سیاسی وپخته است، درجریان اصلاح طلبی رشد کرده و پخته شده و از یک روحیه آزاد منشی برخورداراست وبرخلاف آن قبلی که دراختیارآدمها بود 

و خودش نبود.

شنیده ام آقای زاهدی درمقابل برخی انحصارطلبی ها مقاومت کرده است . البته هنوز 90 درصد پست های مدیریتی کشور طبق یک تحقق و پژوهش دراختیاراصلاح طلبان است وطبیعی هم هست که این پست ها باید دراختیارآنها باشد اما باید پاسخگوی مردم   هم باشند.

اما به واسطه اختلافاتی که برخی حضرات اصلاح طلب با هم داشتند، زاهدی مقاومت کرده و این موضوع تحسین برانگیزاست و خوب است که این موضع را حفظ کند.

الان یک نگرانی وجود دارد آن نگرانی این است ، با توجه به بازنشستگی ایشان آیا او می تواند برای انتخابات دراستان بماند یا نه، با نگاه آزاد منشانه ای که زاهدی دارد باقی ماندن او برای انتخابات در استان را به صلاح استان می دانم و اگر یک عنصر جدیدی بیاید معلوم نیست که در برابر زیاده خواهان بتواند مقاومت کند یا نه و آمدن یک عنصر جدید وابسته موجب اعمال مهندسی در انتخابات خواهد بود و این مسئله موجب نگرانی خواهد شد.

آن شخصی که حاضر نشدی اسمش را بر زبان بیاوری، یک دوره ای مدیرکل صدا و سیمای یکی از استانها بود و از یک شهرستان به عنوان کاندیدای اصولگرا وارد مجلس شد، اما در قزوین بله قربان گویی یک عده قلیلی بود، ما شنیده ایم سعی و تلاش دوباره برای برگردان همان عنصر به قزوین است نظر شما چیست ؟

بعید می دانم ، زیرا او یک مهره سوخته است واگراین اتفاق بیفتد فاجعه است . الان هم که بحث محاکمه دامادش درجریان است . من برداشتم این است به واسطه مسئولیتی که ایشان درحال حاضردریکی از استانها دارد به آن پرداخته نمی شود. بعید می دانم آن شخص برگردد ، اما اگر چنین بشود، فاجعه است باید بگوییم انا لله انا الیه راجعون

عملکرد نمایندگان استان را چگونه ارزیابی می کنید و بعنوان یک فعال حزبی چه نمره ای به نمایندگان استان می دهید؟

 سطح نمایندگان استان بدون تعارف سطح قوی نیست و آن انتظاری که ازنمایندگان قزوین می رفت قوی باشند نیست، شاید یک وجهش این باشد که نمایندگان از سوابق مدیریتی پرو پیمانی برخوردار نبودند، آدمهای خوبی بودند اما سوابق مدیریتی قوی نداشتند.

خانم زرآبادی که یک جوان دهه شصتی که کارمند یک اداره بود به واسطه یک جریان سیاسی یک دفعه گل کرد و با رانت و برند خانوادگی ( البته ارزشمند) توانست رای بیاورد وانتظار نمی رود که یک چنین فردی بتواند معجزه ای انجام بدهد .

درشهرستانها نیز وضع به همین گونه بود، دربرخی شهرستانها شاید افراد مسن تری بودند، اما سوابق پرو پیمانی نداشتند، درمجموع معتقدم نمایندگان استان درترازو اندازه استان قزوین هم فعالیت نکردند درتراز جمهوری اسلامی  که متاسفانه آرزوی دست نیافتی شده است.

البته نمایندگان درمسائل استانی وعزل و نصب های مدیریتی برای انتخاب مهره های خود الحمدلله فعال بوده اند !!! و از این جهت تلاش کردند وتوانستند درانتصابات نظرداشته باشد و جریان خود را کمک کنند و تغیرو تحولات استان این موضوع را نشان می دهد .

در این زمینه ها نمره خوبی می گیرند!  (خنده) چون فکرمی کنند این انتصابات ، انتخاب آنها را دردوره بعد تضمین می کند و این مسئله که وظیفه اصلی نمایندگی نیست . درنگاه کلان درحوزه نظارت وقتی یک نماینده ای ازاستان قزوین درمجلس ودریکی ازکمیسیون های نظارتی اصل نود که یکی از اصول قانون اساسی است رای میاورد و رییس آن می شود باید چوپ تولانه فساد کند و باید برود جاهای مسئله داررا بررسی و پیگیری کند ، باید این نماینده خودش درمبارزه با فساد  و بی قانونی پیش قدم باشد، اما متاسفانه این اقدامات را نمی بینیم .

نمره من  درمجموع به نمایندگان استان نمره مردودی نیست اما به آنها نمره  متوسط به پایین خواهم داد.

 نظر شما درباره پدیده نا میمون جریان زر و زور و تزویر و یا همان خان زدگی درقزوین چیست ؟ این پدیده چگونه شکل گرفته که نمی شود ازآن خلاص شد ؟

این پدیده یک بیماری مزمنی است که در قزوین وجود دارد واز ابتدای انقلاب از دهه شصت درقزوین شکل گرفته ومبارزه با آن خیلی سخت شده است ویکی ازمعضلات انقلاب ما نیزهمین است. برخی اشخاص که زیادهم نیستند به اسم رانت انقلابی بودن وزندان کشیده قبل ازانقلاب با رانت و ارتباط گرفتن با مقامات کشوری به خود اجازه دادند که هرکاری را دراستان انجام دهند، متاسفانه این افراد هسته ی نامیمون ونا مبارک  خان زدگی شدند که در قزوین بوجود آمد وهمچنان هم هستند اما معتقدم که آثار زوال آن دیده می شود.

درکل کشورشرایط مبارزه با فساد وپدیده آقا زادگی ومبارزه با رانت و ویژه خواری شروع شده است، نقطه های امیدی وجوود دارد که بشود با این پدیده هم مبارزه کرد و فضا برای زیست آنها را نا ایمن کرد ، متاسفانه مردم قزوین از دهه شصت از وجود این پدیده رنج می برند.

درزمانی که مدیر کل فرهنگ وارشاد بودید علی رغم ارائه خدمات خوب عمرانی وفرهنگی برخی معتقدند که ارتباط شما با رسانه های اصلاح طلب بیشتر بود وبه آنها یارانه ها و خدمات بیشتری داده می شد چرا؟ درزمان شما ازابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی برای یک مراسم دعوت شد وجوایز فرهنگی داده شد، چرا ؟

 یک وجه مسئولیت اداری داشتن این است که انسان دربرابرهمه مردم جامعه مسئولیت خدمت کردن دارد، نه فقط درمقابل جریان ، حزب وگروه خودش و باید به همه سلایق خدمت کرد و نمی شود به یک گروه خدمت ارایه داد و به یگ گروه خدمات نداد ومن تلاشم این بود که علی رغم همه جوسازیها که قبل ازانتصاب بنده صورت می گرفت ومی گفتند که انتصاب یک چهره سیاسی و حزبی بدرد فرهنگ نمی خورد طی 10 سال  مسئولیتم نشان دادم که درمقام مسئولیت وظیفه خود که همان ارایه خدمت به عموم مردم بود جامه عمل بپوشانم واینگونه نیزعمل کردم . این موضوع که رابطه ام با روزنامه های اصلاح طلب رابطه ویژه تری باشد را قبول ندارم و سوء ذهن می دانم ، زیرا من یک آدم تازه به دوران رسیده نبودم که وقتی پست گرفتم ازیک طرف به طرف دیگرتمایل پیدا کنم . همان میزانی که حق می دانستم ازمسئولیتم درمقابل جریان خودم استفاده بیشتری نکنم، به همان میزان هم حق نمی دانستم ازجریان مقابل خودم بیشتر حمایت کنم و نگاه ویژه تری داشته باشم و این نگاه یک موضوع نادرست وغلط است. اما دربحث دعوت ازمرحوم ابراهیم  یزدی ( خدا رحمتش کند) دونگاه وجود داشت، یک نگاه این بود که درمراسم نام آوران و نویسندگان قزوینی ایشان هم یک قزوینی است  و دعوت اداره کل ارشاد و فرهنگ ازایشان خلاف شرع نیست .

 اما نگاه خود من این نبود که ایشان دعوت بشود بخاطر مصالحی، اما یک جریان ویک فرد غیر متعهدی که با ما همکاری می کرد و بعدها هم مشخص شد که نوسانات سیاسی آن به چه میزان است آن شخص عامل این دعوت بود واین موضوع را به ما تحمیل کرد . ما را در شرایطی قرار داد که آقای یزدی بعنوان مهمان برما وارد شده بود ودرآن شرایط نه اخلاق و نه عرف به ما اجازه نمی داد که یک  مهمان برما وارد شده ما نپذیریم و یا از برنامه حذفش کنیم واو آمد و برای ساعتی در برنامه حضوریافت ورفت .

برخلاف آنچه که به من نسبت داده میشود وآن را نشانه ضعف من می دانند، ازناحیه خود من نبود، بلکه ازناحیه کسی بوده که رفتار سیاسی اومشخص است که چه وضعی دارد واز قضا آنهایی که این انتقاد را به ما دارند خودشان با این آدم سرو سری دارند. کسانی به من راجع به این موضوع انتقاد می کنند که با همان شخص ارتباط و همکاری دارد .

آن شخص این فضا را برای ما ایجاد کرد وبا تبانی پشت پرده با یک شخص دیگری این کاررا کرد و درساعت های آخرروزی که قراربود برنامه اجرا شود به من گفتند که ابراهیم یزدی درراه است و دارد می آید به قزوین، من مطلع نبودم.

 

تلاش ما دراداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برای ارایه خدمت صادقانه  به مردم با حفظ اصول و مبانی وچارچوپ های نظام بود وهرگزحاضر نبودیم فضای آنجا را فضای غیر اصولی کنیم .  

عملکرد شورا و شهرداری را در مقایسه با شورا و شهرداران سابق چگونه ازریابی می کنید؟

من ضمن احترام به دوستان شورا و شهرداری باید بگویم ، دوستانی که با آن شعارها وسرو صداهای زیادی که وارد شدند و منتقد بودند که عملکرد گذشتگان اینچین است و آنچنان، خودشان عملکرد معمولی و متناسب با زمان نداشتند ، وقتی اصلاح طلبان شورا درانتخابات پیروزشدند ازهمان اول اختلافات و دو دستگی ها را شروع کردند و اتحاد وهمبستگی لازم را برای کارکردن ندارند.

بخاطر ضعف کلی که در بدنه شورا وجود دارد نتوانسته اقتدارلازم را در کارشورایی داشته باشند وضمن احترام به آقای صفری ، انتخاب شهردارانتخاب براساس مصلحت و تصمیم منطقی وعاقلانه ای نبود ، بلکه انتخاب بر اساس تقسیم قدرت  میان خودشان بود. فلذا محصولش هم همین است که ما درقزوین فعالیت های جدی زیر بنایی را مشاهده نمی کنیم .

برخی فعالیت ها فقط بهره برداری از تلاش های گذشته بوده است، برخی کارهای ظاهری را سعی کردند انجام بدهند. دربحث مبلمان شهری و ایجاد برنامه های نشاط آورو رنگ آمیزی تلاش خوبی کردند. درکارزیربنایی همین  پل امام رضا علیه السلام 80 تا 90 درصدش درگذشته ساخته شده بود .انتقاد من به دوستان شورا و شهرداری این است که اشکالاتی که به شوراها و شهردارگذشته وارد می کردند خودشان به آن مبتلا شده اند.  دوستان اصلاح طلب درگذشته منتقد رابطه بازی و جذب زیاد نیرو درشهرداری  بودند اما همین افراد در شهرداری پست ها و مسئولیت ها را بین دوستان خود تقسیم کردند، یکی ازرازهای موفقیت های هرمدیری چابک سازی است اما من شنیده ام تعداد زیادی از فعالان یک نشریه همگی جذب شهرداری شده ومشغول بکارند. اگربخواهیم به مردم خدمت کنیم باید عاقلانه تصمیم بگیریم ومدبرانه عمل کنیم و من معتقدم ضعف جدی در حوزه مدیریت شهری وجود دارد.

با شنیدن این کلمات اولین جمله‌ یا عبارتی را که به نظرتان می‌آید، بفرمایید؟


امام خمینی (ره): ‌مرد تکرارنشدنی

مقام معظم رهبری: نعمت الهی برای ایران و مستضعفان عالم

آیت اله رییسی : امیدواریم تحول ایجاد کند

حسن روحانی: سیاست مدارپرمدعا و شکست خورده

دکتر احمدی نژاد: مبتلا به کفران نعمت

هاشمی رفسنجانی: خدا رحمتش کند

علی لاریجانی: چهرهای که می توانست بهتر ظاهرشود

مهندس حبیبی :  دبیرکل دوست داشتنی

عسگر اولا دی: مرد مبارزه وسیاست و دین

آیت‌الله باریک بین:  شخصیت ساده زیست

سیدعلی اکبر ابوترابی : سردارآزادگان و نجات دهنده آنها  

سید محمد ابوترابی : مرد با اخلاق

سید مرتضی حسینی : سید دوست داشتنی

لطف‌الله سیاهکلی: چهره موفق در رسانه

شیخ قدرت‌الله علیخانی:  سنگ بنای افراط و تند رویی در قزوین

سیدناصر قوامی: روحانی با مجموعه ای ازعملکرد قضایی دردهه 60

خانم محمدبیگی: بانوی پر تلاش

سردارشاهرخی: فرمانده آرام

قزوین: شهری با استعدادهای فراوان

الموت: خاستگاه چهره های موفق فرهنگی

 بادامچیان : سیاست‌ مدار با تجربه

مهندس باهنر: سیاست مدار حرفه ای

 دکتر قالیباف : شهردارموفق

آخرین کتابی که خوانده اید : پیام امیرالمومنین (ع )

برادرت شهیدت : عنصری مفید برای انقلاب

 سهم شما دردفاع مقدس : سهمی ندارم

فتنه 88 : فتنه عظیمی که نظام ازآن عبور کرد

حاج حمزه قربانی : رزمنده دفاع مقدس

حاج نقی شفیعی ها «پدر» :  گوهری که از دست رفت

ایتام : یادگاری از پدر

خوش نویسی :هنروزین

حزب : به فرموده بهشتی « معبدی که می توان در آن خدمت کرد »

دوران بازنشستگی : دوران شلوغی کارها

محمود آقا انصاریان : برادری که زود رفت

حاج آقا یزدان پناه : معلم قرآن

شهید قدرت اله چگینی : خلوص در آن موج می زد

با کدام شهید مانوس بودی : شهید اصغرجمشیدی

اگرحرف پایانی دارید بفرمایید ؟

 با تشکرازشما، بنده ازهمه مردم وفعالان سیاسی درخواست دارم  به واسطه انتخاباتی که درپیش رو داریم ودرآینده نیز فعالیت های سیاسی بیشتری را درکشورشاهد خواهیم بود، امیدوارم نخبگان، احزاب و جریانات سیاسی دلسوزنظام بتوانند عاقلانه تدبیرکنند و مدبرانه وارد عرصه فعالیت های انتخاباتی بشوند ومردم نیزبا  توجه  به  تجربه تلخ  انتخابات گذشته انتخاب درست و صحیح داشته باشند تا بتوانیم زمینه های بهبود وضعیت اقتصادی ومعیشتی که به شدت مردم از آن رنج می برند را با ایجاد یک مجلس قوی وتوانمند وبه دنبال آن با انتخاب یک رییس جمهورمتعهد و عامل وپرکارازاین وضعیت نجات بدهیم.

 

چکیده گفتگو...

*درمجموع معتقدم نمایندگان استان درترازو اندازه استان قزوین هم فعالیت نکردند درتراز جمهوری اسلامی  که متاسفانه آرزوی دست نیافتی شده است!

*البته نمایندگان درمسائل استانی وعزل و نصب های مدیریتی برای انتخاب مهره های خود الحمدلله فعال بوده اند و از این جهت تلاش کردند وتوانستند درانتصابات نظرداشته باشد و جریان خود را کمک کنند و تغیرو تحولات استان این موضوع را نشان می دهد .در این زمینه ها نمره خوبی می گیرند!  (خنده)

*سطح نمایندگان استان بدون تعارف سطح قوی نیست

*خانم زرآبادی که یک جوان دهه شصتی که کارمند یک اداره بود به واسطه یک جریان سیاسی یک دفعه گل کرد و با رانت و برند خانوادگی ( البته ارزشمند) توانست رای بیاورد وانتظار نمی رود که یک چنین فردی بتواند معجزه ای انجام بدهد .

*وقتی یک نماینده ای درکمیسیون اصل نود رییس می شود باید چوپ تو لانه فساد کند و باید برود جاهای مسئله دار را بررسی و پیگیری کند، باید این نماینده خودش درمبارزه با فساد و بی قانونی پیش قدم باشد، اما متاسفانه این  گونه نیست.

*آنچه که به کارکرد احزاب ضربه زده است احزاب دولت ساخته است که فقط به جهت محکم کردن پایه های قدرت دولت ها شکل می گیرد.

*دوستان همفکردراستان که بعضا داخل حزب موتلفه نیز نبودند، مانند جامعه اسلامی فرهنگیان و یا جامعه اسلامی مهندسین وبرخی افراد و شخصیت های حقیقی همفکرتوانستیم از سال 76 ائتلافی تحت عنوان پیروان ولایت داشته باشیم و این ائتلاف ترکیبی از احزاب ودبیران وشخصیت های حقیقی است .

*اوضاع بد اقتصادی و وضعیت نابسامان معیشتی مردم ناشی از بی تدبیری و ناتوانی و ضعف مفرط دولت است، افراد بی تدبیروضعیف و ناتوان عامل این وضع هستند وحتی تحریم ها هم این قدراثر ندارد.

*گوش شنوایی دردولت وجود ندارد.

*اختلاف و منیت عامل شکست است واگر فردی حاضرنشود برای مصالح جامعه، گروه وحزب خود و درجهت کسب رضای خداوند ازمنافع خود بگذرد باعث اختلاف میشود ونتیجه اختلاف هم شکست است.

*من معتقدم جریان اصول گرا، که مدعی پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اند باید درانتخابات محاسبه شده تروبا تدبیردرست وارد شوند وازرقابت های سلیقه ای درمجموعه  یک جریان خودداری کنند.

*اصولگراها باید زبان و ادبیات مردم را به خوبی درک کنند تا با زبان و ادبیات وخواست مردم با آنها سخن بگویند درحقانیت و صحت گفتمان اصولگرایی تردیدی نیست.

*من بعنوان کسی که دراین قضیه حضورداشتم و برروند انتخاب درون گروهی  دخیل بودم ، شهادت می دهم که ائتلاف خیلی تلاش کرد که وحدت حاصل شود ولی ازجانب برخی دوستان  غیر ائتلاف لیست 14 نفره داده شد  « به قول معروف این ازاوت زدنهای  برخی دوستان بود ».

 *ائتلاف ما نه پولی داشت که هزینه کند ونه افرادش تمایلی داشتند که به هرقیمتی رای بیاورند، بنده به شخصه نه درتوانم بود هزینه های آنچنانی کنم و نه باوربه این کارداشتم، درواقع ما درآن فضای شلوغ انتخاباتی  کم دیده  شدیم .

*با یک حساب سرانگشتی ودو دوتا کردن مشخص می شود که مجموع  آرای اصولگرایان خیلی بیشتر از آرای رقیب است، اما بخاطر تفرقه و تعدد کاندیدا آرا شکسته می شود.

*درانتخابات شوراها فقط در دوره پنچم نتوانستیم موفق شویم اما دردوره سوم و چهارم بیشترین کرسی را کسب کرده ایم .

*هر تشکلی نیاز به کادرسازی و پرورش نیروی جوان دارد و بارها اعلام کرده ایم ما آماده استقبال ازهمه نیروها ی جوان وخوش فکرهستیم .

*وبرای انتخابات پیش رو ارتباطاتی برقرارکرده ایم و بر این باوریم که باید ید واحده شویم تا درعرصه رقابت های سیاسی درانتخابات رای لازم را بدست بیاوریم.

*موتلفه با بیش از 200 حزب درجهان ارتباط  وتعامل دارد که یکی از آن احزاب هم حزب کمونیست چین است.

*نگاهی  درجامعه وجود دارد که می گویند « موتلفه وصل به کراست و مشکل مالی ندارد » نه اینگونه نیست، حزب موتلفه از سال 90 به بعد  با شروع وضعیت جدید اقتصادی درکشوربرای تامین منابع مالی حزب مشکل دارد و با سختی اداره میشود.

*حزبی که از دولت پول بگیرد نمی تواند منتقد دولت باشد

*اینکه برخی می گویند که حزب موتلفه مجتمع های اقتصادی داشته باشد من این مطلب را بشدت تکذیب می کنم . اگرکسی آدرسی دارد به ما هم بدهد تا ما پیگیری کنیم ، چون بشدت به پول آن نیازمندیم .

*مرحوم مهندس حبیبی علی رغم اشتغالات زیادی که درسطح ملی داشت، حتی به زندگی شخصی برخی افراد درحزب نیزتوجه ویژه داشت ، من یادم هست که بعد ازانتخابات شورای مرکزی وانتخاب مجدد ایشان به سمت دبیرکلی موتلفه در یکی از جلسات ازمن جویای احوال خانواده  مرحوم محمود آقا انصاریان بود

*قبل ازآمدن آقای زاهدی یک عنصری آمد استاندار قزوین شد که استاندارجمهوری اسلامی نبود، بلکه نماینده یک جریانی بود که آمد تا عقب ماندگی برای گرفتن پست ها را برای آن جریان جبران کند.

*با نگاه آزاد منشانه ای که زاهدی دارد باقی ماندن او برای انتخابات در استان را به صلاح استان می دانم و اگر یک عنصر جدیدی بیاید معلوم نیست که در برابر زیاده خواهان بتواند مقاومت کند یا نه و آمدن یک عنصر جدید وابسته موجب اعمال مهندسی در انتخابات خواهد شد و این مسئله موجب نگرانی خواهد بود.

*عده ای به اسم رانت انقلابی بودن وزندان کشیده قبل ازانقلاب با رانت وارتباط گرفتن با مقامات کشوری به خود اجازه دادند که هرکاری را دراستان انجام دهند، متاسفانه این افراد هسته ی نامیمون ونا مبارک  پدیده خان زدگی شدند که در قزوین بوجود آمد وهمچنان هم هستند اما معتقدم که آثار زوال آن دیده می شود

*این موضوع که رابطه ام با روزنامه های اصلاح طلب رابطه ویژه تری باشد را قبول ندارم و سوء ظن می دانم ، زیرا من یک آدم تازه به دوران رسیده نبودم که وقتی پست گرفتم ازیک طرف به طرف دیگرتمایل پیدا کنم

*یک جریان ویک فرد غیرمتعهدی که با ما همکاری می کرد و بعدها هم مشخص شد که نوسانات سیاسی آن به چه میزان است آن شخص عامل دعوت ابراهیم یزدی بود واین موضوع را به ما تحمیل کرد . ما را درشرایطی قرارداد که آقای یزدی بعنوان مهمان برما وارد شده بود ودرآن شرایط نه اخلاق و نه عرف به ما اجازه نمی داد که یک مهمان برما وارد شده ما نپذیریم.

*مهندس باهنربا این افطاری دادن بدنبال بهانه ای بوده تا چهره های اصولگرا کنار یک دیگر بنشینند، بالاخره این ضرورت وجود دارد که احمدی نژاد ترمزش را بکشد و کمتر تقابل ایجاد کند وبه نظرم این حرکت، حرکت خوبی است.

*ضمن احترام به آقای صفری، انتخاب شهردارقزوین عاقلانه ومنطقی نبود، بلکه براساس تقسیم قدرت بود، محصولش هم همین است که ما درقزوین فعالیت های جدی زیربنایی را مشاهده نمی کنیم .

*شورا و شهرداری قزوین برخی کارهای ظاهری را سعی کردند انجام بدهند، دربحث مبلمان شهری و ایجاد برنامه های نشاط آور و رنگ آمیزی تلاش خوبی کردند.

*دوستان اصلاح طلب درگذشته منتقد رابطه بازی و جذب زیادی نیرو درشهرداری  بودند اما همین افراد در شهرداری پست ها و مسئولیت ها را بین دوستان خود تقسیم کردند، من شنیده ام تعداد زیادی ازفعالان یک نشریه وفعالان ستاد انتخاباتی همگی جذب شهرداری شده ومشغول بکارند.

 وسخن آخر این که مردم نیزبا  توجه  به  تجربه تلخ  انتخابات های گذشته انتخاب درست و صحیح داشته باشند تا بتوانیم زمینه های بهبود وضعیت اقتصادی ومعیشتی که به شدت مردم از آن رنج می برند را با ایجاد یک مجلس قوی وتوانمند وبه دنبال آن با انتخاب یک رییس جمهورمتعهد و عامل وپرکارازاین وضعیت نجات بدهیم


 شماره15 هفته نامه نسیم قزوین منتشر شد؛این نشریه رامی‌توانیدازدکه‌های مطبوعاتی سراسراستان قزوین تهیه نمایید.برای دانلود نسخه PDF این نشریه دریافت کلیک کنید

                                             نسیم قزوین شماره 15

                                                      98/3/5

http://nasimeqazvin.blog.ir



  • ۹۸/۰۳/۱۷
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی