نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

هفته نامه نسیم قزوین 97/5/28/ اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قزوین روز 18 مرداد ماه با دعوت با حضور علی دهباشی با حاشیه‌هایی  فراوانی همراه بود

در روزهای پایانی جشنواره و با نزدیکی به برگزاری اختتامیه بنر تبلیغاتی این مراسم در فضای مجازی منتشر شد که خبر از حضور علی دهباشی سردبیر مجله فرهنگی و ادبی بخارا در استان قزوین را می‌داد، در این فراخوان علی دهباشی به عنوان میهمان ویژه این مراسم معرفی و قرار بود به عنوان نویسنده با سابقه قزوینی مورد تجلیل قرار گیرد، نویسنده قزوینی که متولد تهران است!

اما چندی بعد تصویر علی دهباشی از بنر جشنواره حذف شد که خبر از عدم حضور وی در مراسم اختامیه را می‌داد؛ بنا بر اخبار رسیده پیشنهاد حضور این چهره در جشن روز خبرنگار توسط برخی از اعضای خانه مطبوعات قزوین مطرح می‌شود که در مقابل با مخالفت چند نفرازاعضا مواجه شده و در نهایت حضور وی لغو می‌گردد.

با توجه به اینکه درکارنامه فعالیت‌های دهباشی ارتباط با چهره‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران و معاند دیده می‌شود یکی از دلایل مخالفت برخی از اعضای خانه مطبوعات با حضور وی درقزوین بود.

در روز اختتامیه چه گذشت ؟

درروز پنج شنبه هجدهم مردادماه که مراسم اختتامیه درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درحال برگزاری بود و برنامه به میانه خود رسیده بود، دهباشی با همراهی اسکندرنژاد مدیرکل اداره ارشاد اسلامی قزوین و چند تن از مسئولان دبیرخانه جشنواره، رئیس خانه مطبوعات قزوین و تعدادی از اعضای خانه در مقابل چشمان حاضران وارد سالن شد.

 به محض ورود دهباشی ذوق مجری دو چندان شد و شروع به مدح ایشان کرد ، پخش مستند این میهمان خبر از آمادگی برگزارکنندگان  داشت .

 حضور دهباشی با مخالفت تعدادی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات قزوین و جمعی از خبرنگاران حاضردر مراسم  مواجه شد که در همین راستا جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

با نگاهی به کارنامه علی دهباشی نشان می‌د‌‌هد که فعالیت‌های این چهره نه تنها همراه با انقلاب نبوده بلکه در منافات با آن بوده است.ما بدون پیش داوری برخی از سوابق سیاسی و فرهنگی دهباشی را به نقل از سایت «  بی باک » می آوریم

تریبون‌دارضد انقلاب/ دهباشی کیست؟

علی دهباشی یکی از دوستان نزدیک رامین جهانبگلو جاسوس اینتلجنت سرویس انگلیس بوده است جهانبگلویی که به جرم تلاش برای براندازی نرم جمهوری اسلامی مدتها در بازداشت بود جهانبگلو در زمینه انتشار مجله «کلک» به وی مشاوره می داده است.

در کنار این وقتی از رابطه نزدیک و فعال دهباشی با خانه هنرمندان ایران به عنوان پاتوق روشنفکران معاند جمهوری اسلامی ایران اگاه شویم و هم چنین کثرت محافل شبانه تجلیل از شخصیت های فرهنگی و هنری غربی در خانه هنرمندان را می بینیم که البته علی دهباشی پای ثابت سخنرانی این برنامه به شمار می رود تنها یک فرضیه در ذهن انسان نقش می بندد و آن نقش فعال و لیدرگونه علی دهباشی در طراحی چنین محافلی است.

روزنامه کیهان در خبر ویژه 2/7/76 دهباشی را این چنین معرفی می کند:

« علی دهباشی حلقه وصل نویسندگان اسرائیلی و لابی صهیونیسم در ایالت متحده به نشریات ایران است و درحوزه تصمیم گیری در خانه هنرمندان ایران برای برگزاری نشست های گوناگون باقی مانده است، دهباشی از عناصری است که از شائول بخاش (جاسوس چند جانبه ایرانی تبار صهیونیست شوهر هاله اسفندیاری) درماهنامه خود مقالاتی به چاپ رساند.»

دهباشی با بازکردن چتر ارتباطی وسیع خود در داخل و خارج از کشور فرهنگ سازی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی علاوه بر اینکه شاخه های مختلف فرهنگ ایرانی ردپایی از خود به جا گذاشته است تمام سعی خود را مصروف این کرده که با معرفی برخی از چهره های سکولار و حتی معاند نظام خط فرهنگی مسموم و منحرفی متشکل از روشنفکران غرب زده و سرسپردگان داخلی آنها به وجود آورد.

 حال این سئوال مطرح می شود خانه مطبوعات که یک تشکل صنفی است  بجای پرداختن به مشکلات خبرنگاران چرا میهمان ویژه خود را دهباشی قرار داد، فردی که متولد تهران وسراسرزندگی او پراز ابهام  وضد یت با نظام است .

علی رغم مخالفت برخی اعضا و هشدارهای لازم چرا برخی افراد خانه مطبوعات مصربه آوردن وتجلیل ازاین چهره حاشیه سازبودند وخانه مطبوعات قزوین ، اعضای هیات مدیره برای این اقدام آگاهانه وحاشیه ساز باید پاسخگو باشند.

 هفته نامه نسیم قزوین

 97/5/28

  • ۹۷/۰۵/۳۱
  • نسیم قزوین

نظرات  (۱)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی