نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

به شورای شهر قزوین نمره قبولی نمی دهم

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵ ب.ظ

 

 رضا سبحانی فر، دبیرشورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین درگفتگوی اختصاصی با هفته نامه نسیم قزوین :

به شورای شهر قزوین نمره قبولی نمی دهم

 بصورت صریح می گویم درجبهه انقلاب وحدت شکنان هرگزموفق نخواهند شد

* وحدت عامل پیروزی و موفقیت جریان انقلابی است

* اگر لازم باشد بعضی از پشت پرده ها را افشا میکنیم

* من نمی توانم به شورای شهرقزوین نمره قبولی بدهم ، تصمیم گیری درخصوص مسائل شهری جایی بیرون از شورا رقم میخورد

* ازمردم باید پرسید،آیا شورای شهرقزوین با انتخاب شهردارهای که داشت موفق بوده ؟!

* شنیده شده افراد قابل توجهی بر اساس روابط و مناسبات شخصی و خویشاوندی جذب شهرداری شده اند

* منشاء پولهای کثیف« این ورمرز! یا آن ورمرز!» درانتخابات شورای شهر را در صورت لزوم به مردم خواهیم گفت 

*شورای ائتلاف متعلق به هیچ شخص خاصی نیست، بلکه متعلق به کل نظام ومردم است

*سالیان سال بود که نیروهای اصولگرا و ارزشی استان علی رغم داشتن پایگاه خوب، بعلت تفرق آرا وچند دستگی میدان رقابت را به رقیب واگذارکردند.

حاج رضا سبحانی فربا کوله باری ازتجربه با عزم واراده ای جدی توانست با جمع کردن بزرگان و دلسوزان وجوانان انقلابی انسجام وانضباط مناسبی درمجموعه نیروهای انقلاب به وجود آورد. دراین گام با مدیریت وی نیروهای انقلاب دریازدهمین دوره انتخابات مجلس به موفقیت رسیدند.

به سراغ او رفته ازحال و روز فضای انتخاباتی پرسیدیم.اوبا صبر و حوصله ودقت لازم به همه سئوالات ما پاسخ داد.

 شورای ائتلاف برای انتخابات پیش روچه اهداف و برنامه هایی درسردارد؟

درخرداد ماه 1400 دوانتخابات پیش روخواهیم داشت که یکی انتخابات ریاست جمهوری و دیگری انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستاست. قطعا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در  انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهروروستا نقش ایفا خواهد کرد. درانتخابات ریاست جمهوری بعلت اینکه ملی است اعلام نظرها ورایزنی ها درمرکزوپایتخت درسطح ملی انجام خواهد شد اما درانتخابات شورای شهربه دلیل ماهیت منطقه ای ومحلی آن، برنامه هایی دردستورکاراست. نتیجه آن انتخاب شورهای کارآمد وپاک دست ومتخصص خواهد بود .

جدیدا شاهد بودیم که تغییراتی درساختارشورای ائتلاف نیروهای انتقلاب اسلامی ایجاد شد علت و ضرورت در این تغیرات چه بود؟

ساختارشورای نیروهای انقلاب سال گذشته برای انتخابات مجلس طراحی شده بود وباید درآن زمینه نقش ایفا می کرد. اما به دلیل موفقیتی که درسطح کشورکسب کرد تصمیم براین شد که این تشکیلات استمرارداشته باشد وبا انجام پاره ای ازاصلاحات ساختاری کاربا قوت پیش برود. درحقیقت درجهت روند تکاملی شکلی ومحتوایی آن، بروزرسانی وسازوکارجدیدی برایش تعریف شد. با فراخوان عمومی  و اطلاع رسانی باید افراد علاقمند درسامانه ثبت نام کنند ودامنه مشارکت جریان انقلابی گسترده ترشود. البته تغییرات جزیی واندک بود وشاکله اصلی که مردم محوری بود درساختارحفظ شده وبرخی ایرادات هم وجود داشت که باید رفع میشد . بنابراین هرچقدر تشکیلات مردمی تر شود و بتواند مشارکت و نظر بدنه اجنماعی را مدنظر قراردهد کارآمدتروموفق ترعمل خواهد کرد .

شورای ائتلاف در 4 سطح تعریف میشود، مرکز، استان، شهرستان و شهر. درساختار قبلی تا شهرستان تعریف شده بود اما سعی کردیم درساختارجدید شورای ائتلاف را درشهرها نیزایجاد کنیم ، تا خودشان برای انتخاب تصمیم گیری کنند. تغییرات دوم این است که ما برای شورا 2 مجمع درنظرگرفته ایم. یک مجمع عمومی، که با یک فراخوان عمومی انجام شده است . مجمع منتخب هم تشکیل خواهد شد تا گزینه های نهایی شورای ائتلاف را انتخاب نماید . دراین شورا انتخاب اعضای شورا ازپایین به بالا صورت می گیرد. یعنی منتخبین شورای شهر، شورای شهرستان را تشکیل و شورای شهرستان شورای استان را تشکیل می دهند وشورای استان ها شورای کشوروهدف این بود که همه اعضا درانتخاب مجامع عمومی ومنتخب وملی مشارکت داشته باشند.

 الحمدلله استان قزوین جزاستان های پیشرواست، ما هیات موسس استان را تشکیل دادیم ،هیات موسس شهرستان ها نیز تشکیل شده وبه تایید مرکزرسیده است. شهرستانها درحال انتخاب هیات موسس شهرها هستند . امیدواریم هرچه زودتربا فراخوان عمومی نیروهای جدیدی به شورا ی ائتلاف افزوده شوند تا با مشارکت بیشتری این راه را ادامه بدهیم .

شورای ائتلاف چقدرمورد استقبال مردم قرارگرفته است دراین ساختارنقش احزاب چه خواهد شد ؟

 شورای اتئلاف مردم پایه است و بیشترین نقش را اقشارمختلف مردم دارند، اما این به معنای این نیست که احزاب همسو نقش ایفا نمی کنند بلکه درحقیقت نقش خود را درشورا ایفا می کنند. شورای ائتلاف استان دودسته عضودارد یک دسته شخصیت های حقیقی (سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و...) ودسته دیگر دبیران احزاب وتشکل ها هستند که عضو حقوقی شورا می باشند . درحقیقت احزاب درشورای ائتلاف حضورجدی دارند وصاحب رای هم هستند.

اگرحزبی بخواهد جزیره ای عمل کند وشورای ائتلاف را به رسمیت نپذیرد، شما چه مکانیزمی برای اقناع  کردن آن حزب دارید ؟ که به وحدت جریان انقلاب آسیب نزند؟

ما با وحدت به نتیجه می رسیم، با جزیره ای عمل کردن به هیچ نتیجه ای نمی رسیم .اگردلسوزانقلاب، نظام ومردم هستیم ومیخواهیم افراد سالم و کارآمد امورشهرها را دردست بگیرند لازمه اش فقط وحدت است وتوصیه ما درمراجعه با احزاب همسو فقط درخواست برادرانه واخلاقی است. یک سری ازاحزاب وتشکل ها  دردرسطح ملی پذیرفته اند تا درزیرمجموعه شورا ی ائتلاف کارکنند. وزیرمجموعه آنها دراستانها باید تابع تشکیلات مرکزی خود باشند. شورای ائتلاف متعلق به هیچ شخص خاصی نیست، بلکه متعلق به کل نظام ومردم است. شعارشورای ائتلاف این است که مردم بیایند به کمک احزاب. زیرا احزاب گستردگی و توان لازم  را برای پوشش دادن همه افکارو نظرات مردم را ندارند زیرا برخی احزاب ازانگشتان یک دست هم کمترهستند. شورا ائتلاف با مشارکت مردم وارتباط گیری با هیات ها واقشارمختلف و شخصیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و... می توانند این نقیصه را جبران کند. توصیه به برخی احزاب همسوواین است بجای اینکه برای برهم زدن وحدت وتفرقه احساس تکلیف کنند، برای ایجاد وحدت تلاش کنند. وحدت بوجود نمی آید مگراینکه خواسته های خود را تعدیل کنیم ودوریک میزبنشینیم.

کارهای فردی و واگرایانه ها فایده ای ندارد.  افراد و گروه ها باید از پیگیری اهداف شخصی وباندی پرهیز کنند وسرنوشت مردم را وجه المصالحه منافع خود قرارندهند.

بصورت صریح می گویم وحدت شکنان هرگزموفق نخواهند شد وموفقیتی بدست نخواهند آورد واگرهم چنین کنند باید یک روزی پاسخگویی اعمال خودشان مقابل مردم وجریان انقلابی باشند .

احزاب قدرتمندی مانند جبهه پایداری وموتلفه اسلامی درمرکزجزائتلاف شورای ائتلاف هستند اما دراستان حاضربه همکاری با شما نیستند و به بصورت انفرادی راه خودشان را می روند و لیست جداگانه می دهند برای مقابله با این تفرقه چه کارخواهید کرد؟

اولا این احزاب باید با تشکیلات مرکزی خود درتهران هماهنگ باشند و درچهار چوب سیاسی آنها فعالیت کنند. لذا هماهنگی و حرکت درچارچوب شورای ائتلاف از الزامات تشکیلات واحد های استانی هست.

به عنوان برادری دلسوزبا همه این جریانات گفتگوومذاکره می کنیم تا انشالله وحدت حداکثری حاصل شود. حرکت های تک روی یانه و فرا گرایانه درحلقه های کوچک ومحفلی محکوم به شکست است. اگربدنبال یک شورای کارآمد برای شهرهستند درقالب تشکیلات شورای ائتلاف که نظرات مختلف مردم واحزاب درآن دخیل هست بهتربه نتیجه خواهند رسید. ومکانیزم شورای ائتلاف هم به گونه ای است که درآن شفافیت، صداقت، عدالت وجود دارد و بسترمناسبی مهیا شده است افرادی که میخواهند در این انتخابات نقش ایفا کنند دانش مهارت و توانایی خود را درمجامع شورای ائتلاف ارائه کنند.

جناب آقای سبحانی فر، آقای قالیباف خودش محصول اتحاد شورای ائتلاف نیروهای انقلابی است ولی الان افرادی دراستان هستند که سابقا جزحزب اعتماد ملی وازوفاداران آقای کروبی بودند. اما الان پرچم حمایت ازقالیباف را برداشته و بدنبال سهم خواهی درجبهه نیروهای انقلابی می گردند. چرا ؟ آیا شورای ائتلاف امتیازی به اینها خواهد داد یا نه ؟

یکی ازتفاوت های ما با برخی احزاب محفل نیشین این است که ما به دنبال سهم خواهی یا سهم دادن نیستیم. علاوه براحزاب، شخصیت های سیاسی هم باید از افرادی استفاده کنند که ازهمه نظرهم عقیده با نیروهای انقلابی باشند نه اینکه برای خودشان بدنبال نگاه منفعت طلبانه و فرصت طلبانه باشند. اما ممکن است افرادی درگذشته جز، احزاب دیگری هم بوده باشند اما بعدا به ماهیت افراد پی برده ودردوره های زیرلوای افراد انقلابی فعالیت کرده وازافراد قبلی نیزتبری جسته باشند. ملاک  هم حال فعلی افراد است . ما نباید زمینه فعالیت و مشارکت  این افراد را ازبین ببریم،  شاید این افراد هم برای جبهه انقلاب مفید باشند.

درهای شورای ائتلاف به روی همه نیروهایی که دغدغه های کشوروانقلاب را دارند گشوده است اما به دنبال آن هم نیستیم که مانند شرکت سهامی عمل کنیم. ما درشورای ائتلاف کارمشترک انجام میدهیم وهیچگونه سهم دهی نسبت به افراد نخواهیم داشت، بلکه باید با مکانیزم مشخص افراد شایسته به مردم معرفی شوند. هدف اصل کار آمدی و ارتقاء ظرفیت انسانی نیروهای انقلاب دراداره امورکشورومردم می باشد.

مکانیزم شما برای انتخاب کاندیدای شورای شهر چه خواهد بود وچگونه به لیست 9 نفره خواهید رسید؟ آیا شخصی می تواند هم دردایره بررسی شورا ی ائتلاف قراربگیرد وهم درلیست افراد خارج ازشورا یا  درلیست های رقیب باشد؟

ما یک کارگروه 15 نفره از 6 ماه پیش تشکیل دادیم که بروند مطالعاتی داشته باشند وبا استفاده از تجربه های مختلف دوره های گذشته سازو کاری پیدا کنند که  این کارگروه با ساعت ها بررسی و مطالعه طرحی را در 9 گام ارائه کرده است که با نخبگان و کارشناسان مطرح نموده ایم وهمه در کارایی و اثربخشی این طرح اتفاق نظردارند. البته این 9 گام درهمه شهرها ومناطق قابلیت اجرا ندارد، برخی جاها بخاطرپررنگ بودن مسایل قومیتی ما سازو کاررا به خود شهرها ومناطق سپرده ایم اما درمرکز استان قزوین اینگونه است .

  • درگام اول احصاء و شناسایی کاندیدهاست که این کاربا اعلام فراخوان عمومی وهمچنین ازطریق احزاب، شخصیت ها وگروهها، تشکل های مذهبی ومردم نهاد صورت می پذیرد.
  • گام دوم توجیه کاندیدها . دراین مرحله تعهدات متقابل شورای ائتلاف و کاندیدها و تشریح مکانیزم شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست نهایی صورت می گیرد.
  • گام سوم اینست که کاندیداها توسط تیم های بررسی کننده ازنظراهلیت، توانایی، کارآمدی وتخصصی  مورد ارزیابی قرارمی گیرند وبرای تک تک کاندیدها کارنامه صادرخواهد شد.درنتیجه سه برابر لیست 9 نفره یعنی 27 نفرانتخاب می شوند. دراین مرحله اکثر تخصص های لازم برای اداره شورای شهردرنظرگرفته میشود.
  • گام چهارم تشکیل مجمع منتخب خواهد بود. ترکیب مجمع منتخب 400نفره به این شکل است که 50 درصد اعضا مجمع با نظر شورای ائتلاف وسازوکارهای داخلی انتخاب می شوند و 50 درصد دیگربا معرفی احزاب و کاندیده ها خواهد بود. البته برای همه تخصص ها ی لازم امورشهری نیزافراد معرفی میشوند تا مجمع ازبین آنها انتخاب کند. و بقیه گام ها نیزدرمراحل بعد تا انتخاب شورای شهرادامه خواهد داشت.  

با این محدودیت ها که برای نیروهای انقلابی ایجاد وآنها را از گردونه حذف می کنید آیا فرصت برای رقیب ایجاد نخواهد شد تا پیروزمیدان شود ؟

اتفاقا با سازو کار های طراحی شده شرایط به گونه ای رقم میخورد که افراد شایسته بتوانند به نحو احسن خود را معرفی و اثبات کنند. دریک شرایط عادی افراد شایسته شاید امکان معرفی خود را نداشته باشند اما شورای ائتلاف این زمینه را برای همه علاقمندان و دلسوزان متخصص انقلابی فراهم می کند. لذا چنین نگاهی که درسوال شما بود درست نیست.

آیا فکرمی کنید این مدل انتخاب درشهرهای مانند تاکستان و الوند یا اقبالیه جواب خواهد داد ؟

شاید هیچ مدلی درهمه شهرها که ساختار قومی و قبیله ای دارند جواب ندهد. دربرخی شهرها سازو کارها را بومی سازی کرده ایم. شاید دربرخی شهرها ورود پیدا نکنیم و بطورکلی ازجریان انقلابی حمایت کنیم .

برای افزایش مشارکت عمومی مردم وجلب اعتماد مردم چکارباید بکنیم ؟ بخش بزرگی ازاعتماد مردم به شوراها آسیب دیده است.چگونه می توانیم این آسیب ها را جبران کرد؟

بهترین راهی که مردم مشارکت بیشترداشته باشند این است که مردم را درتصمیم گیریهای خود مشارکت بدهیم. مردم صاحب اصلی انقلاب هستند و شعارمردم سالاری دینی یعنی مشارکت همه مردم درسرنوشت خودشان وما باید این امکان را فراهم کنیم که مردم درتصمیم گیری ما مشارکت داشته باشند. جلب مشارکت افراد وشخصیت های سیاسی و فرهنگی، معتمدین محلات،  فعالین هیات ها، اصناف واقشارهای مختلف دامنه مشارکت مردم درتصمیم گیری ها را بیشترمی کند .

اگرمردم احساس کنند که درروند معرفی افراد به جامعه وانتخاب افراد معتمدین ودلسوزان مردم نقش وسهم داشته اند مشارکت بیشتری خواهند داشت . ضمنا مردم ما میدانند که با قهربا صندوق رای و مشارکت نکردن چیزی درست نمی شود بلکه فقط فرصت دردست افراد سوء استفاده کننده قرارمی گیرد مسئله ای که دربحث انتخابات شوراها خیلی با آن برخورد نموده ایم .

ما درانتخاب گذشته شاهد کاهش مشارکت بودیم .متاسفانه دربرخی استانها این کاهش مشارکت به زیر22 درصد رسید، علت این کاهش چه بود. آیا بهترنبود که فضا بازترمی شد تا مشارکت افزایش پیدا کند ؟ برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات 1400 چه کاری باید کرد؟

البته دردنیا نیزمشارکت درهمین سطح است، کشورهای که ادعای دموکراسی دردنیا دارند نیزمشارکت پایین تری دارند.اما برای کشوری مثل ایران که با مردم سالاری دینی کشوراداره میشود انتظاراین قدرکاهش مشارکت نداشتیم .عواملی داخلی وخارجی زیادی داشت اما یک بخشش برمی گشت به عملکرد بد مسئولین که باعث نا امیدی مردم شده بود. حس نا امیدی مضراست، راه گشایش حضورمردم درهمه عرصه هاست، اما باید انتخاب خوب داشته باشیم . راه حل مشکلات کشور، عدم مشارکت نیست بلکه درست انتخاب کردن است. اگرانتخاب ما براساس شایستگی ها نباشه وبا احساسات وجو تبلیغاتی باشد نتیجه اش این میشود که افراد، محل شورای شهررا به محل کاسبی  ،معامله و زد وبند تبدیل می کنند . میشود محل فساد ودزدی؟ برخی خبرهای که ازدستگیری اعضای شوراها و شهرداران ومعاونین آنها دربرخی استانها دارد منتشرمیشود بی سابقه است واین فسادها نیزنشانه این است که ما درانتخاب افراد دقت لازم را نداشته ودرانتخاب تابع احساسات وحواشی شده ایم وافراد ناسالم را روانه شورا کرده ایم. شورا محل سیاسی کاری نیست بلکه محل حل مشکلات مدیریت شهری است وباید دردست افراد سالم قرارگیرد.

معایب ومحاسن شورای اسلامی دوره پنجم درقزوین چه بود ؟ آیا بررسی کرده اید؟     

ما دراستان 25 شهرداریم که باید عملکرد هریک به صورت جداگانه موردد بررسی قراربگیرد. اما مشخصا اگر شورای شهر قزوین را درنظربگیریم یکی ازشاخصه های آنها انتخاب شهرداراست . اگر شورای شهر بتواند یک شهردارقوی، دارای برنامه، پاک دست و شجاع انتخاب بکند وظیفه خود را به درستی انجام داده است . به نظر می رسد دراین خصوص متاسفانه موفقیت مناسبی نداشته اند.

شنیده ام افراد زیادی دردوره فعلی درشهرداری بکارگرفته شده اند برایشان کار، محل کارحتی صندلی نیزپیش بینی نشده است وهرکدام ازافراد برای خود سهمیه دارند.با این وضع آیا میشود گفت که موفق بودند ؟ خیر

دومین ملاک ارزیابی این است که شورا باید کار تیمی و کارها را به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند پیگیری کند. دردوره پنجم شورای شهر قزوین درخصوص کنترل هزینه ها و چابک سازی سازمانی وهمچنین تسویه بدهی ها برنامه مناسبی نداشته است. تصمیم گیری درخصوص مسائل شهری درجایی بیرون از شورا رقم میخورد. وهمچنین افراد فراوانی براساس روابط و مناسبات شخصی و خویشاوندی جذب شهرداری شده اند.

 امیدوارم دردوره ششم یک شورای انتخاب شوند که پاک دست وشجاع وفساد ستیزباشند که بتوانند از اموال مردم دفاع کنند نه اینکه شورا  را محلی برای زد و بند ومعامله قراردهند.

خبرهای درشهرپیچیده که برخی افراد برای شهردارشدن آینده بدنبال این هستند تا افراد رای آور را شناسایی وبا هزینه های دهها میلیاردی ، صندلی های شورا ی شهررا تسخیرکنند؟ شما برای مقابله با این پدیده چه خواهید کرد ؟

انتخابات گذشته مجلس نشان داد که پول درانتخابات شاید موثر باشد اما تعیین کننده اصلی پیروزی نخواهد بود. شورای ائتلاف با کمترین هزینه توانست رای قابل توجه ای کسب کند اما برخی افراد با هزینه کردن چند میلیارد تومانی نتوانستند رای چندانی بدست بیاورند.

پس من یک پیام به آنهایی که زیادی روی پول خود حساب کردند، میدهم، که خیلی روی پول خود حساب نکنید !!!

 ما دراین دوره اگرلازم باشد « منشاء پولهای کثیف» را به مردم خواهیم گفت که این پول ها از کجا می آید. این ورمرز! یا آن ورمرز! ما به مردم خواهیم گفت که آنهایی که می گویند پول ازما، کارازشما ! چه کسانی هستند.

امروزمیدانیم چه کسانی با چه افرادی ارتباط وچه شب نشینی ها ودورهمی های دارند وهزینه های انتخاباتی خود را ازکجا تامین می کنند! شاید به این نتیجه برسیم که پشت پرده این افراد را به مردم معرفی کنیم.

اگرمردم بدانند که این افراد چه ارتباطاتی با برخی ها دارند آنها را ازشهربیرون خواهند کرد . 

یکی ازاهداف ما برای تجمیع ستاد 9 نفره تعدیل درهزینه هاست . ما برای 9 نفرستاد تجمیعی خواهیم داشت وبا کمک وفعالیت خودمان به افراد انقلابی کارآمد و شایسته که توان رقابت با پول های کثیف را ندارند کمک خواهیم کرد تا دراین شرایط بد اقتصادی پول تعیین کننده نتیجه انتخابات نشود.

اگرحرف پایانی یا توصیه ای دارید بفرمایید ؟

من به همه نیروهای انقلابی عرض می کنم که اولا رضایت خدا را درنظر بگیرید و اخلاص کار را بالا ببریم و اگر اخلاص داشته باشیم خدا قطعا برکت به کارما خواهد داد و نتیجه خواهیم گرفت .

دوما: همه نیروهای انقلابی باید بیایند پای کار، ممکن است نقدها و انتقادهایی باشد. اما این موارد جزئی با گفتگو حل میشود زیرا اختلافات ما اعتقادی و مبنای نیست.

سوما : ما درشورای ائتلاف با خدای خود عهد بستیم که عدالت را درانتخاب ها رعایت کنیم وتقوای سیاسی را درنظربگیریم وعدالت را برای همه کاندیدهای ورودی بطوریکسان درنظربگیریم وهیچ تفاوتی برای ما نخواهند داشت مگراینکه درادامه مسیرداری ویژگیهای برترتخصصی و برنامه های قوی تر برای شورا داشته باشند.شرایط به شکلی پیش می رود که افراد شایسته وکار بلد ازمیان جمع شناخته می شوند.

یک توصیه ام  به دوستانی که که درهرشرایطی سازجدایی می زنند این است، که عمل آنها توجیه شرعی ندارد وتوصیه ومبنای دینی ما نیزبراتحاد و وحدت مومنین ومومنات است . انتظارمقام معظم رهبری هم بر واحد شدن نیروهای انقلاب است . شما با جزیره ای عمل کردن به نتیجه نمی رسید .

با متوسل شدن به افراد پولدارومسئله دارکه مشکلات اعتقادی ومبنای دارند به نتیجه نمی رسید .

من ازهمه شخصیت های تاثیرگذارسیاسی دراستان، بزرگان فرهنگی ، مذهبی، فعالان احزاب و تشکلهای انقلابی درخواست داریم که با کمک و یاری یکدیگردرچارچوب شورای ائتلاف بتوانیم به نظام و انقلاب وآینده شهرخود خدمت کنیم .

ان شاء دربحث انتخابات ریاست جمهوری با روی کارآمدن یک دولت جوان و انقلابی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست و درانتخابات شوراها نیزبا معرفی و انتخاب افراد کارآمد، متخصص و ضد فساد موفق شویم.  

سپاس ازوقتی که دراختیارما گذاشتید؟

من هم از شما سپاسگزارم

چکیده مصاحبه

 *اگردلسوزانقلاب، نظام ومردم هستیم ومیخواهیم افراد سالم و کارآمد امورشهرها را دردست بگیرند لازمه اش همدلی و انسجام نیروهای انقلابی و پرهیز ازسهم خواهی زمینه ورود افراد سالم وپاکدست و کارآمد به شوراها را فراهم میکند .

*شورای ائتلاف متعلق به هیچ شخص خاصی نیست بلکه متعلق به کل نظام ومردم است.

*توصیه من به برخی احزاب این است بجای اینکه برای برهم زدن وحدت و ایجاد تفرقه احساس تکلیف می کنند، برای ایجاد وحدت تلاش کنند.

*بصورت صریح می گویم در جبهه انقلاب وحدت شکنان هرگزموفق نخواهند شد وموفقیتی بدست نخواهند آورد

*اگرهرکس ازجریان  شورای انقلاب جدا شود وبصورت واحد درانتخابات فعالیت کند به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

*یکی ازتفاوت های ما با برخی احزاب دورهم نیشین این است که ما قائل به دادن سهم نیستیم

  *درمجمع شورای ائتلاف 400 نفره ازبین 27 نفرکاندیدای راه یافته به مجمع با رای به 9 نفرخواهند رسید.

*راه حل مشکلات کشور، عدم مشارکت نیست بلکه درست انتخاب کردن است. اگرانتخاب ما براساس شایستگی ها نباشه ونتیجه اش این میشود که افراد محل شورای شهررا به محل کاسبی ومعامله وزد و بند تبدیل می کنند .

*یکی ازشاخص های ارزیابی عملکرد شورای شهرانتخاب شهرداراست. ازمردم باید پرسید، آیا شورای پنجم با انتخاب شهردارهای که داشت موفق بوده ؟! این یکی ازملاک های ارزیابی است.

*افراد زیادی درشهرداری قزوین بکارگرفته شده اند برایشان کار، محل کارحتی صندلی نیز پیش بینی نشده است وهرکدام ازافراد برای خود سهمیه دارند.

*امیدوارم دردوره ششم یک شورای انتخاب شوند که پاک دست وشجاع وفساد ستیزباشند

*ما دراین دوره اگرلازم باشد « منشاء پولهای کثیف» را به مردم خواهیم گفت که این پول ها از کجا می آید. این ورمرز! یا آن ورمرز! ما به مردم خواهیم گفت که آنهایی که می گویند پول ازما، کارازشما !  چه کسانی هستند.

*ما درشورای ائتلاف با خدای خود عهد بستیم که عدالت را درانتخاب ها رعایت کنیم وتقوای سیاسی را درنظربگیریم  

شماره 23 هفته نامه نسیم قزوین دوشنبه 6 بهمن 99

برای دانلود نسخه PDF این نشریه دریافت کلیک کنید

 

http://nasimeqazvin.blog.ir

  • ۹۹/۱۱/۱۱
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی