نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

 

مهندس حامد کبودوند درگفتگو با نسیم قزوین:

ما روی آدم ها نمی بندیم، روی اصول وآرمان‌ها می بندیم

 

 

من کجا گفتم در انتخابات مجلس شرکت نمی کنم ؟

 

 

جبهه انقلاب باید یک هیات اندیشه ورز بعنوان فصل الخطاب داشته باشد

 

 

برای من تفرق و وحدت برمبنای اصول است و نه افراد

 

 

جمنا الان برای من تمام شده است

 

 

مگر مردم استان قزوین نماینده هم دارند؟

 

 

برخی آینده شهرقزوین را برای گذران دوره خودشان فروخته اند

 

 

من افتخارمی کنم درجوانی مدال خادمی اهل بیت به گردنم انداخته شده است

 

هفته نامه نسیم قزوین/ نام مهندس حامد کبودوند ازسال 84 درستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد درقزوین برسرزبان ها افتاد، اودرسال 75 وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد ودررشته مهندسی عمران ادامه تحصیل داد، ایشان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات وکارشناسی ارشد مدیریت شهری را نیزدریافت داشته وی همچنین کارشاس حقوق   نیزمی باشد، او درحال حاضر رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین را بعهده دارد، کاردرشهرداری تهران، شهرداری قزوین، عضویت درشورای اسلامی شهرقزوین، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ، پارک علم و فناوری، شرکت فنی مهندسی نوین صنعت وچندین گروه مهندسی وتاسیس دبیرستانهای غیردولتی از جمله سوابق مدیریتی او بحساب می آید، به گفته خود او، کبودوند شخصی ماجرا جو، عاشق فضای مجازی، فعال سیاسی ودغدغه مند فرهنگی است. نماینده جبهه پایداری استان قزوین ، دبیری جبهه وفاداران انقلاب اسلامی ،عضویت درشورای مرکزی رایحه خوش خدمت استان وعضوفعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان ازجمله سوابق سیاسی و فرهنگی او بحساب می آید. درغروب یک روزبهاری با اوبه گفتگو نشستیم تا اتمسفرسیاسی استان را با گفتاربدون ملاحظه وصریح خود دگرگون سازد.

 

 

مهندس ازجبهه پایداری چه خبر؟

 

 

جبهه پایداری یک تشکلی است که همزمان دارد دو کاررا انجام می دهد، یکی ثبت رسمی جبهه بعنوان یک حزب سیاسی که دراین موضوع مراحل نهایی خود را درمرکز گذرانده ودراستانها نیزدرحال گذراندن است.

 

 

رویکرد دوم، تبیین جایگاه ولایت فقیه که بعنوان تنها مدل والگوی  صحیح حکومتی وحکمرانی در دنیاست را بعنوان ماموریت اصلی خود درنظر گرفته است و دراین مسیر، مصر است که مفهوم و مدل ولایت فقیه را تبیین کند و به این باوررسیده که موفق ترین الگوی مدیریتی درجهان ولایت فقیه است ودر کناراین موضوع کار تشکیلاتی خود را نیزدنبال می کند.

 

 

شما با چه مکانیزمی بعنوان دبیرجبهه پایداری استان انتخاب شده اید ؟ آیا دبیری جبهه انتصابی صورت گرفته یا انتخابی است ؟

 

 

من الان بعنوان نماینده جبهه پایداری هستم، ساختارجبهه به این صورت است که فعالان فرهنگی وسیاسی استانها هیات امناء موقت  را با حضور7 نفر یا 11 نفرانتخاب می کنند و1 نفر را نیز بعنوان نماینده ودبیربرای پیگیری امور اجرایی وثبت رسمی به فرمانداری معرفی می کنند و کارهای اجرایی وقانونی را دنبال می کند و بعد از ثبت رسمی وفراخوان عمومی ، عضویت با اعلام مرامنامه مشخص صورت می گیرد وبا برگزاری مجمع عمومی برای اعضای هیات مدیره و دبیرجبهه انتخابات برگزارمی شود.  

 

 

جبهه پایداری را با نام آیت اله مصباح یزدی می شناسند، نقش وفعالیت ایشان درجبهه به چه میزان است ؟

 

 

حضرت علامه مصباح یزدی بفرموده مقام معظم رهبری مطهری زمان است و از معدودعلماء و اندیشمندانی است که تمرکزروی مقوله ولایت فقیه  را به صورت جدی دارند، ازطرح ولایت دانشجویی که بیش از 20 سال پیش شروع شد و تا فعالیت های دینی وحوزوی که درموسسه امام خمینی و...که انجام می گیرد.

 

 

علامه مصباح که مفسروتبیین کننده اندیشه های حضرت امام خمینی درموضوع ولایت فقیه است ازنظر ساختاری و تشکیلاتی درجبهه مسئولیتی ندارد اما بعنوان یک نظریه پرداز بزرگ و راهنما برای جبهه هستند وچون ماموریت اصلی جبهه تبیین ولایت فقیه است وایشان از بزرگترین تبیین کنندگان ونظریه پردازان این گفتمان است یقینا نقش پررنگی دارند.

 

 

اعضای جبهه پایداری درمجلس بیشترین اعتراض را به دولت دهم داشتند، چرا الان همه درلاک خود فرو رفته اند واعتراضی ازآنها نسبت به گرانی و مشکلات معیشتی مردم نیست ؟ آیا از سوی مردم با عدم اقبال روبروشده یا دچاربحران محبوبیت شده اند؟

 

 

انتصاب با تعلق کاملا فرق دارد، بعضی ها هستند که خودشان را منتسب می کنند به جبهه پایداری انقلاب،اما تعلقی به جبهه نداشتند، من برخی ازاین افراد را انقلابی نما و یا اصولگرا نما می دانم .

 

 

جبهه پایداری هنوزمرحله عضوگیری خود را آغازنکرده است ، چطورمی توانیم بگوییم آقای ... عضو جبهه پایداری است، افراد می توانند خود را طرفدار و حامی جبهه معرفی کنند اما عضوجبهه بودن خیر. خیلی از کسانی که در دولت نهم و دهم حرکت های انجام می دادند، خودشان را منتسب می کردند به جبهه پایداری اما اندیشه و بنیاد فکری آنها با جبهه پایداری متفاوت بود.

 

 

 درپایان سال سوم دولت دهم بود که آیت اله آقا طهرانی دبیرکل موقت جبهه تصمیم گرفت که ساختاراین تشکل را درست کند وافرادی که خود را منتسب می دانند  ازاعضای واقعی مشخص شوند . برخی افراد هم هستند که درمواقعی مصلحت را درفریاد ودربعضی جاها درسکوت می بینند، شما اگرمواضع آقای آقا طهرانی رادر دولت های نهم ، دهم ، یازدهم ودوازدهم درکنارهم بگذارید، آیا زاویه داشته ؟ خیر،چون دریک مسیرمشخص است.

 

 

برخی افراد درکشوربا چند نفر« حزب» تشکیل می دهند، اعضای جبهه پایداری در استان چند نفراست ؟

 

 

یکی ازنقدهای اساسی ما به تشکل های سیاسی همین موضوع است، اینکه اگر5 یا 6 نفر ازجای قهرکنند وبروند درجای دیگری برای خود حزب تشکیل دهند کارخوبی نیست، ما حدود دوسال است که درحال آماده کردن ساختارجبهه هستیم وبا اعلام فراخوان وجذب اعضای مشخص ان شاء الله فعالیت خود را رسما آغازکنیم.

 

 

دربیانیه گام دوم انقلاب، حضرت آقا برجوان گرایی تاکید زیادی دارند، برای تحقق این مهم چرا درانتخابات مجلس حضورپیدا نمی کنید ؟

 

 

همانطورکه عرض کردم ماموریت اصلی ما تبیین الگوی ولایت فقیه است و اگرمفهوم ولایت فقیه را بفهمیم آن وقت سخن ولایت فقیه درجایگاه افتاء وفتوا برای یک مقلد لازم اتباع خواهد بود وانسان باید حتما حتما درتمام شئون زندگی خود را با دیدگاههای ولی فقیه فارغ ازشخص، هماهنگ و مرتبط کند وطبق همین اصل وقتی سخنی ازسوی رهبری صادرمی شود خود را ملزم می دانیم، اول ازهمه درتبیین وتدوین آن اقدام کنیم . به جرات می توانم بگویم بسیاری از افراد فعال درحوزه سیاست و فرهنگ درکشورحتی برخی نمایندگان مجلس هم یک بار« بیانیه گام دوم  انقلاب » که حکم چشم اندازانقلاب را دارد را مطالعه نکردند، ما بخاطراهمیت این بیانیه حاضریم ازهمه چیزخویش بگذریم، اما اینکه مصداق تمکین ازبیانیه حضورمن باشد یا دعوت من ازیک گزینه اصلح وانقلابی، باید با دقت بیشتری اتفاق بیفتد.

 

 

آیا درانتخابات مجلس آینده شرکت خواهید کرد ؟

 

 

الان ، نه زمان ثبت نام است و نه فصل اعلام کاندیداتوری، بنای ما مصرانه این است که درانتخابات آینده مجلس نقش آفرین باشیم .

 

 

آیا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین همان شعبه دوم جبهه پایداری یا ستاد رایحه خوش خدمت است یا نه ؟

 

 

اصلا قابل مقایسه نیست، به نظرمن شبیه سازی این موضوع هم اشتباه است. حتما حتما کسانی که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را نزدیک می کنند به جبهه پایداری و رایحه خوش خدمت هم ازجبهه فرهنگی بی اطلاع هستند وهم ازجبهه پایداری و رایحه خوش خدمت .

 

 

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک ماموریت ویژه ای دارد و درراستای توانمند سازی فعالان فرهنگی برای ارتقاء آرمانهای انقلاب تلاش می کند، درتاریخ دوم اردیبهشت نود ودو، مقام معظم رهبری دردیدارصمیمانه ای که با جمعی از فعالان فرهنگی کشور داشت ضرورت تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب را اعلام کرد ه وفرمودند؛ تشکلهای  فرهنگی ومردمی ضرورتا باید برای ارتقاء و توانمند سازی خودشان و پیاده سازی آرمان های انقلاب به میدان بیایند. کلید واژای من سالها منتظر این جمع بودم را حضرت آقا درهمان جلسه که کمتراز یک ماه تا زمان انتخابات مانده بود، فرمودند:« ازورود به مباحث زود بازده انتخاباتی خودداری کنید» ما را منع ازفعالیت سیاسی نکردند اما گفتند جبهه فرهنگی از فعالیت های زودگذرانتخاباتی دورباشد.

 

 

 الان دربرخی استانها، مانند لرستان داریم افرادی که درستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی، مهدی کروبی ومحسن رضایی فعالیت می کردند  بعد از فتنه 88 از فتنه گران برائت جسته والان سکان دار فعالیت در جبهه فرهنگی دراستان خودشان هستند، بطورکلی نگاه انتخاباتی ازجبهه فرهنگی  انقلاب دوراست .

 

 

علت شکست جریان اصول گرا در انتخابات مجلس و شورای شهررا چه می دانید ؟

 

 

تا زمانی که جریان وفا داربه انقلاب ، فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرارندهند، محکوم به شکست خواهند بود. مقام معظم رهبری بارها به ضرورت تشکیل یک هیات اندیشه ورزتاکید دارند.

 

 

هیات اندیشه ورزجایگاهی فراترازمشاورودور ترازمجری دارد و تازمانی که این هیات اندیشه ورز دراستان تشکیل نشود وبزرگان وعقلا دوراین لجنه جمع نشوند محکوم به شکست بودن جریان وفاداربه انقلاب اسلامی بلا شک است. من نظرم این است که جریان رقیب  مدلی از این هیات اندیشه ورز را سالها تشکیل داده و فردی را بعنوان فصل الخطاب قرارداده است وچون فصل الخطاب داشته توانسته با بسیج عمومی طرفداران خود موفق شود . جریانات وفا داربه انقلاب اسلامی باید یک هیات اندیشه ورزبعنوان فصل الخطاب داشته باشد تا سیاست های کلی را بدهد و همه افراد و جریانات هم باید ازاین هیات تبعیت کنند.

 

 

آیا فقط عدم وحدت و نبودهیات اندیشه ورز موجب شکست است یا تغیر گفتمان وادبیات نیزلازم است ؟

 

 

ما تا وقتی که خودمان را درست معرفی نکنیم ومفاهمه ایجاد نشود، نتیجه درست نخواهیم گرفت. ما الان با اغماض و بدون برنامه دوریک میزجمع می شویم وتصمیم بدون اطلاع می گیریم و این مشخص است که محکوم به شکست است.

 

 

وقتی می گوئیم وحدت ! وحدت حول چه کسی ؟ وقتی می گوئیم فلانی اصولگراست یعنی چی؟ فرق بین اصول گرا و اصلاح طلب چیست ؟ وقتی بدرستی مفاهمه انجام نشده و اطلاعات ما کامل نیست و چون اطلاعات کامل نیست، تصمیم درستی گرفته نمی شود وچون تصمیم درستی گرفته نشود، نتیجه درستی نخواهیم گرفت ومحکوم به شکست هستیم و اگر تا چند سال دیگرهم این اتفاق بیفتد وتا وقتی که مفهوم جریان انقلابی واصول گرایی  به مفاهمه گذاشته نشود اتفاقی رخ نخواهد داد.

 

 

برای شکل گیری این مفاهمه چه کار باید کرد ؟

 

 

تشکیل هیات اندیشه ورزکه فصل الخطاب باشد تنها راهی است که می تواند جریان اصول گرا ووفا دار به انقلاب  را نجات دهد. الان اگر کسی را دعوت به اتحاد می کنیم اوخیلی نقش تصمیم سازی ندارد و فقط درجلسه حاضرمی شود  تا فلان کاندیدا از درون نشست بیرون بیاید. اما اگرهیاتی  فارغ از تمایلات فردی وگروهی به عنوان اندیشه ورز وجود داشته باشد وبراساس مطالعه ومفاهمه و اندیشه اصولی تصمیم سازی کند و ازدل تصمیم سازی آنها فردی بیرون بیاید قطعا مورد حمایت قرارخواهد گرفت و موفق خواهد شد.

 

 

شما چرا درجبهه فرهنگی که این ظرفیت وجود دارد استارت کارهیات اندیشه ورز را نمی زنید ؟

 

 

این اتفاق افتاده است وهیات اندیشه ورز درحوزه های مختلف فرهنگی وجود دارد وکارخود را انجام می دهد، بعنوان مثال : درقزوین شهره است که افراد نمی توانند در کنارهم کار کنند اما با کمک هیات اندیشه ورز توانستیم  اجتماع بیش از 70 هیات برای شب وداع را در قزوین برگزارکنیم  و یا در اربعین، بزرگترین کاروان کشورازقزوین به کربلا اعزام می شود ، تاکید می کنم که با همه ضعف های که وجود دارد درپس این کارهای فرهنگی یک اتاق فکری وجود دارد که تلاش می کند تا همفکری وهمدلی بین فعالان فرهنگی ایجاد کند. بلا شک قرارنیست که جبهه فرهنگی خرج یک گروه وجناح سیاسی شود.   

 

 

شما چند وقت پیش یک موضعگیری تندی نسبت به حضو بازنشسته ها درصحنه انتخابات درفضای مجازی داشتید وگفته بودید که دراین دوره با تزویر مبارزه خواهید کرد، منظورشما چه کسانی بودند؟

 

 

ما داریم چوب افرادی را میخوریم که با سوء استفاده ازعدم مفاهمه ارزشها ی انقلاب خود را منتسب می کنند به جریان وفا دارانقلاب ودربزنگاه ها انتفاع شخصی وگروهی خودشان رامی برند و خود را از جریان دورمی کنند.

 

 

من بر فرض مثال بعنوان یک اصولگرا اگرببینم که یکی ازافراد نزدیک به من وستادم ازرانت در کنارمن بودن سوء استفاده کرده و توانسته با امضاء من وهمکارانم مجوزچاپخانه همراه با وام چند میلیاردی بگیرد، مجوزی که به راحتی به هرکسی نمی دهند، اگرمن ازاوبرائت نجویم واو را ازخود دورنکنم ازکدام اصول انقلاب پیروی کردم ؟ اگرفردی بداند که یکی ازدوستان ومشاورانش دچار یک مشکل مالی و اخلاقی شده ونسبت به آن اعلام برائت نکند و با اوهمکاری هم داشته باشد با کدام اصول انقلاب همخوانی دارد.

 

 

 درسال 91 وقتی که قبورشهدا داشت بازسازی اساسی می شد وخبط و خطای هم ازسوی اداره کل اوقاف صورت گرفت و برخی قبور شهدا تخریب شد، برخی افراد با اینکه خودشان درخواست بازسازی را امضاء کرده بودند، خودشان را از فضا دورکردند ومظان اتهام افتاد روی دوش فرمانده وقت سپاه جناب سردارآبنوش وما که هیچ رابطه سازمانی با سپاه نداشتیم آمدیم جلووهمه مسئولیت را بعهده گرفتیم درحالی که خیلی به ما ارتباطی نداشت و فقط به جهت مخدوش نشدن چهره سپاه این کار را کردیم ، ولی برخی آقایان خود را کنارکشیدند و آمدند به ما نسبت مخالف سپاه دادند. آیا واضح ترازاین، آنهایی که رابطه سازمانی با سپاه داشتند خودشان را کنار کشیدند، ما می گوییم این ها نشانه تزویراست وهر کسی که میخواهد باشد .

 

 

آیا این موضعگیریها موجب تفرقه و تشدت آراء نخواهد شد؟

 

 

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام که انسان کامل بود هم جاذبه داشت وهم دافعه، ما که خاک پای قنبرعلی هم نیستیم طبیعتا باید جاذبه و دافعه داشته باشیم وملاک تفرق و وحدت نباید آدم ها باشند، باید نگاه کنیم که افرادی که از ما ناراضی هستند چه کسانید، اگردرلشگرمعاویه هستند باید خوشحال هم باشیم و اگرازاصحاب حضرت علی «علیه السلام » باشند باید تاسف بخوریم. برای من تفرق و وحدت برمبنای اصول است ونه افراد.

 

 

یکی ازنقدهای که برخی به شما وهمفکران شما دارند، این است که می گویند شما درچندین انتخابات باحمایت ازمحمد دوست، فصیح رامندی وحاج آقای عباسی عملا اتحاد را بهم زده وازافراد خارج ازلیست حمایت کردید؛ چرا ؟

 

 

من اولا این ادعا را رد می کنم، من بعنوان یک فرد در رایحه خوش خدمت و الان هم بعنوان نماینده جبهه پایداری ازوقتی که مسئولیت این دو تشکل را داشته ام، این تشکل ها ازاعلام لیست جدا ازجریان اصولگرایی خود داری کردند.

 

 

 اما برخی می آیند افراد مختلف را به ما نسبت می دهند ومی گویند که این لیست منتسب است به کبودوند و من این کار را ریزسئوال بردن فهم وشعورمخاطب می دانم زیرا این به معنای این است که مردم نمی توانند تشخیص بدهند که آیا این افراد همفکر کبودوند بودن یا غیرمن. دراین انتخابات و تا هروقتی که جریانات اصولگرا ومدعی اصولگرایی از جایگاه تصمیم گیری خارج نشوند و درجایگاه تصمیم سازی قرارنگیرند ما بر این شیوه حرکت خواهیم کرد واگریک جایگاهی برای تصمیم سازی دراستان شکل بگیرد ما قطعا ازآن استقبال خواهیم کرد.من این ادعا را رد می کنم واین را نشانه کوته بینی گویندگان می دانم .

 

 

اگرجبهه  نیروهای انقلاب اسلامی « جمنا» دراستان به یک نتیجه ای برسند ولیست واحدی بدهند آیا شما ازآن لیست تبعیت خواهید کرد؟

 

 

مومن ازیک سوراخ دوبارگزیده نمی شود، ما ازابتداء به مجموعه جمنا به عنوان یک فرصت نگاه کردیم اما عملکرد که درتشکیل ، توسعه وتصمیم گیری جمنا اتفاق افتاد، نشان داد که متاسفانه فاقد هرگونه صلاحیتی برای این جایگا ست وشان خود را به حداقل ممکن کاهش داد.

 

 

 اینکه ما برای یک مجمع عمومی طوری اقدام کنیم که فضاحت تقلب در آن مشاهده شود، آیا می توانیم بگوییم که این مجموعه جایگاه بلا فصلی برای تصمیم گیری برای جریان وفاداربه انقلاب را دارد، تا زمانی که خودشان را نشان نداده بودند ما درجلسات اولیه آنها نیزحضورداشتیم و بنا برهمکاری بود و ازوقتی که این اتفاق افتاد ومتوجه شدیم که دوستان راه را به بیراهه بردند، دیگر نه. جمنا الان برای من تمام شده است.

 

 

به نظر شما کاندیدای مجلس جریان انقلابی باید چه ویژگیهای داشته باشد.؟

 

 

مهمترین ویژگی این است که افراد به انقلاب وآرمانهای آن اشراف داشته باشند ولااقل قانون اساسی را بعنوان بزرگترین و جامع ترین سند جمهوری اسلامی باورداشته باشند، می توان به جرات گفت؛ برخی افراد و یا کاندیدای نمایندگی مجلس حتی یک باراین قانون اساسی که سند انقلاب است را نخوانده وتبیین نکرده اند و چنین آدمهای نمی توانند داعیه دارجریان انقلابی باشند. تمام اصول مترقی حکمرانی اسلام درقانون اساسی  وجود دارد واین قانون به خیلی ازابهامات که درسطح جامعه مطرح است پاسخ داده است. وقتی که قانون جمهوری اسلامی که زائیده انقلاب اسلامی است مهجوربشود طبیعتا انقلاب اسلامی مهجورمی‌شود وکسانی که دراین مهجوریت نقش دارند را نمی‌توانیم بعنوان داعیه دارقبول کنیم.

 

 

آیا معیارکاندیدای مورد نظرشما فقط جوان و نیروی انقلابی بودن است یا کارآمدی و تخصص گرایی هم برای انتخاب آنها اهمیت دارد؟

 

 

 بیش از۴۸ کلید واژه دربیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد که بر روی هر کدام ازاین ها می شود دهها اسلاید و مطلب گذاشت، ما می گوییم افرادی که ادامه دهندگان راه انقلاب هستند و می خواهند گام دوم را بردارند، باید این ویژگی ها را داشته باشند، اگرکسی جوان باشد ولی کارآمدی لازم را نداشته باشد قطعا درجایگاه بیانیه گام دوم قرار نمی‌گیرد و بلعکس اگرکسی که سن و سالی ازاو گذشته و اما باور و درک این را دارد که هیئت اندیشه وزر او جوان باشد و تمکین کند ازتصمیم سازی ها ی او، چه بسا از یک جوان سی و چهل ساله بهترمیتواند کارانجام دهد.

 

 

ما باید براساس کلید واژه های  چهل وهشت گانه ی  بیانییه گام دوم انقلاب ، مصادیق را پیدا کنیم وممکن است ۲۰ نفر واجد شرایط باشند وهر کس بیشترین شرایط را داشت او را انتخاب ومعرفی می کنیم

 

 

عملکرد نمایندگان استان قزوین در مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

 

مگرنماینده استان درمجلس داریم ! « خنده » . مگر مردم استان نماینده دارند؟ اگر منظورشما نمایندگان جریانات و افراد سیاسی است، باید از آن جریانات وافراد بپرسید من نماینده‌ی برای استان نمی‌بینم.

 

 

عملکرد مدیران استان واستاندار قزوین را چگونه می بینید؟

 

 

یکی ازمهمترین ویژگی‌های یک مدیر، جسارت ، پاک دستی ، آشنایی به امور و از همه مهمتر داشتن دغدغه خدمت به مردم است، اگر شخصی مدیر‌شود  ودغدغه خدمت نداشته باشد به دنبال خانه، ماشین و مزایای می‌افتد و وقتی چنین شد  این مدیراگر خودش هم پاک باشد اما امضاء می کند که فلان زمین با کاربری زراعی تبدیل به مسکونی شود . اگرمدیری جرات و جسارت نداشته باشد با تلفن یک فرد قدرت طلب، یک فرد غیر بومی را دریک جایگاه کاملاً ضروری می نشاند . مدیری اگرآشنا به وظایف اداری و انقلابی خودش نبود تصمیمی می‌گیرد و چند صباحی دیگر خودش تصمیم خودش را نقض می‌کند با این چهارمعیار باید عملکرد مدیران استان از راس تا ذیل را دید اگر آنها درتصمیم‌های خود جسارت داشتند به برخی افراد و جریانات« نه » بگویند و آیا حاضر شدند درمقابل منافع برخی افراد وجریان‌ها ایستادگی کنند، یا همراهی کردند؟ وقتی صحبت از کالای ایرانی می شود  باید همه وسایل اداره مدیرو حتی وسایل منزلش ایرانی شده باشد، آیا این باوروجود دارد یا فقط یک شواست ؟ آیا مدیری که صحبت از حقوق حداقلی می‌شود آیا حاضراست ازحقوق نجومی خود بگذرد، من وقتی این شاخص ها را درنظرمی گیرم هیچ کدام پاس نمی شود.

 

 

شما یک دوره عضو شورای شهرقزوین هم بوده اید، عملکرد شورای پنجم را چگونه می بینید آیا شهرداراصلاح طلب فعلی درتوسعه شهربا شعار انسان محوری موفق بوده است یا خیر؟

 

 

مدیرموفق باید تصمیمات درست بگیرد و تصمیمات درست هم باید با اطلاع و شناخت درست باشد، من احساس می کنم شورای پنجم اطلاعات درستی ندارد و اطلاعاتشان  اصلا کافی نیست وبا اطلاعات ناکافی تصمیمات غلطی می گیرند وهمین باعث می شود که طبیعتاً نمره موفقی به آنها ندهیم . بعنوان مثال:  دوربرگردان میدان سید حسن نصرالله قراربود چند وقته تمام بشود؟ چقدر طول کشیده است؟ آیا نمی شد دلیلی بیان کنند.

 

 

 یکی ازافراد اصلاح طلب درابتدای شورای شهرپنجم می گوید، ساخت پل امام رضا علیه السلام یک اشتباه بزرگ است وهمین آقا درعملکرد سال ۹۷ شورای شهرافتتاح پل امام رضا را بعنوان دستاوردهای  خود معرفی می کند،  اینها گاف‌های بدی است که می‌دهند.

 

 

به نظرمن عملکرد آنها با وضعیت مطلوب خیلی خیلی فاصله دارد و جا دارد به این موضوعات پرداخته شود که شورای شهر درسال ۹۷- 96 بیشترین درصد درآمدی خود از کدام ردیف بودجه ای تامین کرده است . ای کاش فعالان فضای مدیریت شهری می رفتند و این ردیف را کشف می کردند که درآمد شورای شهررا ایجاد کرده است. ای کاش روی این موضوع بیشترمی‌توانستند کارکنند. برخی‌ها آینده شهررا فروخته اند برای گذران دوره خودشان.

 

 

 

 

 

شما مسئولیت قرارگاه فضای مجازی سازمان سراج را بعهده دارید این مجموعه چه فعالیتی دارد و هزینه‌های آن ازکجا تامین می‌شود؟

 

 

سازمان فضای مجازی سراج یک مجموعه مردم نهاد است که کاملاً غیردولتی است و ماموریت مستقیم و اصلی آن ارتقاء تولیدات و توانمندسازی محتوای انقلابی درفضای مجازی است. طبیعتا وقتی فضای توانمند سازی و ارتقاء فعالیت برای فضای مجازی است نیاز به بودجه واعتبارنیست و وظیفه سازمان سراج هماهنگی، همدلی و ایجاد یک شبکه از فعالان فضای مجازی دراستان است تا با همدلی منابع انسانی فعالیت‌های خود را در فضای مجازی درحوزه محتوای انقلابی ارتقا دهند .

 

 

ما درزیر ساخت و فضاهای اجرایی هیچ ورودی نداریم فقط افراد توانمند را شناسایی می کنیم و الحمدالله موفق هم بودیم ، ما اخیرا یک دوره ای برای«  بازی سازی» بین فعالان برگزارکردیم وازظرفیت افراد ومربیان استفاده می کنیم و برای افراد کلاس مهارت آموزی برگزارواین کلاس ها برای بچه هیاتی ها  بصورت رایگان  واز افراد آزاد نیزپول دریافت می کنند. اگرافراد به تیم فتوشاپ کار یا تدوین گرنیازمند باشند ما افراد را به آنها معرفی می کنیم .

 

 

دراین قرارگاه فضای مجازی درواقع مدیریت منابع انسانی اتفاق می‌افتد وتوانستیم بیش از۲۰۰ نفر فعال مجازی را شناسایی  کنیم وبیش از ۱۰۰ جلسه ارتقاء سطح سواد فضای مجازی را برای خانواده‌ها ، دانش‌آموزان مدارس ، کارگران کارخانه‌ها برگزار کنیم، ما بصورت رایگان مدرس آورده ایم بدون حتی یک ریال دریافتی این کلاس‌ها برگزارشده است.

 

 

مهندس جوان، حامد کبودوند را مردم قزوین با ستاد احمدی نژاد شناختند، آیا الان هم  بین شما ودکتر احمدی نژاد رابطه استاد شاگردی وجود دارد یا نه؟

 

 

همانطورکه اشاره کردید، ما درسال ۷۵ وارد دانشگاه علم و صنعت شدیم و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت نیزدکتراحمدی نژاد بود ورابطه استاد و شاگردی شکل گرفت وکارهای فرهنگی وعلمی دنبال شد تا سال ۸۲ که ایشان وارد شهرداری تهران شد وازنیروهای تربیت کرده خودش دعوت کرد که وارد شهرداری تهران شوند، من آن موقع وارد شهرداری تهران نشدم  وسعی کردم  کارهای اجرایی خودم را دنبال کنم وهم با فضای مدیریت شهری آشنا بشوم وفقط به حلقه مشاوران شهردار تهران وصل شدیم، اما رابطه کاری پیدا نکردیم . درسال ۸۳ آمدم درشهرداری قزوین به عنوان یک مهندس مشغول به کار شدم ودرسال ۸۴ انتخابات  ریاست جمهوری شد ودر سال ۸۶ هم وارد شورا ی شهرشدم واین رابطه بعد ازتشکیل دولت نهم ، دهم و یازدهم هم باقی بود بدون اینکه هیچ مقام ومنصب دولتی قبول کنم، برخی افراد شاهد هستند که رئیس جمهوروقت مرا با نام کوچک بنده صدا می کردند اما حاضربه قبول هیچ پستی نشدم و بعلت اینکه من درمجموعه مدیریت شهری درهمه سطوح ازپیمانکاری، مدیریت ، کارمندی وشورا تجربه کسب کرده بودم وکارشناسی ارشد من نیزمدیریت شهری بود دوست داشتم درمدیریت شهری فعالیت کنم . بعد ازسال ۹۲ ارتباط ما همچنان برقرار بود، البته ازهمان سال ۹۰ نقدهای جدی ما به برخی افراد واطرافیان رئیس جمهوروجود داشت والان هم دروبلاگ من موجود است و این نقدها  در سال 92 شدت گرفت وهمین موضوع هم سبب آزرده خاطری ایشان هم شد و رابطه ما کمرنگ شد ازسال ۹۳ تقریباً کمرنگ ‌ترشد ودرسال ۹۴ به طورکامل قطع شد زیرا من نسبت به اطرافیان ایشان  نقدهای جدی داشتم ومجموعه آنها نمی پذیرفتند.

 

 

اگرنزدیکان احمدی نژاد درانتخابات مجلس بخواهند لیست بدهند، آیا حاضرهستید در لیست آنها قراربگیرید؟

 

 

همانطورکه گفتم  ما روی آدمها نمی بندیم ! ما روی اصول وآرمان‌ها می بندیم و طرفداران روحانی ویا علیخانی ویا هرگروهی دیگری هم بخواهند با ما مفاهمه کنند و با اصول وآرمانهای ما مطابقت داشته باشد روی آن هستیم.

 

 

کارکردن درستاد بازسازی عتبات عالیات چه لذتی دارد ؟ آیا متفاوت ازفضای سیاسی است؟

 

 

اهل بیت علیه السلام وبلاخص حضرت امام حسین علیه السلام با پوست و گوشت ما ایرانی‌ها عجین شده است، درانتخابات سال ۹۷ دریک مناظره ای که بین من بعنوان نماینده ستاد آیت اله رییسی و نماینده ستاد روحانی درسالن کوثربرگزارشد وبه واسطه اشراف اطلاعاتی که بنده داشتم، جلسه مغلوبه شد به نفع بنده  طوری که طرفداران رقیب با اعتراض جلسه را ترک کردند وطرف مناظره ما را بازخواست می کردند،ایشان بعد ازپایان جلسه به من گفت نتیجه انتخابات که درجمعه مشخص میشود اما اگربرای عتبات هرکاری خواستید درخدمت هستیم، این نشان می‌دهد که امام حسین متعلق به این جناح وآن جناح نیست ومن افتخارمی کنم درجوانی مدال خادمی اهل بیت رابه گردن ما انداخته اند واین مدال را با هیچ پستی حتی استانداری قزوین هم عوض نمیکنم، مگراینکه خود اهل بیت ما را قابل ندانند واین توفیق را سلب کنند.

 

 

 سعی کردم وقت خوبی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات بگذارم ، دراربعین سال ۹۵  یک سال قبل ازآمدن من قزوین دارای ۴ موکب بود  ودرسال ۹۶ شد ۵۲ موکب و در سال ۹۷ شد 68 و نسبت ۶۸ به ۴  به نظرم گواه خوبی است که ان شاالله نوکرخوبی برای اهل بیت علیه السلام باشیم .

 

 

درچند ماه پیش تصویری ازیک قرارداد درفضای مجازی منتشرشد که درآن زمانی که درشورای شهربودید مشاوره یک شرکت برای تغییر طرح کاربری زمینی درقزوین را عهده داربودید و ۳۰ درصد منافع ازاین قرارداد به شما رسیده توضیح می‌دهید موضوع چه بوده است؟

 

 

همانطورکه دراول صحبت عرض می کردم اگراطلاعات دربحث یک موضوع ناقص باشد به طبع آن تصمیم ناقص است، ما یک شرکت مهندسی ازدیربازداشتیم والان هم داریم من رئیس هیئت مدیره آن هستم و دارم فعالیت می کنم ودرتمامی قوانین و آیین نامه های  شورا و شهرداری داشتن یک شرکت مهندسی منعی نداشته و ندارد، نکته‌ای که وجود دارد برخی با ضعف شدید اطلاعات روبه رو هستند، درهمان قسمت قراردادی  که منتشرکرده بودند، آمده است تغییرکاربری به ما ربطی ندارد . من به عنوان طراح باید طراحی بکنم و طراحی کرده ام، درهمان بند که منتشرکردند نوشته شده با کاربری مرتبط، یعنی طراح نقشی درکاربری ندارد، بلکه فقط طراحی بعهده اوست   وبعد ازطراحی به مالک تحویل میدهد و درقرارداد نیزآمده با کاربری مرتبط ، لذا این هم ازکم اطلاعی منتشرکنندگان بود که حداقل اگرمیخواستند بندی از قرارداد را منتشرکنند، بندی را منتشرمی‌کردند که درآن بند این موضوع نباشد که خودشان خودشان را ضایع کنند . من دراین قرارداد حق الزحمه طراحی برای کاربری مرتبط دریافت داشته ام وهیچ نقشی درتغییر کاربری زمین یا باغ نداشته ‌ام ، من می توانم همه قرارداد را منتشر کنم وهیچ ابایی ندارم.

 

 

برخی دوستان به شما نقد دارند که شما شرکت پیمانکاری دارید و دربرخی پروژه‌ها مانند ساخت یک پل درشهراقبالیه که قبل از تحویل فروریخت، موجب وارد شدن ضرر و زیان به شهرداری شده اید وبه همین علت هم به دادگاه رفته اید آیا درست است؟

 

 

این هم ناشی ازبی اطلاعی است، من وقتی به عضویت شورای شهردرآمدم ازنظام مهندسی قزوین استعفا دادم و ازهمان موقع عضو نظام مهندسی تهران هستم، برای اینکه هیچ فعالیت مهندسی با رابطه انجام ندهم.

 

 

نکته دوم کدام پل ریخته است؟ ما یک پروژه دراقبالیه اجرا کردیم، خیلی هم خوب و قوی بود اما پول ما داده نشد وما شکایت کردیم و به عنوان شاکی به دادگاه مراجعه کردیم وگفتیم پول ما را نمی دهند. بعد ازبرکناری شهرداروقت و محکوم شدن رئیس سازمان حمل و نقل نهایتاً مدیرجدید شهرداری آمد و پول ما را داد وهمه اینها ناشی از بی اطلاعی است وهمه اسناد هم موجود است که بنده شکایت کردم، شهراقبالیه یک پل بیشترندارد وازساکنان اقبالیه می‌شود پرسید آیا این پل سابقه فروریختن دارد یا نه، این موضوع واضحی است.

 

 

بعد ازاینکه حاج فصیح رامندی و حق‌شناس حاضرنشدند ازشورای شهر استعفاء دهند دوباره درمطلبی خواندیم که گفته بودید منتظرحضوریک کاندیدای جوان وانقلابی باشید؟

 

 

 من نگفته بودم ، یکی از دوستان همفکرگفته بود ومن هم جلوی نوشته آن دوست یک علامت سوال گذاشتم؟

 

 

حجت‌الاسلام خضری هم اخیراً گفته جبهه فرهنگی انقلاب برای هیچ شخصی ویا جریانی هزینه نمی شود ،آیا جبهه انقلاب قصد معرفی افراد برای انتخابات مجلس را دارد یا نه؟

 

 

ما اگرمفهوم جبهه انقلاب را بدانیم این حرف را نخواهیم زد، مگرمیشود انسان به یک مکانیکی برود اما تقاضای یک  نسخه شفا بخش برای بیماررا داشته باشد و یا بلعکس، ماهیت طبیب، طبابت است وماهیت مکانیک نیزمکانیکی، این سوال ازابتدا غلط است. اگرشخصی آمد وسبقه فرهنگی داشت وافکارش با افکار فعالان جبهه فرهنگی نزدیک بود دلیلی نمی شود که این شخص مرتبط با جبهه فرهنگی باشد.

 

 

آیا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هیچ تصمیم انتخاباتی نمی گیرد؟

 

 

جبهه فرهنگی انقلاب به نص صریح فرمایشات رهبری ازورود به بحث های زود انتخاباتی منع شده است، اما سیاست ما عین دیانت ماست، ما به دنبال ایجاد گفتمان انقلاب هستیم . چراکه درزمان امام حسن علیه السلام ، امام معصوم را محکوم به صلح کردند ؟ چرا درزمان امام حسین علیه السلام بعد ازآن که ۲۰ هزارنامه به او دادند، تنهایش گذاشتند واو ویارانش را غریبانه به شهادت رساندند، اینها به علت نبود تحلیل درست سیاسی برخی مسلمانان بود و لذا فعالیت سیاسی یا فعالیت انتخاباتی کاملا متفاوت است وارتقاء درگفتمان سیاسی انقلاب که همان گفتمان دینی، علمی و فرهنگی انقلاب است ضرورت دارد.

 

 

دراین اوضاع و احوال اقتصادی که مردم با مشکلات زیادی روبروهستند، آیا اصلاً مردم برای مشارکت درانتخابات اقبالی نشان خواهند داد یا خیر؟ پیش بینی شما چیست؟

 

 

مردم به شعارها و آرمان های انقلاب وفادارند، به گفته و اذعان همه کارشناسان سیاسی راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس  امسال به مراتب پرشورتر ازهمه سالها بود. مردم به گفتمان و آرمان‌های انقلاب وفادارند وهرکس که صادقانه، گفتمان انقلاب را روی دستش بگیرد موفق خواهد شد، مردم به این فهم رسیده اند که چه کسی با آنها صادق است و چه کسی مدعی . مردم بین گنجشک وقناری فرق می گذارند، اگرفعالان انتخاباتی واقعیت‌های انقلاب را بیان کنند قطعا مورد اقبال مردم قرارخواهند گرفت واگر به دنبال منافع حزبی یا گروهی باشند باعدم اقبال مردم روبروخواهند بود.

 

 

با توجه به تجربه مدیریتی که درشورا ی شهرومدیریت شهری داشتید، چرا دردو دوره درانتخابات شورا ثبت نام نکردید وچرا درانتخابات مجلس کاندید نمی‌شوید؟ آیا کناره گیری شما فرار از تکلیف نیست؟

 

 

من کی گفتم در انتخابات مجلس نمی آم !!« خنده ». من نقش خودم را درمدیریت حوزه شهری درنقش یک اندیشه ورزمی دانم ، من فضای شورا و پیمانکاری و مشاورشهرداری را تجربه کردم ومی‌توانم به عنوان یک اندیشه ورز به  دوستان مشورت وراهنمایی بدهم، گردش نخبگان یعنی همین، آیا همیشه من باید درشورا باشم ؟! من درسال ۸۶ زمانی که جوانان را کسی باورنمی کرد و نمی‌گذاشتند آنها وارد عرصه های تصمیم گیری شوند وارد  شورا شهرشدم وآن جو را شکستم و جزو معدود افراد جوان زیر30 سال درکشور واستان بودم که وارد شورا ی شهرشدم وهمزمان تنها عضوشورای بودم که ریاست دو کمیسیون عمران و برنامه وبودجه شورا را بعهده داشتم . احساس می کنم با تجربه ای که کسب کردم باید کناربکشم و درکناردوستان باشم وخوشحالم در این دوره اخیرشاهد حضورجوانان درشورا شهرهستیم

 

 

آیا تشکیلات شما درجلسات وحدت بین اصولگرایان « جمنا » حضور دارد یا نه؟

 

 

 نه، تا زمان این مصاحبه ازما دعوت نشده است

 

 

 دوست داشتید از شما چه سئوال دیگری بپرسیم که نپرسیده ایم ؟

 

 

من دوست داشتم که ازمن بپرسید، آیا نمایندگان  و نامزدهای انتخابات مجلس که هنوزشش ماه مانده تا انتخابات مجلس آیا حاضرند بگویند برای چه می‌خواهند کاندیدای انتخابات مجلس شوند تا مردم با اهداف سیاسی وحزبی آنها آشنا شوند واین آشنایی درتصمیم گیری مردم برای انتخاب آنها تاثیردارد.

 

 

حرف پایانی اگردارید بفرمایید؟

 

 

من تشکرمی کنم از شما اصحاب پرتوان رسانه که دراین فضا ریش سفید کرده وهم اکنون هم فعال هستید و تلاش می کنید ومن تاثیرگذاری نشریه شما را درموضوعات اخیربه عینه دیدم.

 

 

 

با شنیدن این کلمات اولین عبارتی که به ذهنتان می آید چیست ؟

 

 

امام خمینی: روح خدا در کالبد زمان

 

 

مقام معظم رهبری: امام ایستاده

 

 

حسن روحانی: مدعی کم کار

 

 

دکتر احمدی نژاد: سکوت

 

 

سید محمد خاتمی: یاغی انقلاب

 

 

آیت الله مصباح یزدی: مطهری زمان

 

 

آیت اله آقا طهرانی : استاداخلاق

 

 

آیت الله باریک بین: عارف زاهد

 

 

آیت الله عابدینی: مجنون قرآن

 

 

شیخ قدرت علیخانی : مجنون قدرت

 

 

سید ناصر قوامی: تاریخ مصرف گذشته

 

 

آیت الله شالی : ذوب درامامت

 

 

سیدعلی اکبر ابوترابی: ذوب درخدمت

 

 

سردارآبنوش: نظامی فرهنگی

 

 

سید مرتضی حسینی: سید دوست داشتنی

 

 

دکتر قالیباف: مدیرجهادی

 

 

مهندس سیاهکالی مرادی : مدیری با سابقه رسانه ای

 

 

جبهه پایداری: تبیین کننده ولایت فقیه

 

 

مسجد با صفای ولایت: سنگرامن بچه های امروز

 

 

موتلفه : دلسوز

 

 

شهید انبارلویی: بی ادعای وپرکار

 

 

 برادرشهید تان احمد کبودوند: تابع ولایت

 

 

آخرین فیلمی که دیدید: آن 23 نفر

 

 

تیم مورد علاقه: پرسپولیس

 

 

فتنه 88: حجامت انقلاب

 

 

بهترین دوران زندگی : دانشجویی

 

 

سهم شما دردفاع مقدس: خانواده

 

 

اربعین : جاذبه مغناطیس حسینی

 

 

کربلا:  وعده گاه عشاق

 

 

انتخابات: محل امتحان

 

 

جبهه فرهنگی: ضرورت انقلاب

 

 

محسن حق شناس: جوان دوست داشتنی

 

 

سازمان سراج : مجموعه مخلصین بی ادعا درفضای مجازی

 

 

اسفندیاررحیم مشایی: خدا عاقبت همه را بخیرکند

 

 

داود محمدی : نماینده

 

 

آیت اله اسلامی : مدرس حوزه علمیه

 

 

خانم زرآبادی: نماینده جریانات

 

 

حاج فصیح رامندی: ادای دین کرده به انقلاب

 

 

محسن رحیمی: یادگارشهدا

 

 

مرد آرمانی شما چه کسی است: قطعاً مقام معظم رهبری

 

 

نزدیک ترین دوست: همه دریک سطح هستند

 

 

شهرقزوین: شهردوست داشتنی من

 

 

الموت : بکرترین جای قزوین

 

 

بومی یا غیربومی هستی : درست است که متولد تهران هستم ولی بیش از 40 سال است که خانه ام قزوین است.

 

 

 

 

 

چکیده گفتگو..

 

 

*حضرت علامه مصباح یزدی بفرموده؛  مقام معظم رهبری مطهری زمان است و از معدودعلماء و اندیشمندانی است که تمرکزروی مقوله ولایت فقیه دارند.

 

 

*خیلی از کسانی که در دولت نهم و دهم حرکت های انجام می دادند، خودشان را منتسب می کردند به جبهه پایداری اما اندیشه و بنیاد فکری آنها با جبهه پایداری متفاوت بود.

 

 

 *اینکه اگر5 یا 6 نفر ازجای قهرکنند وبروند درجای دیگری برای خود حزب تشکیل دهند کارخوبی نیست

 

 

*الان ، نه زمان ثبت نام و نه فصل اعلام کاندیداتوری برای مجلس است ، بنای ما مصرانه این است که درانتخابات آینده مجلس نقش آفرین باشیم .

 

 

*حضرت آقا ما را منع ازفعالیت سیاسی نکردند اما گفتند جبهه فرهنگی از فعالیت های زودگذرانتخاباتی دورباشد بطورکلی نگاه انتخاباتی ازجبهه فرهنگی انقلاب دوراست.

 

 

*تا زمانی که جریان وفا داربه انقلاب، فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرارندهند، محکوم به شکست خواهند بود.

 

 

*جریانات وفا داربه انقلاب اسلامی باید یک هیات اندیشه ورزبعنوان فصل الخطاب داشته باشد تا سیاست های کلی را بدهد و همه افراد هم باید ازهیات تبعیت کنند بنظرم جریان رقیب  مدلی ازاین هیات اندیشه ورز را سالها تشکیل داده و فردی را بعنوان فصل الخطاب قرارداده است وتوانسته با بسیج عمومی طرفداران خود موفق شود.

 

 

*وقتی می گوئیم وحدت ! وحدت حول چه کسی ؟ وقتی می گوئیم فلانی اصولگراست یعنی چی؟ فرق بین اصول گرا و اصلاح طلب چیست ؟ وقتی بدرستی مفاهمه انجام نشده و اطلاعات ما کامل نیست تصمیم درستی گرفته نمی شود.

 

 

*تشکیل هیات اندیشه ورزکه فصل الخطاب باشد تنها راهی است که می تواند جریان اصول گرا ووفا دار به انقلاب  را نجات دهد.

 

 

 *اگرفردی بداند یکی ازدوستان ومشاورانش دچارمشکل مالی و اخلاقی شده ونسبت به آن اعلام برائت نکند با کدام اصول انقلاب همخوانی دارد.

 

 

*برخی آقایان درقضییه تخریب قبورشهدا درسال 88 با اینکه رابطه سازمانی با سپاه داشتند خود را کنارکشیدند وبه ما که از سپاه دفاع کردیم نسبت مخالف دادند، آیا این ها نشانه تزویرنیست.

 

 

*برای من تفرق و وحدت برمبنای اصول است ونه افراد.

 

 

*من بعنوان یک فرد در رایحه خوش خدمت والان هم بعنوان نماینده جبهه پایداری ازوقتی هم که مسئولیت این دو تشکل را داشته ام، این تشکل ها ازاعلام لیست جدا ازجریان اصولگرایی خود داری کردند.

 

 

 *دراین انتخابات و تا هروقتی که جریانات اصولگرا ومدعی اصولگرایی ازجایگاه تصمیم گیری خارج نشوند و درجایگاه تصمیم سازی قرارنگیرند ما بر این شیوه حرکت خواهیم کرد.

 

 

*اگر جایگاهی برای تصمیم سازی دراستان شکل بگیرد ما قطعا ازآن استقبال خواهیم کرد

 

 

*ماازابتداء به جمنا به عنوان یک فرصت نگاه می کردیم اما عملکرد آنها درتشکیل ، توسعه وتصمیم گیری، نشان داد که متاسفانه فاقد هرگونه صلاحیتی برای این جایگا ست.

 

 

*جمنا الان برای من تمام شده است

 

 

*اگرکسی جوان باشد ولی کارآمدی لازم را نداشته باشد قطعا درجایگاه بیانیه گام دوم قرار نمی‌گیرد.

 

 

*مگرنماینده استان درمجلس داریم ! « خنده » . مگر مردم استان نماینده دارند؟ اگر منظورشما نمایندگان جریانات و افراد سیاسی است، باید از آن جریانات وافراد بپرسید من نماینده‌ی برای استان نمی‌بینم .

 

 

*من احساس می کنم شورای پنجم اطلاعات درستی ندارد و اطلاعاتشان  اصلا کافی نیست وبا اطلاعات ناکافی تصمیمات غلطی می گیرند

 

 

* ای کاش مشخص می گردید بیشترین بودجه شهرداری از کدام بخش تامین شده است ، برخی‌ها آینده شهررا فروخته اند برای گذران دوره خودشان.

 

 

*برخی افراد شاهد هستند که رئیس جمهوروقت «دکتراحمدی نژاد » مرا با نام کوچک صدا می کردند اما حاضربه قبول هیچ پستی دولتی نشدم.

 

 

*ارتباط  من با دکتر احمدی نژاد ازسال ۹۳ تقریباً کمرنگ شد ودرسال ۹۴ به طورکامل قطع شد زیرا من نسبت به اطرافیان ایشان  نقدهای جدی داشتم .

 

 

*ما روی آدم ها نمی بندیم، روی اصول وآرمان‌ها می بندیم و طرفداران احمدی نژاد یا روحانی ویا حتی علیخانی اگربخواهند با ما مفاهمه کنند و با اصول وآرمانهای ما مطابقت داشته باشد روی آن هستیم.

 

 

*من افتخارمی کنم درجوانی مدال خادمی اهل بیت رابه گردن ما انداخته اند واین مدال را با هیچ پستی حتی استانداری قزوین هم عوض نمی کنم.

 

 

*جبهه فرهنگی انقلاب به نص صریح فرمایشات رهبری ازورود به بحث های زود بازده انتخاباتی منع شده است، اما سیاست ما عین دیانت ماست، ما به دنبال ایجاد گفتمان انقلاب هستیم.

 

 

*هرکس که صادقانه، گفتمان انقلاب را روی دستش بگیرد موفق خواهد شد

 

 

*اگرفعالان انتخاباتی واقعیت‌های انقلاب را بیان کنند قطعا مورد اقبال مردم قرارخواهند گرفت واگر به دنبال منافع حزبی یا گروهی باشند باعدم اقبال مردم روبروخواهند بود.

 

 

*من  کجا گفتم در انتخابات مجلس  شرکت نمی کنم  ؟!« خنده »

 

 

*آیا کاندیدای مجلس حاضرند بگویند برای چه می‌خواهند کاندیدای انتخابات مجلس شوند  شناخت اهداف و انگیزه کاندیدا درتصمیم گیری مردم برای انتخاب تاثیردارد.

                                               نسیم قزوین شماره 16

                                                         98/3/30

 

 

 

 

 

http://nasimeqazvin.blog.ir

 

 

 

 

  • ۹۸/۰۴/۰۶
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی