نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

آرامش در سایه انتصاب مدیران غیر بومی !

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ

 

هفته نامه نسیم قزوین 97/9/12 / امیرعلی رضایی : روزی که سنگ بنای استانداری قزوین گذاشته شده سیاست زدگی نیز با آن عجین شده است چرا کارکردن درقزوین همانند 29 استان دیگر کشور نیست ؟ پاسخ این سئوال روشن است زیرا افراد قدرت طلب لابی گر که درقزوین وجود دارند دردیگراستانها یا نیستند یا اگرهم باشند به اندازه قدرت طلبان استان اشتهایی سیری ناپذیر قدرت ندارند .

درهمه جایی دنیا قاعده کلی این است که اگر کسی از طرف مردم برای نمایندگی انتخاب نشد آن شخص نمی تواند دیگر قدرت درسایه تشکیل  داده وبرخی نمایندگان وافراد سیاسی را به سلطه بگیرد اما در استان دعوای قدرت بین افراد منتخب شده با افراد رفوزه شده است .

در قزوین بجز یک حزب سیاسی استخوان داراصولگرا بقیه احزاب  سیاسی فقط کارکرد انتخاباتی دارندوهمه امورات سیاسی توسط افراد قدرت طلب دنبال می شود .

یکی ازنمایندگان نیمچه اصلاح طلب استان زمانی که کیک قدرت در تهران بریده می شود خود را چهره اعتدال گرا ونزدیک به کانونهای قدرت در تهران نزدیک به علی لاریجانی معرفی می کند اما دراستان حتی از روی اشتباه هم که شده نمی گذارد بجز ایل وطایفه وقوم خود کسی مناصب را بعهده بگیرد وهمین زیاده خواهی وانتصابات مسئله داراوسبب شده که برخی افراد مدعی اصلاح طلبی درمقابلش قدعلم کنند ، جریان قدرت طلب چون سابقه طولانی درلابی گری قدرت دارد وعلی رغم حمایت علنی از فتنه گران در سال 88 با کمک و حمایت  برخی نمایندگان محتاج به رای درمناطق هنوزاسب قدرت خود را می تازاند.

جنگ قدرتی که بین این افراد درجریان است بصورت پنهان ریشه اعتماد واعتقاد مردم به دموکراسی را می سوزاند.

بومی  بودن ویا نبودن هیچگاه لازمه واصل مدیریت نیست ، بلکه آنچه اصل و اساس برای یک مدیر است توانمندی درکاروپاک دستی و پاسخگوبودن است .

مهندس زاهدی استاندار کهنه کارقزوین بسیار نیک می داند که انتصاب مدیران غیربومی بسیار راحت است زیرا یا هیچ  حاشیه ای در انتصاب ندارند یا اگرهم دارند دراستانی که دعوای حیدری و نعمتی است اصلا کسی آنها را نمی شناسد وبه کارنامه توجه ندارند .

انتصاب مدیران سیاسی و تصمیم گیرغیر بومی درقزوین بقدری زیاد شده است که مردم قزوین را نگران کرده است زیرا اگراین روال و رویه ادامه یابد بعید نیست انتصاب این مدیران حتی درسطح بخشداران نیز تسری یابد.

قزوین مدیران کاربلد ودلسوزمی خواهد نه تدارکاتچی ستادهای انتخاباتی، قزوین مدیران توسعه محورمی خواهد نه مدیران بیحال و آرام، قزوین مدیران دلسوزمی خواهد نه مدیرانی که بعداز 2 ویا 3 سال هنوز نتوانند اسامی روستاهای گرفتاراز بی آبی را یاد بگیرند .

مردم قزوین مدیرانی که با فشارهای قدرت طلبان اصلاح طلب و نیمچه اصلاح طلب به بدنه مدیریتی وارد شد ه اند را دیده اند وآیا لابی گران حاضر هستند به مردم بگویند مدیران مورد حمایت آنها برای چه برکنار شده اند ؟!

چرا باید خسارات بی تدبیری افراد قدرت طلب را مردم متدین قزوینی پس بدهند ؟

استان قزوینی که مدیرانی درطرازشهید رجایی، سیدعلی اکبرابوترابی ، بابایی ها، نبوی ها،هجرتی ها را درخود داشته وکشورونظام به پاک دستی و کارآمدی آنها مفتخر است چرا باید امروز گرفتارمدیران غیر بومی حتی در پست های میانی باشد.

ما نگاه ملی گرایانه نداریم ودست همه مدیران توانمند وخدوم غیربومی استان را به گرمی می فشاریم وبرایشان آرزوی توفیق داریم اما برای نادیده گرفتن توان مدیریتی، مدیران توانمند بومی نگرانیم ومردم استان ازاستانداروحامیان دولت تدبیرو امید این توقع را دارند که از وجود مدیران توانمند بومی غیروابسته به کانون های قدرت ولابی گراستفاده کنند ونگذارند پتانسیل های این استان به هدررود 

*انتصاب مدیران سیاسی و تصمیم گیرغیر بومی درقزوین بقدری زیاد شده است که مردم قزوین را نگران کرده است زیرا اگراین روال و رویه ادامه یابد بعید نیست انتصاب این مدیران حتی درسطح بخشداران نیز تسری یابد

*مردم استان ازاستانداروحامیان دولت تدبیروامید این توقع را دارند که از وجود مدیران توانمند بومی غیروابسته به کانون های قدرت ولابی گراستفاده کنند ونگذارند پتانسیل های این استان به هدررود

 امیرعلی رضایی

----------------------

                                                                         نسیم قزوین شماره 7

97/9/12

http://nasimeqazvin.blog.ir  

  • ۹۷/۰۹/۲۰
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی