نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

هفته نامه نسیم قزوین 97/9/12 :چند سال است که شهر قزوین ازمنازعات و دعواهای بیهوده رنج می برد وتاخیردراجرای برخی پروژه ها مردم را کلافه کرده است وهرگاه علت تاخیر در اجرای پروژه ها را بررسی می کنیم متوجه می شویم  برخی پروژه ها بخاطر حفظ میراث فرهنگی وجلو گیری ازتخریب ابنیه تاریخی ومیراث فرهنگی متوقف شده اند،  نسیم قزوین بدون هیچ پیش داوری و معرفی مقصرواقعی داستان بنا بر روشنگری واطلاع رسانی بدون جانبدارانه دارد ، درهفته های گذشته تخاصمات فی مابین برخی اعضای شورای شهرواداره میراث فرهنگی به مرحله حاد رسیده است که با مروربرخی سخنان ، مشخص می شود که دراین بازیهای سیاسی اصلا داورو یا مدیر بالا دستی وجود ندارد!  ویا اگرهم وجود دارد اصلا بحساب نمی آید ودراین دعواهای بیهوده که هر روز بر دامنه آن افزوده می شود تنها فرصت های خدمت است که درلجاجت برخی طرفین دعوا می سوزد.

-

حضرتی ها مدیرکل فعلی میراث فرهنگی وگردشگری استان درتاریخ 13مرداد 1393جایگزین مدیرکل قبلی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین شد .

حضرتی ها درسال 94 درصحن شورای شهردرسخنانی گفت : تلاش برای آبادانی شهرازتکالیف شرعی ما مسئولان است وآماده هر گونه همکاری با شورای شهروشهرداری برای آبادانی قزوین ورساندن آن به نقطه مطلوب هستم.

حضرتی ها با تأکید براینکه بدون تردید آینده شهر با درکنارهم قرارگرفتن ما مسئولان رقم می خورد، گفت: تقابل ها موجب فرسایش می شود وبنابراین باید به سمت تقویت همدلی ها پیش برویم واین باورماست که باید درکنار یکدیگر باشیم.

وی گفت: ما نیازمند نگاه علمی و به دورازعواطف واحساسات هستیم وبرای هر اقدام عملی مدیرکل میراث فرهنگی نه به عنوان یک شهروند و بلکه در کنار شورا و شهرداری است.

اما سخنان حضرتی ها به یک باره تغیر پیداکرد،اوبه یک باره درزمان مدیریت مهندس نصرتی درشهرداری قزوین تبدیل به مخالف درجه یک اجرایی پروژه خیابان شهید انصاری شرقی وپارکینگ طبقاتی که قراربود درمجاورت سرای سعدالسلطنه ساخته شود شد.

حضرتی ها شاید بنا به تکلیف ذاتی که اداره تحت مدیریت او برعهده او گذاشته است مخالفت خود را اعلام کرد اما نظرات شورای شهرقزوین درست برخلاف نظراوست وبرخی اعضای شورای شهرمخالفت او را مخالفت نظری وسلیقه ای می دانند .

پارکینگ سعدالسلطنه براساس یک نظروسلیقه متوقف شده است

حاج فرج الله فصیحی رامندی اولین نفری بود که درگفتگوباهفته نامه نسیم قزوین ازکارشکنی ومخالفت های سازمان میراث فرهنگی گلایه کرد وگفت: پارکینگ سعدالسلطنه براساس یک نظروسلیقه متوقف شده است ویک دستگاهی با آوردن برخی افرادوتشکیل زنجیره انسانی بدورمحل این پروژه وایجاد جو رسانه ای مانع اجرای آن شد

یا درموضوع تبدیل 21هکتاراز باغات سنتی غرب قزوین به پارک 15 هکتاری مانند پارک ملا خلیلا که برخی با جو سازی وشعارحفظ باغات سنتی، استاندار سابق را وادار کردند تا بر اساس ادعای واهی وغیرقانونی جلوی اجرای پروژه 21 هکتاری را بگیرد.

دولتخانه صفوی قزوین تبدیل به بازار روز شده است/  حضرتی با شعارهای پوپولیستی وعوامفریبانه سعی درتخریب مدیریت شهری دارد

مهدی عبدالرزاقی، نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین درصحن علنی شورا گفت : مدیرکل سازمان میراث فرهنگی قزوین با شعارهای پوپولیستی وعوامفریبانه سعی درتخریب مجموعه مدیریت شهری دارد.

عبدالرزاقی ضمن ابراز تاسف ازتخریب برخی بناهای تاریخی ثبت شده قزوین از جمله گراندهتل یادآور شد: دولتخانه صفوی قزوین به عنوان یکی از آثار تاریخی نفیس شهربه بازارروز تبدیل شده و وضعیت نامناسبی دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی دراین مجموعه ارزشمند اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی کرده است.

نامه محرمانه استاندار به رییس سازمان میراث فرهنگی کشور

  عبدالرزاقی افزود : استاندارمحترم موضوع را مورد بررسی قرارداده وطی نامه ای محرمانه موضوع را به اطلاع رییس سازمان میراث فرهنگی کشوررسانده است .

نایب رییس شورای اسلامی  شهر قزوین خطاب به رییس  سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: آقای مونسان! کجائید که دردولتخانه صفوی قزوین ساخت وسازغیرقانونی کرده و کاسبی راه انداخته اند!.

عبدالرزاقی ادامه داد: وضعیت ایجاد شده درمحله بلاغی و احداث پل امام رضا (ع) هم  ناشی ازتصمیمات این افراد بوده است.

اگراعضای شورا شهردلالی زمین می کنند دادستان برخورد کند

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود:برخی افراد به مدیران شهری واعضای شورای اسلامی شهرقزوین که با رای ١٦٠هزار نفر از شهروندان  که در نوع خود بی نظیراست ، وارد پارلمان محلی شده اند تهمت و افترا می زنند.

عبدالرزاقی تصریح کرد: از دادستان محترم تقاضا می کنم با  افرادی که اعضای  شورای شهرومدیران را مورد تهمت قرارداده اند، برخورد نمایند وازسوی دیگراگرواقعا اعضای شورا شهردلالی زمین می کنند و تصمیمات مدیریت شهری در بنگاههای معاملات املاک گرفته می شود نیز برخورد کنند.

وی خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: نام افرادی که تخلف کرده اند را اعلام کنید، چراکه ما با هیچ فردی عهد اخوت نبسته ایم و با هر کسی که تخلف و زمین خواری می کند باید برخورد شود.

کمیسیون ماده۱۰۰ به تخریب ساخت وسازهای انجام شده رای داده است

سید منیره قوامی سخنگوی شورای شهر نیزاعلام کرد: ساخت وسازهایی که با عنوان بازارچه صنایع دستی دردولتخانه صفوی صورت گرفته هیچ پروانه‌ای از شهرداری اخذ نکرده، این درحالی است که حتی تعمیر ومرمت آثاروبه عبارتی گذاشتن آجربرآجرهم منوط به داشتن پروانه ازطرف شهرداری است.
عضو شورای شهر قزوین می‌گوید: این کارازاداره میراث فرهنگی که وظیفه ذاتی‌اش حفظ و مرمت بناهای تاریخی است بعید بود، این نهاد درمراحل ساخت و ساز نسبت به شهرداری و پلیس ساختمان که به منظور منع ساخت و ساز به محل مراجعه کرده، بی‌توجه بود و حتی آن‌ها را به داخل بنا راه نداده است.
وی ابراز می‌کند: پرونده ساخت و ساز در دولتخانه صفوی به کمیسیون ماده ۱۰۰که از یک قاضی به عنوان نماینده قوه قضائیه، یک نماینده از استانداری و شورای شهر تشکیل می‌شود، ارجاع شده است.
قوامی درباره رای کمیسیون ماده۱۰۰ اذعان می‌کند: این کمیسیون به تخریب ساخت وسازهای انجام شده رای داده وهم اکنون این رای در مرحله تجدیدنظر قرار دارد که به طور قطع در این مرحله نیز حکم تخریب بازارچه در کنار یک میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند صادر خواهد شد

ماجرای ساخت و ساز در دولتخانه صفوی دروغ است/ آقایان به خاطر ناکامی در پروژه‌ها گروکشی می‌کنند

حضرتی‌ها درگفتگو با شاخص نطق عبدالرزاقی را بی پاسخ نگذاشت وگفت: یکی از وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آموزش، حمایت و ترویج صنایع دستی است.

وی افزود: درابلاغی که آقای مونسان رئیس سازمان برای حکم ابقای بنده صادر کرد، ایجاد و توسعه بازارچه‌های صنایع دستی را مورد تاکید قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین درادامه گفت: حداقل در ۱۵ سال گذشته دولتخانه صفوی در مناسبت‌های موضوعی بخصوص نوروز و هفته قزوین شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی بوده است.

یک سانت ملات هم دربازارچه به کار نرفته است

وی تشریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان «حمایت ازکالای ایرانی» پیشنهاد کردیم که بخشی اززمین چمن سابق فوتبال تختی که درقبال دریافت زمین معوض و پول به میراث فرهنگی قزوین واگذار شده را به بازارچه موقت صنایع دستی تبدیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین توضیح داد: قسمت شرقی این زمین که بدون استفاده بود را به عنوان یک بازارچه موقت صنایع دستی آماده کردیم تا زمانی که آزادسازی دولتخانه صفوی به طور کامل صورت گیرد و بتوانیم کاوش‌های باستان‌شناسی را انجام دهیم.

حضرتی‌ها ادامه داد: طراحی، اجرا و سرمایه‌گذاری این بازارچه به بخش خصوصی واگذارشد وضوابطی را مشخص کردیم که به طور دقیق رعایت شده است.

این مسئول بیان کرد: یکی ازضوابط این بود که از سازه‌های نمایشگاهی سبک و پرتابلی استفاده شود که هیچ گونه ساخت و سازی در داخل مجموعه صورت نگیرد.

وی اظهار کرد: حتی برای مسیر پیاده راهی که باید افراد طی کنند آجرفرش به صورت خشکه چین انجام گرفت و یک سانت ملات به کار نرفت.

ناکامی آقایان در پروژه‌های پل طبقاتی ومحله بلاغی سبب گروکشی شده است

حضرتی هااظهارداشت : این بازارچه از قبل هم دایر بود پس چرا این مسئله را بعد از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره ممنوعیت ادامه پل طبقاتی درباغستان وممنوعیت بارگذاری ترافیکی درمحله بلاغی ابلاغ کردند؟ این نشان می‌دهد اصلا مسئله بازارچه و دولتخانه صفوی نیست بلکه چون دو پروژه مهم آقایان متوقف شده است می‌خواهند به یک نحوی این مسئله را تحت‌الشعاع قرار دهند و به یک گروکشی تبدیل کنند.

وی بیان کرد: این کار نه با مبانی اخلاقی و مدیریتی سازگار است و نه با سیاست‌های کلان نظام، اکنون در شرایطی که تامین اشتغال یکی از دغدغه‌های عمده همه مسئولین کشور است درمجموعه دولتخانه حدود ۷۰نفر تولیدکننده صنایع دستی مشغول به کار شدند.

به کمیسیون ماده۱۰۰ دعوت نشده‌ایم

حضرتی‌ها درخصوص رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب بازارچه که از سوی سخنگوی شورای شهر قزوین اعلام شده است، گفت: برای تشکیل این کمیسیون، مالک را هم دعوت می‌کنند اما تا به حال ازما هیچ دعوتی نشده است.

تولیدکنندکان بازارچه دولتخانه گفته‌اند تحصن می‌کنند!!

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین درباره تذکر شهرداری و نامه ابلاغی از سوی استانداری گفت: هیچ تذکری به میراث فرهنگی داده نشده است و من تکذیب می‌کنم چون ما هیچ نوع نامه‌ای را دریافت نکردیم.

حضرتی‌ها اذعان داشت: من با آقای فرخزاد معاون عمرانی استانداری صحبت کردم وروند را توضیح دادم وگفتم که دامن زدن به این مسئله به زیان مجموعه استان است وتبعات بیکار شدن ۷۰ نفر را باید کسانی که به این مسئله دامن می‌زنندبپردازند، چراکه ما شنیدیم این ۷۰ نفر گفته‌اند اگربازارچه تعطیل شود درمقابل مجلس ووزارت کشورتحصن خواهیم کرد.

دراین جدل های بی فایده بدنبال پیدا کردن مقصرنیستیم زیرا این شهراز مدیران سیاسی کم زخم نخورده است! اما مردم از استاندارقزوین که باید فصل الخطاب باشد توقع دارند که پا درمیانی کند و برای توسعه ورونق صنعت گردشگری وحل بحران ترافیک درمناطق مرکزی شهرو اجرایی پروژه شهید انصاری طرفین دعوا را بر روی یک میز بنشاند وبه این دعواهای بیهوده پایان دهد و اگر هم افرادی از اعضای شورای شهر و یا مدیردستگاه اجرایی مقصراست را به مردم معرفی کنند تا  فرصت های خدمت  بیش ازاین درآتش لجاجت نسوزد.


                                                     نسیم قزوین شماره 7

97/9/12

http://nasimeqazvin.blog.ir  

                                            

 


  • ۹۷/۰۹/۲۰
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی