نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

شوراها و شهرداران نباید سیاسی باشند، اگر هم سیاسی باشند نباید شهر را سیاسی کنند

برای دو جاده در حال احداث قزوین،الموت به تنکابن و قزوین به کلاچای، بیشترین وقت خود را گذاشتم

من دغل‌بازی بلد نیستم ، روش‌های سیاست بازی معاویه‌ای را قبول ندارم

نسیم قزوین 97/6/26 :: حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی قبل از اینکه سیاستمدار باشد، روحانی خندان و دوست‌داشتنی است.شجاعت، صداقت در گفتار و پاکی در منش و مرام و وفای به عهد او شاخص‌ترین صفات حسنه اوست. او داماد آیت‌الله سید حسن شالی، عارف و عالم بزرگ استان است. حسینی سعی دارد همانند مراد خود، انقلابی و خدایی باقی بماند. خودش می‌گوید؛ من کجا و آن مرد عارف کجا! فاصله ما از زمین تا به آسمان است.

سید مرتضی اهل لابی‌گری و کسب پست و مقام برای دوستان و اطرافیان خودش نیست و این مطلب را همه طرفداران او نیز می‌دانند؛ اما صداقت و پاک بودن او هنوز توانسته که خیل دوستداران او را در حسینه آیت‌الله شالی کنار هم نگهدارد.

مبارز قبل از انقلاب، رزمنده دوران دفاع مقدس و پاسدار نظام و انقلاب، فعال فرهنگی و مبلغ دین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه در استان‌های البرز و قزوین، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور روحانیون و مراجع، ریاست ستاد انتخاباتی آیت‌الله رییسی در استان قزوین و عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، بخشی از مسئولیت‌های اوست.

بعد از سفر از کربلای معلی و عتبات عالیات، به دیدار او رفته با او به گفت‌وگو نشستیم که تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود.

دوران پس از نمایندگی خوب است یا دورانی که نماینده مجلس بودید؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ از اینکه هفته‌نامه نسیم قزوین که از هفته‌نامه‌های خوب استان است و وقت خود را تخصیص داده تا با من گفت‌وگو کند، ممنون هستم.

قطعاً و حقیقتاً از نظر شخصی و آرامش خانواده، دوران پس از نمایندگی، زیرا دوران نمایندگی دوران دویدن و خون جگر خوردن است. اولاً به خاطر اینکه مردم مراجعه می‌کنند و مشکلات زیادی دارند و انسان چون نمی‌تواند همه مطالبات مردم از نظر کار و درمان و نیازهای مالی آنها را پاسخ دهد، عذاب می‌کشد و از سویی دیگر، برخی جریانات و افراد سیاسی داخل نظام هستند که با عملکرد غلط خود می‌خواهند نظام و انقلاب را از مسیراصلی خود خارج کنند و دارای پشت پرده‌هایی هستند که این قصه هم برای ما که نماینده بودیم دردناک بود و سختی آن زمان برای من قابل تصور نیست.

بعدازاینکه رأی نیاوردید آیا ارتباط شما با موکلین قطع شد و به اصطلاح با آنها قهرکردید یا نه هنوزهم ارتباط دارید؟

هرگز؛ ما جزء مردم هستیم و به قول حضرت امام راحل(ره) مردم ولی نعمت ما هستند. ضمناً مردم به ما رأی خوبی دادند. جریان اصولگرا در قزوین نزدیک به 180 هزار رأی داشت؛ اما تفرقه و عدم انسجام و تک رأی‌های دوستان همسو باعث شکست ما شد. مردم بد عمل نکردند، این ما بودیم که خوب عمل نکردیم، به هر حال همیشه سعی کرده‌ام تا حدی که می‌توانم با مردم چه آنهایی که به من رأی دادند و چه آنهایی که رأی ندادند ارتباط داشته باشم.

ارتباط شما با مجلس چگونه است، آیا به مجلس رفت‌وآمد دارید؟

خیلی کم. هر دو سه ماهی اگر کاری پیش بیاید به مجلس می‌روم؛ زیرا امروز جریانی در مجلس حاکم است که با آن جریان نمی‌شود کار کرد.

عملکرد نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قضاوت عملکرد نمایندگان با مردم است؛ اما آنچه در توده‌های مردم قابل احساس است مردم آنها را در سطح انتظار خود نمی‌بینند.

حاج آقا چرا در انتخابات قبلی مجلس رأی نیاوردید؟

رأی نیاوردن من چند دلیل داشت؛ دلیل اول تفرقه بود. ما هشت یا نه نفر شدیم در حالی که مجلس دو نفر می‌خواست ودوستان اصولگرای ما هم حاضر به گذشت و کناررفتن نشدند. اما جریان مقابل دو نفر را می‌خواست و انتخاب کرد. ضمناً بنده از اول نیز با همه شرط گذاشته بودم که در صورت تن دادن همه افراد به لیست حاضرم ائتلاف کنم وتبلیغات مشترک داشته باشم؛ اما عملاً این اتفاق نیفتاد و افرادی مانند سیاهکالی‌مرادی، شیرمحمدی، اللهیاری، آصف‌الحسینی، فلاح وخانم محمدبیگی همه درصحنه ماندند. هرچند اصولگرایان لیست دادند؛ اما عملاً اتحادی شکل نگرفت و من هم به همین دلیل حاضر نشدم تبلیغات ائتلافی داشته باشم.

شایعاتی در زمان انتخابات پخش شد که شما گفته‌اید الموتی‌ها 5 هزار رأی بیشتر ندارند؛ در حالی که نمایندگان پیروز انتخابات هم عامل اصلی پیروزی خود را رأی الموتی‌ها می‌دانند؟

این از تهمت‌های بزرگی بود که به من نسبت دادند و من هرگز بانی و پخش‌کننده این شایعات را نمی‌بخشم. من اولین اقدامم شهرستان کردن الموت بزرگ بود که شخصاً رفتم پیش دکتر احمدی‌نژاد و ایشان هم به وزیر کشور نوشتند که الموت را شهرستان کنید. دقت کنید؛ ننوشتند که بررسی کنید بلکه گفتند شهرستان کنید. آقای عجم استاندار وقت قزوین اگر در این قصه کوتاهی نمی‌کرد، الآن الموت شهرستان بود.. در بحث اختصاص سهمیه آب «الموت رود» برای الموت پیگیری زیادی کردم. برای دو جاده در حال احداث قزوین به تنکابن و قزوین به کلاچای، بیشترین وقت خود را گذاشتم، پروژه قزوین به تنکابن که جزو پروژه‌های سفر رهبری هم بود فقط30 درصد پیشرفت داشت که با پیگیری ما تا 85 پیشرفت در حال اجرا بود که الآن نمی‌دانم به چه وضعی است.

در بحث جاده کلاچای به قزوین نیز توانستم آقای نوبخت، معاون برنامه‌ریزی دولت را به استان بیاورم و برای ساخت این پروژه نیز با کمک من با قرارگاه خاتم قرارداد بسته شد. بعداً برخی مسایل باعث شد که این کار به نام ما تمام نشود. من اگر تأثیر الموتی‌ها را ناچیز می‌دانستم، آیا این همه پیگیرکارهای آنها می‌شدم؟ من هرگز چنین حرفی نزدم و شایعه‌سازان را هم نمی‌بخشم.

رأی بالای آیت‌الله رییسی در بویین‌زهرا و تاکستان چه دلایلی داشت؟ آیا این رأی در انتخابات آینده مجلس هم تأثیر دارد؟

شرایط رأی در بویین‌زهرا قبلاً متفاوت بود؛ زیرا آشیخ قدرت علیخانی قبلاً در آنجا حاکمیت داشت. اما امروز دیگر فرق می‌کند؛ چون آقای عباسپور وضع را تغیر داده است. اگر به دلیل برخی کوتاهی‌های دوستان ما نبود، آقای عباسپور آنجا رأی می آورد. او فقط با فاصله 2 هزار و اندی رأی، رقابت را باخت. از سوی دیگر نفوذ معنوی آیت‌الله شالی در منطقه و انتخاب فرزند ایشان به عنوان ریس ستاد انتخاباتی آقای رییسی در رأی بالای مردم شهرستان به ایشان بی‌تأثیر نبود.

در تاکستان هم حضور جریان اصولگرا  و حمایت آیت‌الله اسلامی سبب شد که آقای رییسی رأی بالای بیاورد. در قزوین هم اگر جریان اصولگرا در شورای شهر به یک لیست واحد می‌رسیدند، قطعاً پیروز میدان بودند اما غفلت کرده و نتوانستند اتحاد خود را حفظ کنند.

آیا برای انتخابات آینده کاندیدای نمایندگی مجلس خواهید شد؟

هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

علت عزیمت شما به قم چیست؟ هنوز مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور روحانیون هستید؟

به علت مشاورت فرماندهی کل سپاه در امور روحانیون بود که رفتم به قم؛ اما در زمان انتخابات ریاست جمهوری به دلیل قبول ریاست ستاد انتخاباتی آیت‌الله رییسی و با توجه به ممنوعیت دخالت افراد وابسته به سپاه در انتخابات، از این سمت استعفا کردم. الآن هم بیشتر وقت من در قم صرف شرکت در کلاس درس حضرات آیت‌الله مکارم‌شیرازی و آیت‌الله سبحانی می‌شود. در درس فقه آیت‌الله مکارم و درس اصول آیت‌الله سبحانی شرکت فعال دارم.

علت شکست جریان اصولگرا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را چه می‌دانید؟

برخی ها در لباس اصولگرایی درانتخابات‌های مختلف ظاهر می‌شوند؛ اما حقیقتاً اصولگرا نیستند. طیف لاریجانی‌ها که با لباس اصولگرایی آمد‌ند اما اصولگرا نیستند، ثانیاً احمدی‌نژاد بین اصولگریان اختلاف ایجاد کرد و ثالثاً جریان مقابل یک نفر بودند.

احمدی‌نژاد با زاویه گرفتن با برخی اصولگرایان باعث شد که جریانی با وی به مقابله بپردازد. همان تفرقه‌ای که در سال 84 باعث شکست اصلاح‌طلبان شد درسال 92 دامن اصولگریان را گرفت. هر جا وحدت باشد پیروزی است و هرجا اختلاف باشد شکست.

پس چرا الآن هم مردم به احمدی‌نژاد علاقه دارند؟

اینطور نیست که مردم به او علاقه داشته باشند. البته احمدی‌نژاد برای مستضعفین کارهای عظیمی کرد و نمی‌شود منکر خدمات احمدی‌نژاد شد.درمسکن مهر و ساخت منازل مسکونی روستایی در سطح کشور خدمات زیادی داشت، در بحث توسعه جاده‌ای هم شاید 10 برابر دولت‌های دیگر کار کرده است.

اما آقای احمدی‌نژاد پشت پا زد به همه آنهایی که به او کمک کرده بودند. مثلاً آیت‌الله مصباح خودش را فدای احمدی‌نژاد کرد و یا افرادی مانند آیت‌الله جنتی و یا آیت‌الله خزعلی و افراد دیگری که برای حمایت ایشان ناسزا شنیدند؛ اما احمدی‌نژاد به آنها اصلاً اعتنایی نداشت. اگر وقت اقتضا می‌کرد می‌گفتم که در یکشنبه سیاه مجلس حتی احمدی‌نژاد حرف دوستانی که به استقبال او رفته بودند را هم گوش نکرد.

در زمان نمایندگی خودتان چه اقداماتی اساسی در حوزه انتخابیه خود داشتید؟

در بحث بودجه، استان قزوین در رتبه 29 قرار داشت که با کمک نمایندگان استان با پیگیری‌هایی که داشتیم، این رتبه را به 27 افزایش دادیم. یعنی در جذب بودجه رتبه قزوین ارتقا یافت. ما در حالی رتبه 29 را داشتیم که استان قزوین در دادن مالیات، رتبه سیزدهم را داشت. در بحث آب هم باید اشاره کنم که با وجود 5 هزار چاه غیرمجاز، استان در معرض بزرگ‌ترین تهدید است و بویین‌زهرا در معرض خطر شوره‌زاری است. ما در مجموع در استان در بحث کشاورزی و شرب، سالانه نیازمند 400 میلیون متر مکعب آب هستیم اما متأسفانه در «الموت‌رود» سالانه 800 میلیون متر مکعب آب به دریا می‌ریزد و تصمیم‌گیرنده آب الموت نیز گیلان است و این خیلی برای استان قزوین بد است. زمانی که من رییس مجمع نمایندگان استان بودم جلسه‌ای را با ریاست مجلس و وزیر نیرو گذاشتم و مصوب شد که آب الموت‌رود به قزوین منتقل شود.

با پیگیری ما مقرر شد که سالانه280 میلیون متر مکعب آب سد طالقان به استان ما منتقل شود که متأسفانه سالانه 100 میلیون متر مکعب نیز انتقال پیدا نمی‌کند؛ زیرا آب سد طالقان برای مصرف شرب استان‌های تهران و البرز می‌رود و هر جا نیز آب شرب نیازمند باشد، مقدم بر کشاورزی است. در زمان ما مصوب شد که آب شرب استان از سد طالقان تأمین شود و آب‌های چاه‌ها برود برای کشاورزی؛ اما در سفر آقای روحانی، آقایان نماینده و استاندار به جای اینکه پیگیر انتقال آب الموت‌رود باشند، گفتند که ما مصوبه انتقال آب از سد طالقان را گرفته‌ایم که این یک  ادعا بود.

مصوبه اتصال متروی هشتگرد به قزوین را در زمان آقای احمدی‌نژاد گرفتیم؛ اما با روی کار آمدن اقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، این مصوبه نیز اجرا نشد. آقای آخوندی گفت؛ من راه‌آهن قزوین به تهران را دوخطه می‌کنم اما زیر بار مترو نرفت و مردم شاهد بودند که ایشان از حمایت چه افرادی برخوردار است که علیرغم دو بار استیضاح باز توانسته از نمایندگان رأی بگیرد.

راه‌آهن آستارا به قزوین و از قزوین به قم را با کمک آقای عباسپور پیگیری کردیم. این اتصال می‌توانست منشأ تحول عظیمی در صادرات کالا از استان باشد و از طرفی هم باعث کاهش ترافیک می‌شد که نمی‌دانم چرا پیگیری نشد و اگر هم پیگیری شده باشد قابل توجه نیست.

پیگیری تکمیل جاده‌های مراصلاتی قزوین به مازندران و قزوین به کلاچای که جز مصوبات سفر رهبری بود را توانستیم از 30 درصد پیشرفت فیریکی به 85 درصد برسانیم. این جاده‌ها الموت را از بن‌بست خارج می‌کردند و سالانه میلیون‌ها لیتر درکاهش بنزین تأثیر داشت. احتمال دارد که از نظر زیست محیطی هم معایبی داشته باشد اما جاده‌ای است که میلیاردها تومان برایش هزینه شده است و باید به سرانجام برسد.

در بحث داروهای گیاهی هم گفتن این نکته خالی از ذکر نیست که الآن در دنیا 4 هزار میلیارد دلار گردش مالی این صنعت است. ایران در حال حاضر از کشورهای پاکستان و هندوستان داروهای گیاهی وارد می‌کند.  این در حالی است که ما در مناطق الموت و طارم بیش از 100 نوع گیاه دارویی داریم که اگر روی این موضوع سرمایه‌گزاری شود هم برای اشتغال جوانان منطقه مفید است و هم از مهاجرت مردم جلوگیری می‌کند. دست‌های پشت‌پرده هستند که نمی‌گذارند ما در زمینه تولید و صادرات گیاهان دارویی فعال باشیم؛ زیرا برخی‌ها به دنبال فروش فقط داروهای شیمایی هستند.

علت آرای زیاد شما در آبیک  و آرای کم شما در الموت و طارم را چه می‌دانید؟

در هفته یک روز در آبیک حضورداشتم و جلسات خوبی را نیز دوستان خوبم برگزار می‌کردند. مردم آبیک حضورم را حس می‌کردند. در الموت نیز به خاطر وجود دو کاندیدای الموتی مانند مهندس سیاهکلی و خانم زرآبادی، تمایل مردم به کاندیدای خودشان بیشتر بود و عامل دوم تبلیغات مسمومی بود که رقبای ما در غالب شایعه پخش می‌کردند؛ اینکه ما گفته‌ایم الموتی‌ها 5 هزار رأی بیشتر ندارند که اصلاً من چنین حرفی را هرگز به زبان نیاورده‌ام. عامل سوم هم کم‌کاری برخی دوستان ما در الموت بود.

آیا جلسات اصولگرایان با محوریت شما در حسینه آیت‌الله شالی در قزوین ادامه دارد یا تعطیل خواهد شد؟

من خادم اصولگرایان هستم و گاهی از وجود اختلاف در درون جریان ناراحت می‌شوم. بنده چه نماینده باشم یا نباشم، انتخاب بشوم یا نشوم، از این جریان دفاع خواهم کرد و هرچه در توان دارم برای عزت اصولگرایان به کار خواهم بست. البته برخی هم هستند که مانند همان دزدی که لباس روحانیت پوشیده بود می‌آیند در داخل جریان اصولگرایی؛ اما اصولگرا نیستند. با این حال عنوان می‌کنم که قاطبه جریان اصولگرا، سالم و متدین هستند.

چرا آرای شما با هم ائتلافی‌تان متفاوت بود. شما هم تک رأی داشتید؟

من خودم که تک رأی ندادم و به خانواده و اطرافیان هم توصیه کردم تک رأی ندهند. شاید دوستان همسوی ما هم خودشان نگفته باشند که طرفداران آنها تک رأی بدهند؛ اما طرفداران متفاوت فکر می‌کنند و حضور 8 نفرکاندیداها درجریان سبب می‌شود که برخی‌ تک رأی هم بدهند. در مجموع این کار کار خوبی نیست.

چقدر به حضور زنان در عرصه مدیریت و نمایندگی مجلس اعتقاد دارید؟ آیا زنان باید در همه عرصه حضور داشته باشند؟

بعضی از خانم‌ها حقیقتاً از برخی مردها مدیرتر و توانمندتر هستند. در جامعه ما خانم‌هایی هستند که خیلی با فهم و عقل و شعورند. توانمندی‌های بالای مدیریتی دارند؛ اما نباید اندیشه فمنیستی را رواج داد. زنان باید در امور فرهنگی و آموزشی و مدیریت‌هایی که توان آن را دارند کار کنند. وگرنه کی گفته زن برود راننده تریلی بشود؟ این که افتخار نیست.

عملکرد آقای مهندس زاهدی استاندار قزوین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ایشان یک اصلاح‌طلب است. روزی که به قزوین آمد دوستان گفتند که ایشان اصلاح‌طلب مستقل است و زیر سلطه افراد قدرت‌طلب قرار نمی‌گیرد. من هم برای برخی کارهایی که در زمان نمایندگی پیگیری کرده بودم می‌خواستم با ایشان دیداری داشته و مشکلات را با ایشان در میان بگذارم اما چندین نوبت گفت؛ چشم اما حاضر به شنیدن حرف‌های من نشد و تا به امروز که کنار شما هستم جلسه‌ای را نگذاشته است. فرض بر اینکه من حتی مخالف او باشم، باز باید حرف‌های مرا می‌شنید. به آقای داود محمدی گفتم به او بگوید، اگر سخنران مراسمی در سطح شهر باشم، علناً به مردم خواهم گفت که برای بیان مشکلات استان می‌خواستم با استاندار دیدار کنم اما او این فرصت را فراهم نکرده است.

انتخاب شما به عنوان عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد از سوی چه کسانی پیگیری و چگونه صورت گرفت؟

من هیچ در جریان موضوع نبودم. دکتر موسی خانی به من زنگ زد و گفت آقای رهبر، رییس دانشگاه آزاد شما را به عنوان عضو هیأت امنا واحد قزوین منصوب کرده است. اصلاً پیگیری نکردم ببینم چه کسانی مرا معرفی کردند و چگونه این انتخاب صورت گرفته است.

پیش از این از ظرفیت‌های اقتصادی دانشگاه آزاد برای انتخابات‌های مختلف هزینه می‌شد. آیا باز هم این اتفاق رخ خواهد داد؟

ما که تازه وارد این مجموعه شده‌ایم و یقیناً در زمان ما اینگونه هزینه‌ها نخواهد شد و این اتفاق نخواهد افتاد.

چقدر منش و راه آیت‌الله شالی(ره) را ادامه می‌دهید و علت علاقه زیاد مردم به ایشان را چه می‌دانید؟ ارتباط سببی با ایشان برای شما چقدر تعهدآور بوده است؟

بین ما با آیت‌الله شالی فاصله خیلی زیاد است. حاج آقا در عرش است و ما در زمین راه می‌رویم. او حقیقتاً جزو اولیای الهی بود که شناخته نشد. آیت‌الله بهجت که این همه در عرفان و اخلاق رشد کرد 6 ماه شاگرد آیت‌الله قاضی بود؛ اما آیت‌الله شالی 4 سال شاگرد آیت‌الله قاضی بودند و از درس اخلاق او بهره می‌بردند و در بین شاگردان زبانزد خاص و عام بودند و از او به عنوان خصیصین یاد می‌کردند. ایشان 27 سال هر شب چهارشنبه با پیکان به جمکران می‌رفتند و در بعضی از مدارس درس اخلاق داشتند. در طول سفر در شهرهای مسیر راه برنامه سخنرانی داشت و در برگشت نیز به تبلیغ معارف دین می‌پرداخت. ایشان تا زمانی که وضعیت جسمی‌اش مناسب بود هر روز صبح‌ها در حوزه درس و بحث داشت و در بعد از ظهرها برای تبلیغ دین به روستاها می‌رفت.

اینکه ارتباط فامیلی ایشان برای ما چقدر تعهدآور هست، بله باید مسیر و راه ایشان را ادامه دهیم و همانند او برای دین و معارف مفید باشیم اما فاصله خیلی زیاد است.

مواضع تند و انقلابی شما نشان از صداقت شما دارد. برخی می‌گویند چرا حاج آقا حسینی مواضع خود را مدیریت شده اتخاذ نمی‌کند و چرا محافظه‌کارتر سخن نمی‌گوید؟

من اصلاً دغل‌بازی بلد نیستم و همانی را که می‌فهم بیان می‌کنم. شفاف سخن گفتن باعث ناراحتی می‌شود اما اگر کسی در ظاهر یک حرفی بزند و در باطن حرف دیگری، او نفاق دارد و منافق است. برخی روش‌های که برخی سیاست‌بازان دارند روش‌های معاویه‌ای است؛ اما من دین‌دار هستم و تعهد دارم و نمی‌توانم دو چهره داشته باشم.

در مجلس قبلی مخالف شدید انعقاد برجام بودید. از کجا پیش‌بینی کرده بودید که این قرارداد به نتیجه نخواهد رسید؟

برخی از همکاران ما مانند آقایان نبویان، حدادعادل و نجابت، به زبان انگلیسی تسلط کامل داشتند و همان موقع می‌گفتند که این کلماتی که برجام آمده بار معنای دوپهلو دارد. بعداً نیز کمیسیون برجام تشکیل شد و همه مسایل برای نمایندگان روشن شد؛ اما برخی اصرار بر انعقاد این قرارداد داشتند که ما صدایمان بلند شد و فریاد زدیم و روشنگری هم کردیم تا این در تاریخ بماند که ما برای دفاع از حق مردم فریاد هم زدیم و هزینه هم دادیم.

با توجه به گرانی‌های افسارگسیخته و وضع بد اقتصادی آیا آنهایی که روحانی را سرکار آوردند نباید پاسخگوی مردم باشند؟

برخی اصلاح‌طلبان با روی کار آمدن روحانی استفاده کلان بردند و در این دوره توانستند حتی افراد فتنه‌گر و افرادی که سابقه زندان هم داشتند را وارد بدنه دولت کنند. اصلاح‌طلبان شریک قافله بودند و هنوز هم از مسئولیت خود بیرون نرفته‌اند. می‌گویند اصلاح‌طلبان نباید پاسخ‌گویی عملکرد روحانی باشند. این افراد فقط برای سود بردن از روحانی در کنارش قرار گرفته بودند

حاضر هستید در پاسخ به کمپین «فرزندان شما کجا و چه‌کاره هستند» فرزندان خود را معرفی کنید و بگویید چند فرزند دارید و الآن به چه کاری مشغول هستند؟

من 5 فرزند دارم. یک پسر و 4 دختر. فرزند پسرم سید حسین طلبه است و با دست مبارک حضرت آقا معمم شده است و کارش هم طلبگی و درس خواندن و تبلیغ دین است. یکی از دخترانم همسر یک طلبه است در قم و چهار فرزند دارد. دختر دیگرم لیسانس دارد و خانه‌دار و دختر دیگرم فوق‌لیسانس هنر دارد و یکی هم در حال تحصیل. خوشبختانه هیچ کدام پست و مقام  و مال منالی ندارند و بعضی وقت‌ها باید ما یک کمکی هم به آنها بکنیم (خنده).

عملکرد شورا و شهردار قزوین را چگونه می‌بینید؟

من اعتقاد دارم شوراها و شهرداران نباید سیاسی باشند. اگر هم سیاسی باشند نباید شهر را سیاسی کنند؛ چون مسایل اجرایی و خدماتی شهر اگر سیاسی شود مردم اعتمادشان از مدیران کمتر خواهد شد و به مدیران کمک نمی‌کنند.

من خیلی وارد جزییات کار آنها نشده‌ام؛ اما شنیده‌ام که 300 تا 400 نفر از افراد وابسته به ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان را وارد مجموعه شهرداری کرده‌اند و همه اینها در این شرایط هزینه زیادی دارد. شهرداری نباید به دنبال نابود کردن باغات سنتی باشد تا راه برای دلالی زمین‌خواران فراهم شود. رسانه‌ها باید اهمیت وجود باغات سنتی را برای مردم تشریح کنند و نگذارند برخی افراد این شهر را نابود کنند.

شما یک دوره عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بودید. عمده مشکلات امروز فرهنگی را چه می‌دانید؟

اولاً در کشور عمده تربیت نسل جوان در دانشگاه صورت می‌‌گیرد. از طرفی با این علوم دانشگاهی به خصوص وارداتی نمی‌شود کار فرهنگی کرد و مدیر تربیت کرد. ثانیاً وضعیت آموزش و پرورش ما مناسب نیست؛ هر چند که معلمان ما پاک و مخلص هستند؛ اما معلم نباید دغدغه حقوق و درآمد داشته باشد تا فرهنگ درست را به دانش‌آموزان نشان دهند. اگر معلم مشکل داشته باشد نمی‌تواند به فرهنگ دانش‌آموز اهمیت بدهد. ثالثاً خانواده نقش مهمی دارد. دشمن به ریشه حمله کرده است و عدم فرزندآوری و ناباروری در جوانان بزرگ‌ترین تهدید است. رابعاً عدم انضباط مالی که حرام‌خواری زیاد شده است.

با شنیدن  این اسامی بهترین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد چیست؟

امام خمینی(ره): من فدای او بشم

مقام معظم رهبری: روحی له الفداه

حسن روحانی: نماد زندگی اشرافی

آیت‌الله رئیسی: پاک و منزه

علی لاریحانی: برای ریاست خیلی رایزنی می‌کند

هاشمی رفسنجانی: گذشته خوبی داشت. خداوند رحمتش کند

آیت‌الله جنتی: پیرمرد مستحکم

سردار جعفری: مرید رهبری

حدادعادل: عالم، دانشمند و زیرک

سردار شاهرخی: از فرماندهان شجاع دلیر نظام

آیت‌الله باریک‌بین: ساده‌زیست و با اخلاص

آیت‌الله عابدینی: عاشق قرآن

روح الله عباسپور: نماینده شجاع

آیت‌الله اسلامی؛ متفکر باهوش

آیت‌الله تاکندی: عالم ساده

شیخ قدرت علیخانی: قدرت‌طلب

محمد علیخانی: مثل پدر

سید محمد خاتمی: غرب‌زده

میر حسین موسوی: فتنه‌گر

کروبی: شیخ ساده‌لوح

آیت‌الله تلخابی: جوان مجتهد

سید ناصر قوامی: امام جماعت متحصنین

مهندس سیاهکالی مرادی : در کارش متخصص است

خانم محمد بیگی : خانم وارسته ای است

حجت‌الاسلام قدرتی: ایشان تازه به استان آمده

صادقی نیارکی: در مسایل اجتماعی انصافاً برخورد خوبی داشته است

آیت‌الله زرآبادی: نماد عرفان، پاکی و صداقت

فصیحی‌رامندی: آزاده سرافراز

صفت‌الله صالحی: از انقلابیون دهه اول انقلاب

حجت‌الاسلام عباسی: شیخ صافی هست

سید عبدالعظیم موسوی: من ایشان را تقریبا پشت پرده شیخ قدرت می‌دانم

سردار آبنوش: آدم با اخلاص و مرید روحانیت

حاج حمزه قربانی: دلاور جنگ

فتنه ۸۸: ریشه همه تحریم‌ها

قم: مرکز تشیع

آخرین کتابی که خواندی: کتاب یادت باشد (زندگی‌نامه شهید حمید سیاهکالی‌مرادی)

تیم فوتبال مورد علاقه: تیم ملی

الموت: سرزمین گسترده و با فرهنگ

طارم: مردم مظلوم که به حقشان نرسیده‌اند

آبیک: مردم با وفا

الوند: سابقه صنعتی و محل سکونت مستضعفین

اقبالیه: نماد حرکت در جنگ

خاکعلی: نماد تشیع

شهید حجت اسدی: مداحی که به آنچه گفت، عمل کرد

شهید حجی: الگو برای همه جوانان

بهترین دوران: دوران جنگ

سپاه پاسداران: اگر نبود کشور هم نبود

شال: مرکز علمای بزرگ

دولت تدبیر امید: بی‌تدبیر

مهم‌ترین مشکل قزوین: معضل آب

موسوی‌گرمارودی: شاعری که از اول انقلاب به عنوان شاعر انقلابی می‌شناختم

حزب گارگزاران: یک مشت دلال

روزنامه کیهان: روزنامه‌ای که در هر صورت مقابل دشمن ایستاده

روزنامه ولایت: جاده صاف‌کن شیخ قدرت

نسیم قزوین: تازه درآمده

تابان: حرف‌های مخالفین نظام را می‌زند

شهیدی که به آن علاقه داشتید: شهید کریم اصغری

آماده شنیدن صحبت پایانی شما هستیم؟

روزنانه‌نگاری شغل بسیار سختی است که هم با آبروی مردم سروکار دارد و هم از طرفی مردم از آن توقع دارند و هم مورد تطمیع قدرت طلبان و پول‌دارها قرار می‌گیرد. اگر روزنانه‌نگار بخواهد پول‌دار و صاحب ثروت بشود، باید با قدرت‌مندان و سرمایه‌داران زد و بند کند. توصیه من این است که با قدرت‌مندان و سرمایه‌داران کنار نیایید؛ زیرا فردای قیامت باید جواب پس بدهید.


چکیده گفتگو...

جریان اصولگرا در قزوین نزدیک به 180 هزار رأی داشت، اما تفرقه و عدم انسجام باعث شکست ما شد

مردم عملکرد نمایندگان استان قزوین را در سطح انتظار خود نمی‌بینند.

برای دو جاده در حال احداث قزوین به تنکابن و قزوین به کلاچای، بیشترین وقت خود را گذاشتم

برای حضور درانتخابات آینده مجلس هنوز تصمیمی نگرفته ام

بیشترین وقت من در قم صرف شرکت در کلاس درس حضرات آیت‌الله مکارم‌شیرازی و درس اصول آیت‌الله سبحانی میشود.

برخی ها در لباس اصولگرایی در انتخابات‌های مختلف ظاهر می‌شوند، اما حقیقتاً اصولگرا نیستند

دکتر احمدی‌نژاد برای مستضعفین کارهای عظیمی کرد در بحث توسعه جاده‌ای 10 برابر دولت‌های دیگر کار کرد.

در زمان ما مصوب شد که آب شرب استان از سد طالقان تأمین شود  اما در سفر آقای روحانی استاندارگفتند که ما مصوبه انتقال آب از سد طالقان را گرفته‌ایم که این یک  ادعا بود.

من خادم اصولگرایان هستم بنده چه نماینده باشم یا نباشم، انتخاب بشوم یا نشوم، از این جریان دفاع خواهم کرد.

بعضی از خانم‌ها حقیقتاً از برخی مردها مدیرتر و توانمندتر هستنداما نبایداندیشه فمینیستی رواج یابد

اگر سخنران مراسمی در سطح شهر باشم، علناً به مردم خواهم گفت که برای بیان مشکلات استان می‌خواستم با استاندار دیدار کنم اما او این فرصت را فراهم نکرد

بین ما با آیت‌الله شالی فاصله خیلی زیاد است. حاج آقا در عرش است و ما در زمین راه می‌رویم. او حقیقتاً جزو اولیای الهی بود که شناخته نشد

من اصلاً دغل‌بازی بلد نیستم و شفاف سخن گفتن من باعث ناراحتی می‌شود روش‌های  سیاست بازی معاویه‌ای را قبول ندارم

برخی اصلاح‌طلبان با روی کار آمدن روحانی استفاده کلان بردند اینها  شریک قافله هستند باید پاسخگویی حمایت خود از روحانی باشند

من 5 فرزند دارم. یک پسر و 4 دخترکه خوشبختانه هیچ کدام پست و مقامی ندارند

من اعتقاد دارم شوراها و شهرداران نباید سیاسی باشند. اگر هم سیاسی باشند نباید شهر را سیاسی کنند


 نسیم قزوین شماره 5

97/6/26

  • ۹۷/۰۷/۰۱
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی