نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

هفته نامه نسیم قزوین 97/5/28 /سید عبدالعظیم موسوی مدیر مسئول روزنامه ولایت قزوین دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی ، اصالتا اهل بندر گز است اما او خود را قزوینی می داند، اویکی از پیش کسوتان روزنامه نگاری در قزوین است، موسوی دردهه شصت چند سال فرماندارقزوین  نیزبوده ودر همان سالها هفته نامه ولایت قزوین را منتشر نمود هنوز یادم هست که در یک ساختمان اجاره ای در خیابان نادری با چه مشقتی نشریه را منتشر می کرد، عبدالعظیم مردی خندان و اهل منطق است هر چند که از ذکاوت سیاسی برخوردار است، نمی شود اورا چپ یا راست نامید اما در بزنگاه های لازم او یک اصلاح طلب قهاراست مقالات او گاهی جو اتمسفر استان را بر هم می ریزد نشریه او سابقه چندین بارتوقیف را دارد. به مناسبت روز خبرنگار با او به گفت و گو نشستیم و بی تعارف سوالات خود را از او پرسیدیم.

 با سلام و عرض تبریک روز خبرنگار بفرمایید جزء خانواده بزرگ خبر محسوب می شویدیا صنعت ؟ تعلق خاطر خودتان چیست ؟

من هم روز خبرنگار را به شما و خودم تبریک می گویم . قرآن می فرماید چرا حرفی را میزنید که عمل نمی کنید .من در شرایطی که کار مدیریتی داشتم وآخرین پستی که داشتم مشاوراستاندار خراسان بودم و به جهت اداره روزنامه از پست دولتی استعفاء دادم من الان روزنامه نگارم وبعدا صنعت چاپ را به دلیل اینکه می خواستیم نشریه را تبدیل به روزنامه کنیم دنبال کردم و چاپخانه در قزوین ایجاد نمودم. اولین چاپخانه در قزوین که نشریه چاپ کرد چاپخانه ولایت قزوین بود . صنعتی بودن من هم به واسطه چاپ است به علت تحصیلات دانشگاهی و تجاربی که در تجارت روسیه داشتم در زمان استانداری روزبه و همتی خوشه کشمش را راه انداختیم ودر بخش صادرات کشمش فعال شدم و دقیقا زمانی بود که رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات کشور است.

خودتان را اهل بندر گز می دانید یا قزوین؟

من تا 15 سالگی در بندر گز بودم و بعد از آنجا خارج شدم و 2 سالی در بهشهر و 2 سال هم در دامغان بودم و بعد در دانشگاه قزوین تحصیل کردم و فعالیت سیاسی و ازدواج در قزوین داشتم و به هرکجا که رفته ام دوباره برگشته ام به قزوین من به قزوین تعلق دارم.

رسانه های استان در چه سطحی  هستند و برای بهتر شدن چه باید بکنیم؟

از حیث کیفی در مقایسه با استانهای دیگر حرفی برای گفتن داریم و با توجه به کوچکی استان رسانه های ما یک سرو گردن از استان های بزرگی مانند تبریز ،گیلان و مازندران بالاتر هستند، فقط چند استان مانند خراسان، شیراز و اصفهان از قزوین بالاتر و یا در حد قزوین هستند البته این به معنای راضی بودن نیست یک خطی متاسفانه در بین نشریات ما آمده که خط ابتذال است و خوشبختانه اعضاء خانه مطبوعات هم این دغدغه و نگرانی را احساس می کنند و در صدد مقابله با آن برآمده اند، خط اول، خط اقتصادی است که دو شاخه می شوداگر کسی عقل معاش داشته باشد میداند که نمیتواند بدون درآمد روزنامه را اداره کند اما خط دوم جز درآمد از روزنامه چیز دیگری نمی خواهد. برخی نشریات استان مانند حدیث، مینودر، تابان، فروردین؛ رایحه روزنامه ولایت و... وسابقا هفته نامه طلوع وجدیدا هم هفته نامه نسیم قزوین حرفی برای گفتن دارند و با چند آگهی اقتصاد نشریه را نیز مدیریت میکنند اما برخی ها هستند که با رابطه مجوز نشریه گرفته اند، مثلا یکی از 12 صفحه نشریه خود 11و نیم صفحه آگهی زده است این به معنای این است که این افراد از نشریه جز پول هیچ چیز دیگری نمی خواهند .متاسفانه افرادی مجوز می گیرند و نشریه خود را در اختیار گروه های تبلیغاتی قرارمی دهند و هدف آنها سود و درآمد است و این ها بسوی ابتذال کشیده می شوند.این افرادیا با فشار، تهدید وترساندن افراد بدنبال آگهی هستند واز یک سوی بام می افتند ویا با تملق وثناگویی و غیر واقع نگاری از آن سوی بام سقوط می کنند این دو شاخه بسیار خطرناکند.

جنابعالی چندین دوره عضو خانه و حتی یک دوره رئیس خانه مطبوعات قزوین بودید برای جلوگیری از خط ابتذال چه اقدام عملیاتی انجام دادید؟

خانه مطبوعات در زمان مدیریت شفیعی ها در اداره ارشاد شکل گرفت من به ایشان پیشنهاد دادم برای شکل گیری 5 نفررا به عنوان هیات مدیره منصوب کند تا کار اساسنامه را انجام دهند بعد انتخابات شروع شود دراولین دوره هم مرحوم آقای افشاری با رای خودمان رئیس خانه مطبوعات شد درباره ابتذال خیلی تلاش کردیم و از قدرت مرجعیت خانه استفاده کردیم چون قدرت اجرایی نداشتیم و خانه مطبوعات جایگاه هدایتی دارد همین موضع گیری ما باعث شد که اداره ارشاد چندین جلسه بگذارد و راه های مبارزه با آن را دنبال کند، برخی ها ما را تهدید کردند اداره کل ارشاد در زمان احمدی حاضر نشد همکاری کند در زمان آقای اسکندرنژاد هم آئین نامه آن را نوشتیم و پیشنهادات مختلف را دادیم و اعمال ماده 16 یکی از آن پیشنهادات بود که در حال حاضر در استان دنبال میشود ، حرف ما این نیست که به افراد مجوز ندهند ما می گوییم اگر کسی مجوز گرفت اگر نتوانست نشریه را منتشر کند باید مشمول ماده 16 شود. اگر کسی اینکاره نباشد می رود کنار و حرفه ای ها به میدان می آیند .

بزرگ ترین حسن و عیب روزنامه نگاری در کشور چیست؟

بزرگترین حسن عمل کردن صحیح به امر به معروف و نهی از منکر است مانند حج و روزه و نماز است و فقط هم نباید برای هدایت مردم باشد بلکه باید ناهی از منکر برای مسئولین نیز باشد این بزرگترین حسن کار است.

 بدترین عیب کار نیز این است که انسان از جاده انصاف خارج شود به خاطر خدا هم از جاده انصاف نباید خارج شویم از حضرت علی (ع) سوال کردند که بهترین شاعر کیست ایشان اسم یک پادشاه ظالم را بردند ایشان حتی در قضاوت بهترین شاعر نیز از جاده انصاف خارج نشد اگر کسی از جاده انصاف خارج شود از جاده ائمه اطهار هم خارج می شود.

روزنامه ولایت مزین به نام ولایت است چقدر به منویات ولایت فقیه پایبند هستید ؟و چقدر زعامت آیت اله خامنه ای را قبول دارید و برای جهان ضروری می بینید ؟

من برمی گردم به جمله ای که حضرت امام فرمودند و در همه جا هم تاکید می کنم وعمق این جمله را روزی خواهیم فهمید؛ امام فرمودند:پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد حتی نفرمودند که فقط به دین شما آسیبی نرسد! اگرپشتیبان ولایت فقیه نباشیم دیکتاتور ترین افراد هم نمی توانند کشور را اداره کنند وکشور نابود خواهد شد. من به این باور دارم که اصل ولایت فقیه برای کشور ضروری است، در مورد شخص حضرت آیت الله خامنه ای ما وظیفه تبعیت داریم و اگر کسی چیزی و یا نقدی هم به نظرش برسد بعد از اعلام نظر ایشان حق ندارد مخالفت داشته باشد و باید نظر رهبری لحاظ شود. بعنوان مثال : در بحث حمله آمریکا به صدام برخی نظر داشتند که ما با صدام متحد شویم اما ایشان نظرش برعدم دخالت  در جنگ خلیج بود ما امروز می فهمیم که این استراتژی چه برکاتی داشت.

سخت ترین دوران و بهترین دوران روزنامه نگاری برای شما چه زمانی بوده است؟

سخت ترین دوران روزنامه نگاری دوران 8 ساله خاتمی و بهترین دوران هم دوران احمدی نژاد بود در زمان خاتمی به خاطر اعتقاد دولت اصلاحات به توسعه سیاسی منجر به برخورد ها و توقیف قضایی نشریه می گردید که ما در همین زمان 2 بار توقیف شدیم که با پیگیری و تلاش مرحوم حضرت آیت ا.. باریک بین و نیکویی زهرایی استاندار وقت ومعاونش علی اوسط هاشمی توانستیم از توقیف دربیاییم اما از نظر اقتصادی بدترین دوران درحال حاضر است، در زمان جنگ در کنار خرید کلاه خود برای سربازان یارانه کاغذ را هم دولت می داد. اما الان طی این چند سال تقریبا رها کرده اند و بجزیارانه ناچیز برای بیمه کردن افراد بطور مرتب یارانه کاغذ و غیره نمی دهند.

چقدر از دولت روحانی یارانه مطبوعات گرفته اید؟

آقای انتظامی معاون مطبوعاتی گفت بروید پرسنل خود را بیمه کنید و هزینه بیمه را ارشاد می دهد. عده ای محافظه کاری کردند. ما که لیست بیمه داشتیم بعد از کلی دوندگی طی سال گذشته به ما 13 میلیون تومان داده اند.

عملکرد دکتر اسکندرنژاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

من مدیرکلی قوی تر از آقای شفیعی ها برای ارشاد ندیدم ما درزمان مدیریت شفیعی ها توفیقات زیادی داشتیم با اینکه درزمان ایشان یک بار نیز نشریه ما با نامه ایشان توقیف شد اما مدیرکل قوی بود ایشان پاکدست بودند و خوب کار می کردند، آقای اسکندر نژاد هم فرزند شهید است و هم خودش جانباز آدم سلیم ومتدین و مدیر خوبی است.

نظر شما در باره گرانی های اخیر چیست؟ و چرا روحانی در کنترل آن ناتوان است؟ و چرا اصلاح طلبان پاسخگو نیستند؟

پاسخ عملکرد روحانی را نباید حامیان او بدهند باید خودش جواب بدهد، بحث ناتوانی دولت مشکل درونی دارد من در یک جایی هم نوشتم که حضرت علی علیه سلام جمل را دور نزد، بلکه روبروی آن ایستاد وجنگید. ما اگر از کنار اصحاب جمل که آقازاده ها هستند رد شویم و برخورد نکنیم میرسیم به شورش های زمان  خلیفه چهارم. هرگز حضرت علی علیه سلام برای خلیفه شدن شرط قبول نکرد بارها خواستند خلیفه اش کنند اما شرط گذاشت که مدعیان نپذیرفتند .اما مسئولین الان هرشرطی را قبول می کنند برای گرفتن پست، نقطه ضعف و پاشنه آشیل ما همین جاست ، عده کمی از کسانی که دارند از نظام و یا رهبری حمایت ظاهری میکنند مومنانه نیست. تعدادشان کم اما سوء استفاده های کلان  می کنند؛ مثلا به نام ثامن الحجج که اسم مقدسی است بدترین کار را می کنند و اسم ثامن الحجج را به فساد آلوده می کنند. مهم ترین عامل گرانی ها ضعف مدیریت و عوامل در سایه قدرت ها هستند که دوگانگی مدیریت ایجاد می کنند .

بعنوان مثال : رئیس جمهور به وزیر نامه می زند که اسامی ارزبگیران یارانه ای را اعلام کن اما اعلام نمی شود مشخص است که از جای دیگر نمی گذارند.

من به احمدی نژاد انتقاد زیادی دارم اما قدرت مدیریتی ایشان را می پسندم . شخص مقام معظم رهبری از وزیری دفاع کرد. اما ایشان حرف رهبری را هم گوش نکرد البته احمدی نژاد در این باره اشتباه کرد.چون رهبری از موضع ولایت امر کرده بودند و نه ارشاد. احمدی ن‍‍‍‍‍ژاد وزیری را که می گذاشت از او دفاع می کرد و اگر وزیری هم خلاف نظرش عمل می کرد هرکسی بود او را کنار می گذاشت روحانی برخورد قاطع ندارد. شاید فکر می کند که با مصلحت جویی بشودکشور را از خطر عبور دهد .

اگر دولت جایی نمی تواند باید بیاید به مردم بگوید من نمیتوانم. با  چوب لای چرخ مملکت هر روز با یک بحران مواجه میشود. من در انتخابات سال 88 در سرمقاله گفتم من طرفدار مهندس موسوی هستم اما خدا کند احمدی نژاد رای بیاورد و دلیلش هم این بود که تقابل قدرت و اجرا مملکت را نابود می کند. نمی شود که رئیس جمهور روحانی باشد اما دیدگاه رئیسی حاکم باشد و دوگانگی باعث فشل شدن امور کشور می شود قطعا ضعف مدیریت عامل آن است .

ادامه مذاکره با امریکا به نفع کشور است یا خیر؟

قطعا به صلاح و نفع کشور نیست،کسی که امروز معتقد باشد بعد از برجام با آمریکا مذاکره کنیم الفبای سیاست را نمی داند. زیرا آمریکا از برجام خارج شد و به قرارداد و تعهد خود پایبند نبود .البته اگر آمریکایی ها برجام را بپذیرند و با حفظ برجام اگر حرفی دارند می شود مذاکره کرد.

بخشی از مردم به نشانه اعتراض در خیابان ها هستند، راه حل چیست؟ نظام باید چکار کند؟

یک مطالبه اقتصادی وجود دارد که اگر خواسته سیاسی بر روی آن سوار نشود خیلی هم خوب است. زیرا خود بچه حزب الهی ها دلشان از این وضعیت اقتصادی خون است و همانطور که رحیم پور ازغدی گفت  باید حزب اله ابتکار عمل قضیه را در دست خود بگیرد . مسئولین قوه قضائیه و دولت و همه آنهایی که مسئولیت به گردن آنهاست باید جواب بدهند، بروید دادگاهها را ببینید چه خبر است، مگر می شود اعتراض نکنی وقتی ظلم جلوی چشمان تو باشد اما منافق نباید سوار این موج و اعتراض ها شود.

از نظر سیاسی به کدام جریان تعلق خاطر دارید ؟

من مجموعه افراد داخل نظام چه اپوزیسیون و چه طرفداران نظام از محمد خاتمی گرفته تا رئیسی همه را قبول دارم و برایشان احترام قائل هستم در این وسط کسانی هستند که از خاتمی عبور کرده و براندازند و کسانی هم هستند پول می دهند و مقام می خرند.ازنظام دفاع  افراطی میکنند تا امکان سوء استفاده داشته باشند.مثل زمان شاه شخصی 50 میلیون داده و گفته این مقام را برای من جور کن ما امثال این افراد را قبول نداریم شما هم ندارید.

وضعیت استان قزوین و عملکرد استاندار زاهدی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

استان ما یک استان به شدت سیاسی است، سران اصلاحات در استان عاقل هستند و هیچگاه از نظام عبور نکرده اند اما دراستان های دیگر اینگونه نیست ، جناح راست هم در قزوین کار کرده و در بدنه مردمی از پشتیبانی و رای برخوردار است استان قزوین تنها استانی است که کار سیاسی بالایی می طلبد آقای همتی خیلی خوب استان را اداره می کردند البته صدای اصلاح طلبان را هم در آورده بودند. اما با آمدن آقای زاهدی برخی می گویند با اینکه ایشان اصلاح طلب است دیگر امام جمعه قزوین نطق های آتشین ندارد مشخص می شود که تعاملاتی داشته و صحبت هایی شده است . درگیری و تنش حاصلی برای استان ندارد. کار فقط در شرایط غیر بحرانی انجام میشود.

عملکرد آقای زاهدی را در مجموع مثبت می بینم اما از نظر اقتصادی عملکرد آقای همتی در بین 4 استانداراخیر قزوین بهتر بود، همتی شخصیت بسیار اثر گزاری داشت همتی صادرات غیر نفتی استان را ظرف 3 سال از 350 هزار دلار رساند به آستانه 1 میلیون دلار و حدودا 850 هزار دلار صادرات محقق شد که استان قزوین در رشد صادرات در کشور اول شد و عمده کار در زمان همتی شروع شد.و در زمان زاهدی ادامه پیدا کرد چون دکتر حبیبی معاون اقتصادی بی سرو صدا کارش را در زمان هر دو استاندار انجام میدهد.

به عنوان یک داور رسانه ای عملکرد نمایندگان استان قزوین را چگونه می بینید؟

داود محمدی و خانم زرآبادی حقیقتا از زندگی خود گذشته اند و به خاطر مردم کار می کنند من ماهی یکی دو بار با آنها ملاقات دارم و از فرط خستگی دارند از پا می افتند اگر به من بگویند بهشت دنیایی را می دهیم و فرضا با کپسول صلاحیت بیا نماینده شو من ترجیح می دهم که قبول نکنم مسئولیت بسیار سنگینی است.

مواضع خانم زرآبادی منصفانه و خوب است ایشان برخی اوقات از روحانی نیز انتقاد می کند و هرموردی را که گفته دنبال کرده روستا گردی می کند و پای حرف دل مردم می نشیند. زرآبادی تازه کار و جوان بود ولی بسرعت با پختگی و استقلال رای و تسلط ادامه داد.

درباره نماینده تاکستان من ایشان را نسبت به نماینده سابق مهندس رجب رحمانی ضعیف می دانم رحمانی بسیار قویتر بود در بحث کشمش مشکلی را با ایشان مطرح کردم و به نفع استان نیز بود ایشان قول جلسه را داد اما هرگز پای حرف ما ننشست.

نماینده بوئین زهرا هم خیلی جوان است و سابقه اجرایی وکار نمایندگی ندارد و بقول برخی ها آنقدر صلاحیت دارها را رد صلاحیت کردند که ایشان شد نماینده اصلاح طلبان!

شما از نزدیکان فکری بزرگان اصلاح طلب، مانند آقای محمدی تاکندی و شیخ قدرت علیخانی و سید ناصر قوامی هستید آیا در اوضاع فعلی نباید اینها پاسخگوی مردم باشند؟

یک بحث دراصلاحات کشوری داریم و یک بحث استانی، به نظر من دولت اصلاحات علی رغم انتقاداتی که برآن وارد بود، پاک ترین دولت برای حمایت ازانقلاب وبیت المال بود، درآن زمان با قیمت نفت 15 تا 25 دلار کشورخوب اداره شد، زیرساخت ها ساخته شد و به علت مواظبت تخلفات کمتری صورت گرفت، گفتگوی تمدن ها مطرح شد و ذخیره ارزی بسیاری هم اندوخته شد.اما عده ای تندروی هایی در فتنه 88 کردند و ضد انقلاب برجریانات سوار شد سران اصلاحات باید صراحتا مقابل جریان ضد انقلاب و آمریکایی قرار میگرفتند. اگر کسی از حزب اله لبنان دفاع نکند با شعارهای نه غزه نه لبنان نمی تواند بگوید من از نظام هستم .

اما در داخل استان سران اصلاحات مانند آیه ا..محمدی تاکندی و حجه ااسلام قدرت اله علیخانی را هم برخی اصولگراها و هم اصلاح طلبان قبول دارند، افرادی مانند عسگری اولادی وناطق نوری ایشان را قبول داشتند و اظهار علاقه می کردند شهید لاجوردی هروقت که میخواست مثلا به تبریز برود، حتما باید شیخ رادرقزوین ملاقات می کرد،افرادی مانند علیخانی هیچگاه از نظام عبور نکردند و همین باعث شد که داخل نظام بمانند. علیخانی فردی است که برای انقلاب هزینه داده وحتی قبل از انقلاب حکم اعدام داشته ومواضع اونسبت به امام دورو نزدیک نشده وبا مقام معظم رهبری هم بیعت کرده و هیچگاه عدول نکرده است، علیخانی در جریان 88 در کنار آقای هاشمی به عنوان مشاور قرار گرفت و هاشمی نیز هیچگاه اصلاح طلب نبود. اما برخی ایرادات به شیخ قدرت هم وارد است به همه ما زیرا هیچکس کامل نیست !!

اما قوامی با تمام خلوصی که دارد پیش نماز نمایندگانی شد که در مجلس تحصن کردند و تحصن آنها در راستای نظام نبود و ایشان الان هم مواضع اش تندتر است شالوده فکری قوامی با این افراد متفاوت است.

در فتنه 88 بعد از سخنرانی حضرت آقا در 26 خرداد آقای علیخانی مجددا در دفاع از میر حسین موسوی در مجلس سخنرانی کرد و عملا حمایت کرد آیا این حمایت عبور از رهبری نبود؟

فتنه سال 88 یک سو ندارد دو سو دارد، یک عده فتنه کردند و یک عده هم بر آتش فتنه افزودند همانطور که حضرت آقا فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی باید همه دلسوزان نظام را در کشور حفظ کرد.

شما در یک مقاله ای علیخانی را مدرس نامیدید.چه خصوصیات مشترکی بین شیخ قدرت علیخانی ومدرس وجود دارد؟ 

یک خصوصیتی که علیخانی دارد حریت اوست، درزمان حاکمیت حزب مشارکت ایشان مخالف حزب مشارکت بود و درزمان حاکمیت جبهه پایداری ایشان مخالف جبهه پایداری بودند در هر مقطعی که احساس می کرد که نظام از سوی افرادی دچار مشکل خواهد شد از نظام دفاع می کرد و مدرس هم بخاطر حریت از هیچ قدرتی ترس نداشت .

آقایعلیخانی یک بار از شما شکایت کرد علت شکایت چه بود و چرا بعد از آن شکایت با هم رفیق شدید؟

علت شکایت انتقاد بود ، یک روزنامه نگاری که الان در موضع اصولگرا هاست  در زمان خاتمی اصلاح طلب بود ویک تعریف غیر متعارفی در برابر علیخانی کرد و من یک مقاله تند نوشتم وگفتم چرا انسانی که جلوی روی شما تعریف می کند و شما باید خاک می پاشیدی ولی.... ایشان شکایت کرد وما توقیف شدیم . البته توقیف ولایت بخاطر کثرت شکایت ها بود افرادی مانند سردار نقدی، دکتر ابراهیم یزدی، احمد نصری و آقای علیخانی در پرونده های مختلف از ما شکایت کرده بودند دادگاه گفت باید از پنج نفر رضایت بگیری .  بنده از 5 نفر رضایت گرفتم اما آقای طاهری رییس وقت دادگاه مطبوعات گفت باید بروی از علیخانی رضایت بگیری !! بنده گفتم شما گفتید از 5 نفر رضایت بگیر گرفتم دیگر. اما اقای طاهری ا اصرار داشت که این کار صورت بگیرد من به آقای قوامی زنگ زدم و گفتم بین من وآقای علیخانی جلسه ای برگزار کن و خودت قاضی باش ملاقاتی در مجلس گذاشتیم. اقای علیخانی با گلایه گفت ایشان مرا با شاپور غلامرضا مقایسه کرده است ومن طبق فرمایشی که ازحضرت علی ( ع )  نقل شده گفتم شما باید بر دهان متملق خاک می پاشیدی نه اینکه او را به ریاست یک اداره ای در بیاوری ایشان  گفت من ایشان را معرفی نکردم. آقای قوامی گفت بله آن فرد را آقای علیخانی معرفی نکرد و من(قوامی) معرفی کردم. سپس علیخانی با خط معروف خود رضایت نامه را نوشت و آوردیم پیش قاضی و از توقیف خارج شدیم .

 

بعد ازانتخاب آیت اله عابدینی  به نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه قزوین ، نقدهای فراوانی نسبت به خطبه های نماز نوشتید، چرا؟

آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین مورد احترام است. ایشان مفسر با سواد قرآن است و از محضر اساتید بزرگی مانند، آیت اله جوادی آملی تلمذ کرده و قرآن شناس واقعی است. بنده مجوز نقد را نیز از خود ایشان گرفته ام ایشان به ما می گفت خبرنگار باید شجاع باشد و من به ایشان عرض کردم تعریف و تمجید که شجاعت نمی خواهد همیشه نقد است که شجاعت می طلبد. و به همین جهت در برخی اتخاذ مواضع نسبت به دولت احمدی نژاد از ایشان انتقاد هم کرده ام اما بعدا یک دوست حزب الهی به بنده توصیه کرد که نقد شما باعث تضعیف مقام نمایندگی ولی فقیه خواهد شد و من بعد از آن بجز یکبار آن هم به صورت جزیی دیگر نقدی نداشتم و سعی کرده ام در همه شماره ها  خطبه های نمازرا منتشر و بعضا تیتر یک هم شده است. بدیهی است اگر بازهم موردی باشد و مفسده نداشته باشد.خواهم نوشت.روزنامه نگاری همین است دیگر!

با شنیدن این کلمات بهترین کلمه ای که به ذهنتان می رسد چیست؟

امام خمینی : مظهر شرف

مقام معظم رهبری : مظهر مدیریت و اقتدار

هاشمی رفسنجانی: مظهر سیاست و کیاست

حسن روحانی: مظهر اعتدال

سید محمد خاتمی: مظهر پاکدستی و مهر

احمدی نژاد: مدیریت قاطع و پاکدست که در دوران 8 ساله او امکانات کشور به فنا رفت !

آیت اله جنتی: مومن و معتقد به قیامت که باید بازنشسته شود!

سیدمرتضی نبوی: کسی از او یک دروغ یا غیبت نشنیده

شیخ قدرت علیخانی: همیشه خط سیاسی صحیح دارد

آیت اله شالی: دیانتش بیشتر از سیاستش بود

آیت آله باریک بین : دیانت و سیاستش بیش از دیگران بود

آیت اله تاکندی : مخلص انقلاب از خدا می خواهم با او محشور شوم !

سید ناصر قوامی: قاضی عادل و مخلص که خیلی سیاست مدار نیست!

محمد علیخانی:عضو شورای شهر تهران

داود محمدی:فردی زحمتکش که دیدگاه اصلاح طلبانه دارد .

خانم زرآبادی:بیشترو بهتر از آنچه فکر می کردم ظاهر شد.

بهمن طاهر خانی: باید در قوه قضائیه احکام خوب صادر کند .

بابایی صالح: برای نمایندگی جوان است.

سید مرتضی حسینی : انسان با تقوا غیر سیاسی .

رجب رحمانی: مجری خوب و مثبت .

روح اله عباسپور: بزرگترین مشکل بوئین زهرا .

سردار سلیمانی: مالک اشتر نظام.

روزنامه ولایت: معبد من.

حسن شکیب زاده: روزنامه نگار اسطوره ای قزوین.

رحیم سرکار: روزنامه نگار همیشه ناراضی.

امید مافی: قلم فریبایی دارد کاش آن قلم را من داشتم .

امیر رجبی: امید مافی اصلاح طلب .

احمد خورگامی: شخصیت متدین .

محسن رحیمی: جوان بسیار بسیار خوب حزب الهی یک .

شهید بابایی: همه اعتبار قزوین.

تیم مورد علاقه: به تیمی علاقه خاص ندارم .

آیت اله اسلامی: امام جمعه ای که اصولگراها هم زیاد قبولش ندارند.

آیت اله عابدینی : مفسر بزرگ قرآن .

آیت اله تلخابی: مفسر کبیر نهج البلاغه.

دولت تدبیر و امید: باید کمکش کرد.

صفت اله صالحی:دوست قدیمی و حزب الهی .

حسین شفیعی: فردی متدین.

فصیح رامندی:متدین انقلابی اما غیر اجرایی.

مهندس نصرتی : مجری خوب و خوشنام.

دکتر صفری : امیدوارم بتواند راه نصرتی را برود.

مهدی عبدالرزاقی: جوان علاقه مند به شهر.

خانه مطبوعات: خانه روزنامه نگاران.

حرف پایانی: همه حرفم یک جمله است باید این نظام را در مقابل سه دشمن قاسطین، مارقین و ناکثین کمک کرد تا بتوانیم از شر این سه دشمن خلاص شویم.این سه جبهه خصوصیاتی دارند که سکوت در برابر آنان حکومت را از مسیر صدر اسلام خارج میکند.

چکیده گفتگو....

من به قزوین تعلق دارم.

عملکرد اقتصادی آقای همتی در بین 4 استاندار اخیرقزوین از همه بالاتر بود.

همتی صادرات غیر نفتی استان را ظرف 3 سال از 350 هزار دلار به آستانه 1 میلیون دلار رساند و 850 هزار دلار صادرات محقق شد

برخی نشریات استان مانند حدیث، مینودر، تابان، روزنامه ولایت وسابقا هفته نامه طلوع وجدیدا هفته نامه نسیم قزوین حرفی برای گفتن دارند

اگر کسی از جاده انصاف خارج شود از جاده ائمه اطهار هم خارج می شود.

اگرپشتیبان ولایت فقیه نباشیم دیکتاتور ترین افراد هم نمی توانند کشور را اداره کنند وکشور نابود خواهد شد.

سخت ترین دوران روزنامه نگاری دوران 8 ساله خاتمی و بهترین دوران هم دوران احمدی نژاد بود

من مدیرکلی قوی تر از آقای شفیعی ها برای ارشاد ندیدم، اسکندرنژاد هم آدم سلیم وخوبی است

پاسخ عملکرد روحانی را نباید حامیان او بدهند باید خودش جواب بدهد!

من به احمدی نژاد انتقاد دارم اما قدرت مدیریتی ایشان را می پسندم اماروحانی  قدرت برخورد قاطع ندارد وفکر می کند که با مصلحت جویی می شودکشور را اداره کرد

من در سال 88 در همه جا می گفتم من طرفدار مهندس میر حسین موسوی هستم اما توسیه می کنم به احمدی نژاد رای دهید و دلیل این هم این بود که تقابل قدرت و اجرا مملکت را نابود می کند

کسی که امروز معتقد باشد بعد از برجام با آمریکا مذاکره کنیم الفبای سیاست را نمی داند

جناح راست هم در قزوین جناحی است که کار کرده و در بدنه مردمی از پشتیبانی و رای برخوردار است

درباره نماینده تاکستان من ایشان را نسبت به نماینده سابق مهندس رجب رحمانی ضعیف می دانم رحمانی بسیار قویتر بود

تندروی هایی که در فتنه 88 شد و ضد انقلاب برآن سوار شد باید سران اصلاحات بیایند و به مردم بگویند ما اشتباه کردیم

 هفته نامه نمسیم قزوین

97/5/28

 

 


  • ۹۷/۰۵/۳۱
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی