نسیم قزوین

نسیم قزوین

هفته نامه نسیم قزوین
صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حسن رجبی
سردبیر: امیر علی رضایی

آخرین نظرات
نویسندگان

 

دکترحسین غیاثوند شهردار بویین زهرا در گفتگو با هفته نامه نسیم قزوین :

هفته بوئین زهرا درشهریور ماه امسال برگزار خواهد شد

بویین زهرا در مسیر توسعه قرار گرفته است

بودجه ای که طی 3 سال 18 میلیارد تومان بود با رشد 68 درصدی به 30 میلیارد و 500 میلیون تومان رساندیم

شهرداری  بویین زهرا در زمان مدیریت گذشته 3.5 میلیارد تومان بدهی  داشت که بخشی از آن را پرداخت کردیم

هفته نامه شماره 3 نسیم قزوین-97/4/26 /قبل از اینکه او را با رشته تخصصی مهندسی ودکترای عمران بشناسند اورا با اعتبار فرهنگی و خادمی به اهل بیت عصمت و طهارت می شناسند، مداحی اهل بیت (ع ) یکی ازسرمایه مهندس حسین غیاثوند است  اما تخصص در رشته مهندسی سرمایه اصلی اوست که مورد اعتماد شورای اسلامی بویین زهرا قرار گرفته است ، اودرعنفوان جوانی درشهر بزرگی مانند قزوین خود را درمعرض انتخاب مردم گذاشت ومردم هم به جوان مذهبی وخوش فکراعتماد کردند.

جوان ترین چهره انتخاب شده برای شورای شهرقزوین، عضو هیأت علمی ومعاونت آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، مدرس رشته های مهندسی عمران ومعماری ، کارشناس و کارشناس ارشد در رشته (سازه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)،  دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی عمران- سازه  ازدانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی و عضویت در کمیسیون های متعدد شهرسازی و نهادهای تخصصی بخشی از مهمترین مسئولیت های اوست .

برای گفتگو با یک مدیر اجرایی برای این شماره هفته نامه  روز یک شنبه ساعت 2بعداز ظهربه سراغ او رفتیم برای ما نهارتهیه کرد ، خودش از غذایی که از خانه آورده بود که سیب زمینی و تخم مرغ آب پز بود صرف کرد، گفتگو با او اصلا خسته کننده نبود، زیرا اصلا از سیاست و سیاست زدگی حرف نزد او عزم خود را جزم کرده تا از همه ظرفیت ها ی بویین زهرا و جاده ترانزیتی کنار شهرش استفاده کند. او سه چشم انداز بزرگ برای تبدیل شهر بویین زهرا به جایگاه اصلیش در نظر گرفته که در ادامه گفتگو خواهید خواند.

آقای دکتر شما سابقه کار در شورای شهررا دارید والان هم که شهردار هستید کار در این دو چه تفاوت های دارد ؟

من اولا از حضور شما درشهرداری بویین زهرا تشکر می کنم و از اینکه دغدغه انعکاس اخبار را دارید خیلی ارزشمند است، امروز موتور محرکه در کشور شهرداریها هستند و عمده خدمات به مردم در این حوزه در گردش است و انعکاس اخبار در این حوزه خیلی مهم است

شورا و شهرداری هردوازنوع مدیریت شهری هستند با این تفاوت که نقش شورا یک نقش نظارتی و سیاست گذاری ونفش شهردار یک نقش اجرایی است.  

 البته چون ما در شورا بودیم وبا مردم ارتباط داشتیم خیلی ازدغدغه های مردم را می شناسیم تعاملات خوبی با اعضای شورا دارم و دیدگاههای ما برای خدمت بیشتر به مردم به هم نزدیک است و مطالبات مردم برای ما ملموس ترو قابل فهم تر است اما برخی شهرداران خیلی با مردم در ارتباط نیستد .

در کسوت اجرا نگاه متفاوت است ، اعتقادم این است شورای موفق شورای است که کار اجرایی کرده باشد و شهردارموفق اگر عضو شورا باشد خیلی خوب است اگر هم عضو شورا نباشد باید با توده های مردم در ارتباط باشد ودغدغه های مردم را بشناسند که الان این مهم در کشورما وجود ندارد  .

با توجه به رکودی که در فضای ساخت وساز مسکن حاکم است و کارشهرداریها را کساد کرده چقدر درآمدهای شهرداری بویین زهرا را تحت شعاع قرار داده است ؟ آیا شهرداری را با مشکل  روبرو نکرده است ؟

این موضوع موضوع مهمی است واقعا تقاضای محدود دراین بخش بطور محسوس درآمدهای شهرداریها را کاهش داده است اما خواه وناخواه این اتفاق باید می افتاد  زیرا فروش زمین، فروش تراکم و تغیر کاربری  صرف نظر ازآسیب های که دارد درآمدهای تمام شدنی است وتقاضا دراین موضوع کم می شود، شهرداریها باید بسوی درآمدههای پایدار بروند و درآمدهها پایدارهم باید توسعه محور باشد.

اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت هزینه ها و افزایش توان درون سازمانی سیستم و اتکاء بردرآمدهای غیراز فروش سرمایه که ما این کار را انجام داده ایم

درمدت 8 ماه چه اقدامات ویژه انجام داده اید ؟ چند نمونه از کارهای که در شهرداری بویین زهرا منجر به درآمد پایدار می شود را بیان می فرمایید؟ 

  در مدت این 8 ماه با وجودهمه مشکلات اقتصادی توانستیم بدون فروش حتی یک قطعه زمین با توجه به پرداخت به موقع حقوق ودستمزد پرسنل، پرداخت دیون تعهدات شهرداری، پروژه ها را به خوبی به پیش ببریم وسیستم را به لحاظ کمی وکیفی ارتقاء دهیم .

ما یک برنامه چهار ساله داریم که این برنامه در پرتال ما بارگذاری شده است. برش یکساله برنامه را در بودجه سال 97 آوردیم ارتقاء 68 درصدی بودجه، یعنی بودجه ای که در 3 سال در رقم 18 میلیارد تومان ثابت بود را به رقم 30 میلیارد و 500 میلیون تومان رساندیم، عملیاتی کردن و علمی کردن بودجه باعث ریل گذاری ومشخص شدن مسیر حرکت ما شد.

با ایجاد پمپ بنزین ویا ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو ماهیانه 30 میلیون تومان برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد خواهد شد که در این مورد هم با سرمایه گذارارتباط برقرارکرده ایم .

ایجاد فرهنگ سرای امام رضا (ع) که آقای استاندار در دهه فجر کلنگش را زدند و بیش از 2500 متر مربع زیر بنا دارد و ساخت ساختمان کتابخانه های شهر بوئین زهرا با 4000 متر مربع فضای فرهنگی، آموزشی ایجاد خواهد شد که اولین کلنگ زنی ما کلنگ زنی فرهنگی بود .

پروژه جاده سلامت ما پروژه کیفی بسیار خوبی است که زیر سازی اش در حال اتمام است مناقصه روشنایی مسیر هم درحال انجام است 250 روشنایی نصب می شود  که این پروژه با استفاده از ظرفیت ماشین آلات شهرداری وبا اتکاء به توان مدیران درون سازمانی، زیرسازی آنرا با کمتر از 100 میلیون تومان انجام دادیم.

برای بیش از 15 هزار متر مربع اراضی شهرداری که سند نداشت سند گرفتیم و کاربری آن را مطابق  با نیازحوزه سرمایه گذاری انجام دادیم .

 در بحث وصول عوارض ازشهروندان با رشد 588 درصدی برخوردارشده ایم

با ایجاد کمیته مصرف هزینه ها توانستیم 10 درصد از هزینه ها را کم کنیم مثلا دربحث مصرف برق طی دو سال 500 میلیون تومان مصرف برق ما بوده توانستیم 50 میلیون تومان به نفع شهرداری کار کنیم بدون اینکه خدمات را کاهش بدهیم علت عمده این کاهش مصرف هم در تعمیرات کابل ها و جلوگیری از برق دزدی و خرابی کابل ها بوده است

با باسازی 50 سطل زباله که در ریف ضایعات قرار گرفته بود توانستیم با هزینه 150 هزار تومانی برای هر سطل از خرید 50 سطل جلوگیری کنیم وبه بهترین نحو این سطل ها را باسازی و تعمیر کردیم  و دوباره مورد مصرف قرارگرفته است .

تعداد زیادی پرونده ها بلاتکلیف بود که اینها حداقل 30 تا 40 درصد تعیین تکلیف شدند، پرونده هایی که شاید 15 سال در حوزه های اختلافات دعاوی شهری وجود داشت

برای تکمیل و باز طراحی  میدان امام رضا (ع) با 13هکتار مساحت با شرکت سازندگی انصار وارد مذاکره شده ایم

پیگیرساخت آرامستان در بوئین زهرا هستیم زیرا آرامستان فعلی برای زمان زلزله است واشباء شده است و غسالخانه آن  نیزقدیمی ووضعیت نامطلوبی دارد وبه امید خدا امسال کلنگ آرامستان را بر زمین خواهیم زد با کمک خیرین یک ساختمان معراج مناسب ایجاد خواهیم کرد.

ما درزمین های بوستان امام علی (ع ) شروع به کشت ذرت و جارو کرده ایم.

در شهرداری بوئین زهرا چه مشکلات وجود دارد ؟

 مشکلات جدی و اساسی بوئین زهرا درحوزه زیرساخت شهر است ، دراین شهرخدمات حمل و نقل عمومی وجود ندارد، مذاکراتمان برای خرید 5 دستگاه اتوبوس به صورت اقساطی قطعی شده است که امسال می خواهیم بهره برداری کنیم

ایراد دیگر شهر دفع آبهای سطحی است به صورتی که در مواقع بارندگی  شهربه شدت دچارمشکل می شود امسال توسط دانشگاه فنی مهندسی گروه عمران و آب مطالعاتش را انجام می دهیم سال بعد فاز به فاز شروع می کنیم و هرچقدر که اعتبارات اجازه بدهد پیش خواهیم رفت و تلاشمان این است که در یک دوره 4ساله آب های سطحی شهر راساماندهی ومدیریت کنیم

درباره فعالیت های فرهنگی که در شهرداری بوئین زهرا انجام دادید توضیح دهید؟

برای من اهمیت مسائل فرهنگی ازپروژه های عمرانی بیشتراست ، درحال آماده کردن  برگزاری هفته بوئین زهرا درشهریورماه هستیم، دیدارهای مستمر با خانواده شهدا را درهرسه شنبه ها داریم، تقریبا با تمام خانواده شهدای شهربوئین زهرا دیدارداشته ایم از 25 شهید با خانواده 22شهید دیدار کرده ایم .

کمک های مادی، معنوی و رسانه ای به فعالیت های فرهنگی در سطح شهر داریم  که توسط NGO ها، کانون ها، تشکل ها، هیات ها و مساجد  انجام می شود برای مثال مراسم  شب های آسمانی را درماه مبارک رمضان به مدت هفت شب با کمک جوانان فعال فرهنگی شهر برگزار کردیم  که درهر شب حدود 1500 تا 2000 شرکت کننده داشت و15 غرفه در آنجا دایر شده بود که محصولات مختلف فرهنگی ارائه می شد

ارتباط شورای شهر با شهردار چگونه است؟

ساختمان شهرداری و شورای شهر با هم یکجا هستند و از نظر کاری به هم نزدیک هستیم از نظر تعامل هم شورا حمایت خوبی دارد، عموم لوایحی که ما ارسال می کنیم چون قبلا صحبت ها و مذاکرات انجام می شود شورا حمایت می کند. آقای حسینی از دور اول  عضو شورای شهر بوده واین دوره نیز رای اول شهر را آورده  هم اکنون نیز ریاست شورا را بر عهده دارد انسان شریف و بسیار خوبی است و بی حاشیه، کاری و نگاه عام به تمام شهر دارد صرف نظر از محله و خیابان خاص و گروه و جناح سیاسی خاص نگاهش نگاه کاملا فراجناحی و توسعه ای است.

 خانم رحیمی نایب رییس شورا  نیز با توجه به اینکه رشته اش فنی است نظرات خودش را دارد و طبیعی است که برخی جاها انتقاد می کنند و بعضی جاها بازخواست  هم می شویم ودر برخی موارد جلسات ما با چالش نیزروبرو است اما همه به جهت خدمت به مردم است .

 رابطه شما با مجموعه دولت و فرمانداری درشهر بویین زهرا چگونه است؟ و آیا  دولت مردان این شهربا شهرداری همکاری دارند ؟

ما برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری دستمان را به سوی تمام گروه ها، جریانات، مردم، دستگاه های دولتی و غیر دولتی که در خط انقلاب اسلامی باشند  درازکرده ایم و گفتیم همه بیایند کمک کنند چون شرایط به گونه ای است که اگر همه مردم کمک کنند شرایط به حدی سخت هست که کارکردن بعضا با مشکل مواجه خواهد شد، انتظار ما این است که مجموعه دولت بیشترشهرداری ها را کمک کنند .

استاندارمحترم خیلی کمک می کنند، خیلی همراه هستند وازپروژ های ما بازدید کردند ما هم سعی کردیم به وعده هایمان عمل کنیم به عنوان مثال قولی که در مورد پارک مهر دادیم عملی شده و الان پارک آماده است و همین ماه مورد بهره برداری خواهد رسید .

ما با دولت تعامل خوبی داریم از طرفی هم حضرت آقا فرمودند همه باید دولت را کمک کنند تا بتواند کارش راانجام دهد ماهم برحسب توانمان کمک خواهیم کرد که دولت در خدمت رسانی به مردم موفق باشد

آیا هنگامی که سکان هدایت شهرداری را برعهده گرفتید میراث داربدهی هم بودید؟

بله، تقریبا معادل 80 درصد بودجه عمرانی محقق شهرداری دیون داشتیم، یعنی حدود3 میلیارد تومان  بدهی هایی بود که به پیمانکاران و کسانی که کارکرده بودند طلب کاربودند که این مبالغ  از 1200000 تومان تا 400 میلیون تومان بوده که جمعا حدود 3 میلیارد تومان بوده که تاکنون حدود یک سوم آن را پرداخت  کردیم که 500 میلیون تومان هم مربوط به  دیون پرونده هایی هست که در محاکم قضایی شهرداری یکی پس از دیگری در حال محکوم شدن هست ، البته خیلی را هم توانستیم مدیریت کنیم و تعدادی نیروهای بازنشسته شهرداری که سنواتشان  نیزباید پرداخت شود.

جمعا 3ونیم میلیارد تومان بدهی به صورت ثبت شده درسیستم داریم که حدوا یک سوم آن پرداخت شده و امروز درخدمت شما هستیم بدون فروش حتی یک قطعه زمین توانستیم هم پروژه هایمان را نیزپیش ببریم و حقوق و دستمزد را سر موقع پرداخت نماییم  این در حالی است  که بسیاری از شهرداری های استان ما 3 ماه است حقوق کارکنان خود را نداده اند .

در زمینه جذب نیرو آیا با نیروهای تازه نفس شروع کرده اید و یا همان نیروهای گذشته؟ وضعیت کلی نیروی انسانی به چه شکل است ؟

ما تلاش کردیم تا جایی که امکانش هست نیروهای توانمند داخل مجموعه را تقویت کنیم ، بعضی جاها مثل سازمان حمل و نقل و حراست ما که جدیدا معارفه شدند از شهرداری های دیگر آمدند و نیروهای کیفی خوبی هستند سیاست کلی ما این است که با استفاده از نیرو های موجود و آموزش و تقویت آنها شهرداری را اداره کنیم ودر این مدت جمعا 5 نفرآن هم با تاکید و مجوز استانداری بوده است

چه اقداماتی در ضمینه بانوان  در شهرداری انجام شده است ؟

 بانوان توانمند رادرمسئولیتهای خطیر شهرداری به کار گیری کردیم مثل واحد مالی، انفورماتیک واحد درآمد ودبیرخانه، به نظر بنده نقش بانوان در جامعه بسیار جدی است یعنی اگر بانوان سالم و توانمند داشته باشیم قطعا جامعه سالم تری خواهیم داشت. بانوان درمسئولیت پذیری بسیار جدی هستند.واز آنها در دبیرخانه شورای فرهنگی بکارگرفته ایم.

 دربحث توانمند سازی قرار است دربازار روز این شهرچند مغازه که متعلق به شهرداری است رادراختیار بانوان توانمند درحوزه تولیدات محصولات سنتی و ... قرار بدهیم . باز پیرایی و ایجاد بازارچه دائمی درپارک بانوان را شروع کردیم ، فراهم کردن وسایل رفاهی در پارک بانوان و برگزاری جشنواره های مختلف در دستور کار است .  

بخش نظارتی شما از شکایت های مردمی به چه صورت است؟مردم مشکلات خوشان را از چه طریقی به گوش شهردار می رسانند ؟

 ارتباط شورا وشهرداری بویین زهرا به طور مستقیم است ، دیدارهای مردمی و حضور درمساجد را هم داریم. سه شنبه های هر هفته دیدار مردمی دارم . با راه اندازی پروتال شهرداری باکسی برای ارتباط با شهردارو اعضای شورای شهر وجود دارد و میز خدمت راه  نیزدر شهرداری راه اندازی کرده ایم .

چشم انداز بوئین زهرا در سال 1400را چگونه می بینید ؟

  برنامه 4 ساله ما الگوی شده است برای شهرداریهای استان های دیگر واستان خودمان ، درنمای 4 ساله ما یک چشم انداز تعریف کردیم که بوئین زهرا را یک شهر پایدار برخوردار از خدمات شهری مطلوب با رونق اقتصادی و گردشگری تبدیل کنیم .

شهرداری بوئین زهرا، شهر بوئین زهرا را به این سمت خواهد برد در سربرگ نامه های شهرداری سه محور بوئین زهرا باغ شهر پسته ، محور حمل و نقل کشوری و سرزمین تمدن های کهن آورده شده است، ما دربوئین زهرا سه هزار هکتار باغ پسته داریم درآینده نزدیک مزرعه آموزشی پسته با زیر ساخت های لازم راه اندازی می شود وسرمایه گذار نیز مشخص شده با مبلغ 20 میلیارد تومان آمادگی دارد تا این مزرعه را ایجاد کند.  

 جاده ترازیتی که ازکنار بوئین زهرا می گذرد چه محاسن و معایبی برای شهر دارد ؟

قرار داشتن شهر در محور ترانزیت آورده ای ندارد و بلکه یک بحران است زیرا هر روز باید آسفالت را ترمیم و مرمت کنیم و جداول را رنگ بزنیم مسیر را آماده کنیم، سرو صدا، آلودگی، دود و توقف ماشین آلات سنگین معایب این جاده است ولی در عین حال یک فرصت هم  برای ما هست، زیرا  11 استان مسیر هایشان از شهر ما عبور می کنند چهار جهت اصلی کشور ما در میدان بوئین زهرا به هم می رسند .

ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو برای ما می تواند یک آورده باشد، ساماندهی وبهر برداری از تابلو های تبلیغات شهری در مسیرجاده ، ایجاد مجموعه های تجاری، ساخت پمپ بنزین وایستگاه CNG ، وجود باغات پسته در مسیراین جاده ظرفیت های است که باید از آن استفاده کرد

چه کارهای برای شما درالویت قرار دارد؟

اجرای بودجه97درحوزه های مختلف عمرانی وفرهنگی، توسعه حمل ونقل عمومی وخدمات شهری، ایجاد بسترهای درآمد پایدار برای شهرداری  و برگزاری هفته بوئین زهرا

آیاعوارض کارخانجات اطراف به شهرداری بویین زهرا تعلق می گیرد یا خیر؟ واحد هایی که جدیدا در اطراف شهر ساخته شده اند چه میزان می توانند در توسعه شهر نقش داشته باشند؟

شهر بوئین زهرا در گذشته 50 هزار هکتار حریم داشته است. حدود 110 شرکت تا سه الی 4 سال پیش در حریم شهرداری  قرار داشتند که متاسفانه در سال 91 طرح جامع شهر بوئین زهرا آماده و در سال 94 ابلاغ شد که این حریم  به 2 هزار هکتار کاهش یافت و تمام این شرکت ها از محدوده بوئین زهرا خارج شدند .که البته پیگیر ابطال این طرح هستیم .

در بحث ورزش شهرداری چه اقداماتی انجام داده است؟

درحوزه ورزش شهرداریها می توانند مروج ورزش همگانی باشندوحمایت از ورزش حرفه ای درحوزه شهرداری نیست، امسال بودجه فرهنگی ورزشی داریم، تجهیزپارکها به ست های ورزشی، حمایت ازقهرمانان ومدال آوران شهرستانی، ایجاد باشگاه سوارکاری و باشگاه تیراندازی، آماده سازی محلی برای مسابقات آفرود، چوگان، ایجاد پیست دوچرخه سواری در بوستان باران با محوریت دوچرخه ، ایجاد جاده سلامت، استقرار مربی در پارک بانوان و...


رابطه شما با امام جمعه محترم و نماینده مجلس چگونه است؟ آیا آنها به مجموعه شهرداری کمک می کنند؟

با امام جمعه محترم تعامل خوبی داریم نگاهشان نگاه معتدلی است و کمک می کند و بعضا خوشان شخصا  در برنامه های شهرداری حضور پیدا می کنند وتعامل با دفتر امام جمعه خوب است با نماینده مجلس هم جلساتی داشته و از ایشان درخواست کمک کرده ایم که انتظار داریم بیشتر کمک کند.

به عنوان جوان ترین شهردار چه اقداماتی برای جذب جوانان انجام داده اید؟

الان ترکیب مدیران و معاونین را بررسی کنید جوان شده اند مگر جاهای حساسی که به مشورت بزرگان نیاز بوده در خود مجموعه اکثر مدیران را جوان کردیم جوانان اتفاقا در بسیاری از موضوعات بهتر تصمیم می گیرند، جوانان خیلی عملکرد ها را تحت تاثیر موضوعات سیاسی وحزبی دخالت نمی دهند واقع بین و پرنشاط ترند.

کشور ما به یک پوست اندازی نیاز دارد یاران حضرت صاحب الامر (عج) همگی جوان هستند پس ما هم باید جوان گرا باشیم و در مجموعه شهرداری هم سیاست ما همین است البته از مشورت بزرگان هم بهره می گیریم .

سخن پایانی اگر دارید بفرمایید  ؟

امروز با توجه به شرایط فعلی کار کردن در حوزه اجرا بسیار سخت است و دولت باید برای شهرداری های کوچک به فکر منابع در آمدی باشد، دستگاه های دیگر هم شهرداری را به عنوان یک بانک پول نبینند و بیایند کمک کارشهرداری بشوند تا ما بتوانیم به مردم خدمت کنیم .


چکیده ها ...

استاندارخیلی کمک می کند وهمه ما باید به دولت کمک کنیم تا درخدمت رسانی به مردم موفق باشد

-اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت هزینه ها ، اتکاء بردرآمدهای غیراز فروش سرمایه

- تعاملات خوبی  با اعضای شورا دارم

ایجاد کارخانه آسفالت، توسعه حمل و نقل عمومی، برگزاری هفته بوئین زهرا از الویت های کاری  ما در شهرداری است

با جذب سرمایه گذار برای ایجادمرکزمعاینه فنی خودرو، پمپ بنزین و ایستگاه سوخت سی ان جی سعی داریم درآمدپایدارایجاد نماییم

دروصول عوارض شهروندان با رشد 588 در صدری برخوردار بوده ایم

بودجه ای که طی 3 سال 18 میلیارد تومان بود با رشد 68 درصدی به 30 میلیارد و 500 میلیون تومان رساندیم

برای بیش از 15 هزار متر مربع اراضی شهرداری که سند نداشت سند گرفتیم

برای تکمیل و باز طراحی  میدان امام رضا (ع) با 13هکتار مساحت با شرکت سازندگی انصار وارد مذاکره شده ایم

تلاشمان این است دریک دوره 4ساله آب های سطحی شهر راساماندهی ومدیریت کنیم

با تمام خانواده شهدای شهر بوئین زهرا دیدار داشته ایم

آقای حسینی ریاست شورا انسان شریف ، خوب و بی حاشیه ، کاری و نگاه عام به تمام شهر دارد نگاهش کاملا فراجناحی و توسعه ای است.

شهرداری  بویین زهرا در زمان مدیریت گذشته 3/5میلیارد تومان بدهی  داشت که بخشی از آن را پرداخت کردیم

شورای موفق شورای است که کار اجرایی کرده باشد ؛ شهردارموفق باید با توده های مردم در ارتباط باشد


 هفته نامه شماره 3 نسیم قزوین-97/4/26 


  • ۹۷/۰۵/۰۱
  • نسیم قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی